یک کشته و ۱۱۲ زخمی در زلزله مسجدسلیمان

سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۱:۴۰‌صبح روز گذشته زمین لرزه‌ای به شدت ۷/ ۵ ریشتر و در عمق ۱۷‌کیلومتری زمین در استان خوزستان اتفاق افتاد. کانون زلزله شهرستان مسجد سلیمان بود و در شهر‌های اهواز، شوشتر، آبادان، اندیمشک و دزفول هم احساس شد. نزدیک‌ترین شهر‌ها به محل وقوع زلزله ۱۹‌کیلومتری مسجد سلیمان، ۲۹‌کیلومتری قلعه خواجه و ۳۷‌کیلومتری ایذه اعلام شد. لحظاتی بعد از حادثه تیم‌های گسترده امداد و نجات خود را به محل حادثه رساندند و شروع به امدادرسانی کردند.
تخریب گسترده ساختمان‌ها
حیدر حجتی‌نیا، فرماندار مسجد سلیمان از تخریب گسترده ساختمان‌های شهری خبر داد و گفت: «این حادثه در مسجد سلیمان خسارت‌های مالی بالایی داشته است. کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان هم با اشاره به تخریب بخشی از بیمارستان نفت مسجد سلیمان گفت: «این بیمارستان قدیمی بود و بخشی از آن به دلیل زمین‌لرزه تخریب شده که آسیبی به بیماران وارد نشده است. ما دستور تخلیه بیمارستان را صادر کرده‌ایم.»
وقوع ۷ پس‌لرزه و تخریب ۵۰ درصدی ۸ منزل روستایی


مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص پس لرزه‌های این زمین لرزه گفت: «زمین‌لرزه هفت پس لرزه داشته است. بزرگترین پس‌لرزه، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷/۴ ریشتری در ساعت ١١:٥٦ در مسجد سلیمان و دهستان گلگیر بود.»
سلیمی با اشاره به ارزیابی صورت گرفته از مناطق زلزله‌زده گفت: «شهرستان‌های لالی، اندیکا، شوشتر، باغ ملک و ایذه ارزیابی شده‌اند که در این مناطق خسارات جانی و مالی گزارش نشده است، اما پنج‌روستا در این مناطق ارزیابی شدند که ترک‌های جزیی، دیوار‌ها و برخی ریزش جزیی در خانه‌ها گزارش شده است.» وی همچنین با اشاره به ارزیابی در پنج‌روستای دیگر تصریح کرد: «هشت‌باب منزل روستایی در پنج‌روستا دچار خسارت بیش از ۵۰‌درصد شده‌اند.»
جان باختن یک نفر به دلیل ایست قلبی
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات کشور نیز گفت: «یک نفر پس از زلزله به دلیل ترس دچار ایست قلبی شد و جان خود را از دست داد.»
۱۱۲‌مجروح در شهر‌های مسجد سلیمان و ایذه
کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان از مجروح شدن ۱۱۲ نفر از ساکنان مناطق زلزله‌زده خبر داد و گفت: «میزان خسارت ناشی از وقوع زمین‌لرزه در منطقه مسجد سلیمان هنوز مشخص نیست. بیش از ۱۰۰‌روستا در این منطقه متأثر از زمین‌لرزه شدند که اغلب مصدومان به صورت سرپایی درمان شده‌اند.»