انهدام یک باند فروش سؤالات کنکور

وزیر علوم از انهدام یک باند فروش سؤالات کنکور در یکی از استان‌های کشور خبر داد و گفت: این باند کشف و با آن برخورد شد. منصور غلامی در رابطه با انهدام باند فروش سؤالات کنکور اظهار داشت: خوشبختانه این اتفاق در یکی از استان‌ها رخ داده و سراسری نبوده است؛ به‌طوری که قبل از آنکه کاری انجام شود و سؤالات به فروش برسد، این باند کشف و با آن برخورد شد.
افراد این باند دستگاه‌هایی را به داوطلبان فروخته بودند تا از این طریق به سؤالات دسترسی پیدا کنند در حالی که به هیچ وجه تاکنون کسی دسترسی به‌هیچ از یک از سؤالات کنکور را نداشته است ولی متأسفانه این افراد، داوطلبان را گول زده بودند.
وزیر علوم با تأکید بر اینکه داوطلبان کنکور نباید گول چنین افراد و این موضوعات را بخورند، گفت: سد حفاظت از سؤالات کنکور آهنین است و به هیچ وجه سؤالات به بیرون درز پیدا نمی‌کنند. افراد این باند داوطلب کنکور نبودند. امیدوارم همکارانمان همچنان مثل گذشته از سؤالات کنکور بخوبی حفاظت کنند.
غلامی درباره جزئیات شیوه اصلاح پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد در کنکور سال‌جاری گفت: ما برای افزایش کیفیت پذیرش دانشجویان ارشد، در شورای سنجش و پذیرش برای قبولی در کنکور حدنصاب کف گذاشتیم. میزان این حد نصاب این است که دانشجویان نباید نمرات منفی‌شان بر نمرات مثبت‌شان غلبه کند. وی درباره بحث بیکاری دانشجویان و انتقاد به دانشگاه‌ها مبنی بر تولید بیکار در جامعه گفت: بحث بیکاری بحث جدیدی نیست و بتدریج اتفاق افتاده است.


ما زمینه‌های پذیرش فارغ‌التحصیلان را در جامعه مطابق انتظار تحصیلکردگان نداشتیم و بالطبع هیچ جامعه‌ای همه فارغ‌التحصیلان خود را در سیستم‌های اداری و دولتی استخدام نمی‌کند.