وزیر دفاع پیشین آمریکا از سیاست ترامپ علیه ایران انتقاد کرد

«اشتون کارتر» وزیر دفاع سابق دولت آمریکا از استفاده دولت «دونالد ترامپ» از ارتش برای اهداف سیاسی و تصمیم وی برای خروج از توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرد.
به گزارش تارنمای «پابلیک رادیو اینترنشنال»، وزیر دفاع دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین آمریکا و مدیر کنونی امور علمی و بین‌المللی مدرسه کندی هاروارد با اشاره به نمایش تانک‌ها در جشن روز استقلال آمریکا گفت: ارتش وسیله‌ای برای عرض اندام نیست و قرار است برای بروز جنگ‌های احتمالی تمرین نظامی کند.
وی از وارد کردن نیروهای نظامی به مسائل سیاسی انتقاد کرد و گفت یکی از وظایف ما این است که نهادها و سازمان‌های مختلف را از سیاسی شدن باز داریم.
کارتر درباره تنش کنونی در روابط بین تهران و واشنگتن گفت: من فکر نمی‌کنم که کشور ما و رئیس جمهوری همان طوری که خودش هم گفته است به دنبال جنگ با ایران است.


وی درباره بروز جنگی ناخواسته هشدار داد و گفت: وقتی که من وزیر دفاع بودم 10 ملوان آمریکایی که به اشتباه به آب‌های ایران وارد شده بودند، بازداشت شدند و این یک زنگ هشدار بود و من فوراً نیروهای خود را آگاه کردم و هواپیماهای درحال گشت زنی داشتیم و این موضوعات را جدی می‌گیریم.
این مقام سابق امریکا ادامه داد، خوشبختانه ایرانی‌ها بسرعت این ملوانان را آزاد کردند. اگر این اتفاق امروز رخ می‌داد با همه تنش‌های کنونی می‌توانست به یک درگیری ناخواسته تبدیل شود.
کارتر درباره توافق هسته‌ای ایران نیز گفت: این توافقی کاملاً درباره مسائل هسته‌ای بود و به رفع یکی از مسائل درباره ایران کمک کرد. اتفاقاً یکی از انتقادهای این توافق این بود که فقط به موضوعات هسته‌ای می‌پرداخت. اما این باعث نمی‌شود که من به رئیس جمهوری توصیه کنم که این توافق را دور بیندازد. این توافق موثر بوده است و این توافق به نفع ما بود هر چند که از آن خارج شدیم.
سایر اخبار این روزنامه
شناسایی سلطان مسکن با 2500 واحد خالی در تهران سخنگوی سازمان انرژی اتمی: سطح غنی‌سازی ایران به 4.5 درصد رسید معاون اول رئیس جمهور: کشور‌های طرف قرارداد در برجام از فرصت 60 روزه تا شروع گام سوم کاهش تعهدات استفاده کنند رئیس مجلس مصر: چیزی به نام «معامله قرن» وجود ندارد کوشنر به شکست «نشست بحرین» اعتراف کرد اعزام اولین گروه از زائران حج تمتع دکتر ظریف طی نامه ای اقدامات ایران در گام دوم کاهش تعهدات برجامی را برای موگرینی ارسال کرد گاردین خبر داد احتمال دیدار دیپلمات‌های اروپا و ایران تا هفته آینده وزیر دفاع پیشین آمریکا از سیاست ترامپ علیه ایران انتقاد کرد شناور کلاس «حیدر» به یگان مرزبانی دریایی ناجا الحاق شد لطمه به اعتبار آژانس اتمی در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ گزارش وزارت جهاد کشاورزی در خصوص مبارزه با ملخ‌های صحرایی بررسی شد از طریق سفیر سوئیس وزارت خارجه به معطلی تیم ملی والیبال ایران در فرودگاه شیکاگو اعتراض کرد مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) خبر داد: رایزنی با دولت برای ترخیص 15 درصد از واگن‌های خریداری شده مترو از گمرک با رونمایی از سند ملی ؛ گوشت مرغ درجه بندی می‌شود دکتر روحانی قانون تشکیل منطقه آزاد تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را ابلاغ کرد بازپس گیری 200 ملک و خودرو از مدیران سابق شهرداری