ایستادگی مقتدرانه در برابر استکبار

گروه گزارش
راه رفتن از کنار دیوار شکسته دولت آمریکا با توجه به عداوت دیرینه و حرص و طمع غیرقابل کنترل شیطان بزرگ کار اشتباهی است و صدمات جبران‌ناپذیری بر کشور ما خواهد زد. در این بین شعله‌ور کردن آتش این اختلافات از سوی گاو شیرده سرکش و بی‌اعتبار شیطان بزرگ، قطعاً نه تنها نمی‌تواند بر اقتدار ایران اسلامی بکاهد و ما همچنان مقتدرانه امنیت خلیج فارس را برعهده داشتیم، داریم و خواهیم داشت. بلکه آنان با این دسیسه‌ها، خود را به ورطه نابودی خواهند کشاند. زیر آنان که سینه‌شان از حرص لبریز شد، چشم‌های تنگ‌شان فقط به خاک گور پر تواند شد!
اعتراف به قدرت الهی و افسانه‌ای جمهوری اسلامی کاملاً در صحبت‌های اخیر قدرت‌های بزرگ جهان در خصوص شناسایی و انهدام پهپاد متجاوز آمریکایی به چشم می‌خورد و همچنین دستور حمله به ایران در صبح جمعه به وقت تهران از سوی ترامپ صادر و به محض اینکه مقدمات کار آغاز شد، ناگهان دستور خود را لغو کرد. تنها چیزی که به ذهن متواتر می‌شود، هراس شیطان بزرگ از واکنش سپاه قدرتمند جمهوری اسلامی ایران بود که او را به چنین عقب‌نشینی پیش از حمله مجبور کرد. این اتفاقات همگی گویای محافظت خداوند از نظام مقدس جمهوری اسلامی است که ثمره خون پاک هزاران شهید، جانباز، ایثارگر و مردم انقلابی می‌باشد. تمامی این حول و هراس‌ها فقط با یک اتفاق ممکن می‌شود و آن قدرت بی‌حد الهی و توجهات ویژه امام عصر ارواحنا فداه به مردم غیور این سرزمین است که همواره پناه این انقلاب مقدس اسلامی بوده است.
قدرت جمهوری اسلامی در منطقه


 بعد از پیروزی انقلاب
جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه‌ای با برنامه‌های راهبردی صدور انقلاب اسلامی، نوعی تهدید نسبت به منافع استکبارگران محسوب می‌شود، زیرا استکبار جهانی تا قبل از انقلاب منافع خود را از کشورهای موجود در منطقه تأمین می‌کردند و اما به یکباره جهان شاهد به قدرت رسیدن قدرت نوظهوری بود که متأثر از دیدگاه‌های اسلامی سیاست، نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی اتخاذ کرد و با استقلال کامل و قدرت الهی، دست قدرت‌های سلطه‌گر جهانی را کوتاه کرد.
«دکتر حسن کربلایی» استاد دانشگاه در گفت‌وگو با گزارشگر روزنامه کیهان به این موضوع مهم می‌پردازد و می‌گوید: «حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای با آغاز جنگ تحمیلی صدام علیه ایران، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بودند که از سوی امام راحل به عنوان نماینده ایشان در شورای عالی دفاع منصوب شدند. ایشان به همراه شهید والامقام دکتر مصطفی چمران که همین سمت را از سوی امام خمینی(ره) داشت، پایه‌های جنگ‌های نامنظم برای متوقف کردن ماشین جنگی حزب بعث را طراحی و عملیاتی کردند. از آن پس امام خامنه‌ای در متن مسائل جنگ قرار گرفته و از سوی امام امت مأموریت‌های ویژه‌ای در ساماندهی امر دفاع از ملت بزرگ ایران در برابر هجوم بیگانگان را پذیرا بودند. ایشان بعد هم که رئیس‌جمهور شدند از نزدیک به امر دفاع مقدس ورود داشتند.»
وی می‌افزاید: «امام راحل با نگاه حکیمانه خود وقتی تصمیم گرفتند آتش بس را بپذیرند آن را موقعی پذیرفتند که نشان دادند ما از روی ضعف نپذیرفتیم. نشانه این واقعیت هم عملیات مرصاد بود که پس از پذیرش قطعنامه صورت گرفت و صدها منافق در این عملیات به درک واصل شدند، خیلی زود همه فهمیدند که فلسفه پذیرش قطعنامه چه بود. لذا پس از پذیرش قطعنامه، صدام به کویت حمله کرد و شمارش معکوس پایان عمر منحوس دیکتاتور عراق آغاز شد.»
عضو هیئت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان ایران در ادامه تصریح می‌کند: «وقتی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای به رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخاب شدند ایشان بر اساس نص صریح قانون اساسی فرمانده کل قوا محسوب می‌شوند. لذا یک برنامه راهبردی برای ارتقاء سطح توانایی‌های دفاعی جمهوری اسلامی را طراحی و عملیاتی کردند که امروز به اعتراف بزرگترین استراتژیست‌های نظامی جهان، ایران یکی از قدرتمندترین کشورهایی است که ارتش آن به پایه‌ای از بازدارندگی رسیده است که هیچ قدرت منطقه‌ای قادر به مقابله با آن نیست. ما اکنون یکی از قدرت‌های بزرگ نظامی غیر هسته‌ای هستیم. اگر ساختن بمب اتمی از سوی رهبری معظم انقلاب حرام اعلام نمی‌شد، قطعاً ما امروز یک قدرت اتمی بلامنازع در منطقه و جهان بودیم. در حال حاضر فرزندان سلحشور ایران در هوا، زمین، دریا و حتی زیرآب‌های خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند یک قدرت شناخته شده هستند.»
وی همچنین می‌گوید: «تجهیزات نظامی ما بومی است و قدرت زرهی ما در زمین در اوج آمادگی است. در هوا قدرت پهپادی ما زبانزد کارشناسان نظامی است. در دریا و قایق‌های تندرو، ساخت زیردریایی‌ها و ساختن ناوچه‌های نیرومند حرفی برای گفتن داریم. بنابراین امروز هیچ قدرتی در منطقه حاضر نیست به ملت ایران چپ نگاه کند. اینکه رهبری معظم انقلاب می‌فرمایند جنگ نخواهد شد، با اطلاع از آمادگی رزمندگان اسلام و ایران و ارزیابی دقیق از ضعف‌های دشمنان است. ما در رابطه با قدرت دریایی‌مان، در نمونه آمریکایی و انگلیسی آن را تجربه کردیم. در هوا اگر یک پرنده یا جنگنده دشمن بیاید رصد کرده و بلافاصله سرنگونش می‌کنیم. شکار اعجاب‌انگیز پهپاد اخیر آمریکایی سنداین ادعاست.»
به گفته دکتر کربلایی،  توانایی‌های ایران محدود به مرزهایش نیست. ما انقلاب را صادر کرده‌ایم و در منطقه دوستان ما به همین توانایی‌ها مجهز شده‌اند. دوستان ما در غزه اعم از حماس و جهاد اسلامی در چند مرحله از نبردها پوزه رژیم اشغالگر و کودک‌کش صهیونیستی را به خاک مالیدند. در لبنان، حزب‌الله در جنگ 33 روزه آنچنان سیلی به رژیم سفاک صهیونیستی زد و آنها را از لبنان بیرون انداخت که صهیونیست‌های وحشی دیگر جرات نمی‌کنند حتی یک گلوله به سمت لبنان شلیک کنند.
وی ادامه می‌دهد: «با ورود ایران و شکست داعش، نقشه‌های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی بر باد رفت، آمریکایی‌ها می‌خواستند ظرف چند ماه بشاراسد را سرنگون و حکومت قانونی او را در دمشق ساقط کنند اما ایران مقتدر و انقلابی هفت سال با حمایت از اسد چنین اجازه‌ای را به آنها نداد! در عراق توطئه داعش شکست خورد و از میان گرد و خاک داعش در عراق یک نیروی نظامی پر قدرت مردمی به نام «حشدالشعبی» ظهور و بروز پیدا کرد. هم اینک حشدالشعبی و ارتش عراق متحد استراتژیک ایران محسوب می‌شوند.
در افغانستان هم آمریکایی‌ها با احساس نفوذ پرقدرت ایران اسلامی در حال فرار هستند. لذا ما می‌بینیم قدرت بلامنازع ایران اسلامی در منطقه، رژیم صهیونیستی و آمریکا را به زانو درآورد. همه این دستاوردها نتیجه مدیریت جهادی و حکیمانه رهبری معظم انقلاب است که از دل تجربیات دفاع مقدس، ایران را به مرتبتی از بازدارندگی رسانده است که به لحاظ قدرت حرف اول را در منطقه می‌زند.»
وی همچنین می‌گوید: «عقب‌نشینی ترامپ و پمپئو از مواضع جنگ‌طلبانه و توسعه‌طلبانه به مقاومت ملت ایران و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران برمی‌گردد. 40 سال است برای غنی‌سازی این قدرت کار شده است. این قدرت با خون جوانان پاک‌باز، پاکدامن، پاک‌دست و فداکار این سرزمین، غنی شده است. هیچ قدرتی در جهان قادر به ایستادن در برابر آن نیست. آمریکا ضعیف‌تر از آن است که حتی به فکر جنگ با ایران بیفتد. امروز قدرت نرم و سخت جمهوری اسلامی ایران با عدد و رقم و نوع توانایی‌های رزمی، اطلاعاتی و عملیاتی برای استراتژیست‌های نظامی و غیرنظامی جهان مشخص است و برای همین هم هست که دشمن به جای جنگ نظامی در تدارک جنگ‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است. چون در جبهه نظامی کم آورده است. جبهه‌های یاد شده را فعال کرده است.»
شیطنت‌های شیطان بزرگ
کارشناسان معتقدند، آمریکا از دیرباز به دلیل اهمیت استراتژیک خلیج‌فارس وجود منابع عظیم طبیعی و شاه راه‌های دریایی این منطقه، جهت مقابله با ایران از طریق حضور نظامی و با ایجاد پایگاه‌های نظامی و تحریک کشورهای منطقه و تفرقه‌افکنی در میان این کشورها و ملت‌ها،‌بسیار تلاش کرد،‌ اما با وجود هوشیاری مردم و رهبری مقتدر و انقلابی و متحد این تفرقه‌افکنی و توطئه‌ها بی‌اثر ماند.
یک کارشناس و تحلیل‌گر منطقه غرب‌ آسیا در گفت‌وگو با گزارشگر کیهان می‌گوید: «شک نکنید عامل انفجار دو نفتکش در دریای عمان با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی امارات و عربستان صورت گرفته. امارات و عربستان با هدف قراردادن دو نفتکش در دریای عمان،‌ همچنان امنیت خلیج‌فارس را به بازی گرفته‌اند و به دنبال ماجراجویی هستند که بازی خطرناکی را شروع کرده‌اند.»
وی می‌افزاید: «همه این اقدامات برای آن صورت می‌گیرد تا آمریکا را به سمت حمله به نظام ایران کشانده و به خیال خام خود حمایت عمان و پاکستان را هم جلب کند. ایران با وجود تحمیل تحریم‌های اقتصادی بر این کشور قطعا ساده‌لوح نخواهد بود که حرکت کشتیرانی را به این شیوه تعطیل کند، چرا که ایران می‌تواند نفت خود را به شیوه‌های دیگر بفروشد و عمان و پاکستان هم هم‌پیمان ما خواهند بود.»
براساس گفته‌های این کارشناس،‌ سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی امارات و عربستان انفجارهای الفجیره را برای بسیج جهانی به منظور حمله نظامی به ایران انجام داده‌اند و غافل از این که سازمان اطلاعاتی ایران زیرک‌تر ازآنهاست و دست آنها را رو خواهد کرد.»
این قبیل فتنه‌گری‌ها و خودزنی‌ها در گذشته نیز اتفاق افتاده است که با هدف تخریب چهره صلح‌جویانه جمهوری اسلامی بود. اما خوشبختانه به تخریب و تضییع چهره این استکبارگران منجر شده است و دنباله‌روهای آمریکا در منطقه غرب آسیا در تمام زمینه‌ها از ایران اسلامی عقب بوده‌اند و همیشه دستشان رو شده است.
ترس استکبار از قدرت نظامی
 ایران اسلامی
علیرضا صدرا عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با تاکید بر اقتدار نظامی ایران اسلامی می‌گوید: «اگر ما امکانات دفاعی نداشته باشیم حتما آنها به ما حمله خواهند کرد و آسیب خود را وارد می‌کنند،   اما اگر آنها جا زدند به این دلیل است که از مردم،‌ انقلاب، اسلام، نیروهای مردمی، عقبه مردم انقلاب اسلامی در منطقه و قدرت موشکی ما می‌زنند.»
این عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران همچنین تصریح می‌کند: «اروپا به ظاهر طرف ایران است اما با آمریکا هم پیمان است و بعید می‌دانم اینستکس مشکلی از مشکلات ما را حل کند و بدون شک اروپا در راستای خدمت به کشور ما قدمی برنمی‌دارد،‌ لذا ما باید پشت هم باشیم و جناح‌ها و جریان‌های سیاسی یکپارچه عمل کنند و دستگاه‌های اجرایی نیز اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند. به گفته کارشناسان، اقتصاد مقاومتی تنها راه برون‌رفت ما از تحریم‌ها و تنگناهای اقتصادی است.