اعزام اولین گروه از زائران حج تمتع

عملیات رفت پرواز زائران حج تمتع در سال جاری به طور رسمی دیروز (دوشنبه) از ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی(ره) آغاز شد.
سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت در این مراسم با بیان اینکه حجاج ایرانی سفیران مردم فداکارایران اسلامی هستند، اظهار داشت: اگر ایران اسلامی امروز می‌تواند مقابل استکبار بایستد به دلیل شهداست و ما سفیران شهدا هستیم
وی زائران ایرانی را به همکاری و همدلی بیشتر با روحانیون و مدیران کاروان‌ها و رعایت قوانین و نظم و انضباط توصیه کرد و افزود: دراین سفرضمن حفظ عزت و کرامت ایرانی، سعه صدر خود را بالا ببرند و اخلاق خوش داشته باشند زیرا نماینده جمهوری اسلامی هستند.
نواب با بیان اینکه سعی کنیم نورانیت حج را حفظ کنیم، اضافه کرد: زائران به همسفران خود در انجام اعمال حج کمک کنند و امام سجاد(ع) را که همواره در کاروان‌ها به صورت ناشناس حضور پیدا می‌کرد و به مردم یاری می‌رساند، الگوی خود قرار دهند.


وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زائران حج در طول انجام این سفر به یاد دیگران باشند، گفت: از اوقات استفاده کنند و از فرصت‌های معنوی نیمه‌های شب مسجدالنبی و مسجدالحرام به خوبی بهره برند.
وی افزود: از دعا و تضرع کوتاهی نکنید همچنین در بازگشت از سفر به این بیندیشند که در این سفر چه کرده‌اید و کارهای خوبی را که سایر حجاج انجام دادند، بازگو کنید تا شیطان شما را وسوسه نکند اعمال انجام شده را به رخ دیگران بکشید.
وی افزود: به خدمت گذاران در بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و 19 دستگاه دیگر می‌گویم برای زائران خانه خدا کم نگذارید.
آقای علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت نیز در ادامه این آیین ضمن آرزوی توفیق روز افزون برای دست اندرکاران حج، ابراز امیدواری کرد حج امسال سفری متفاوت با دیگر سالها و فرصتی مغتنم برای خودسازی زائران باشد.
امسال هشتاد و شش هزار و 550 زائر ایرانی از 19 ایستگاه پروازی درسطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع راهی عربستان می‌شوند.
اعزام کاروان‌های حجاج از دیروز آغاز شده و تا 14 مردادماه 86 هزار و 550 زائر در قالب 573 کاروان از طریق ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» به حج و سرزمین وحی منتقل می‌شوند.
ضمن آنکه عملیات بازگشت حجاج نیز از 25 مردادماه مصادف با 16 ذی الحجه شروع و تا 17 شهریور به طول خواهد انجامید.
سایر اخبار این روزنامه
شناسایی سلطان مسکن با 2500 واحد خالی در تهران سخنگوی سازمان انرژی اتمی: سطح غنی‌سازی ایران به 4.5 درصد رسید معاون اول رئیس جمهور: کشور‌های طرف قرارداد در برجام از فرصت 60 روزه تا شروع گام سوم کاهش تعهدات استفاده کنند رئیس مجلس مصر: چیزی به نام «معامله قرن» وجود ندارد کوشنر به شکست «نشست بحرین» اعتراف کرد اعزام اولین گروه از زائران حج تمتع دکتر ظریف طی نامه ای اقدامات ایران در گام دوم کاهش تعهدات برجامی را برای موگرینی ارسال کرد گاردین خبر داد احتمال دیدار دیپلمات‌های اروپا و ایران تا هفته آینده وزیر دفاع پیشین آمریکا از سیاست ترامپ علیه ایران انتقاد کرد شناور کلاس «حیدر» به یگان مرزبانی دریایی ناجا الحاق شد لطمه به اعتبار آژانس اتمی در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ گزارش وزارت جهاد کشاورزی در خصوص مبارزه با ملخ‌های صحرایی بررسی شد از طریق سفیر سوئیس وزارت خارجه به معطلی تیم ملی والیبال ایران در فرودگاه شیکاگو اعتراض کرد مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) خبر داد: رایزنی با دولت برای ترخیص 15 درصد از واگن‌های خریداری شده مترو از گمرک با رونمایی از سند ملی ؛ گوشت مرغ درجه بندی می‌شود دکتر روحانی قانون تشکیل منطقه آزاد تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را ابلاغ کرد بازپس گیری 200 ملک و خودرو از مدیران سابق شهرداری