شورش آفریقایی‌تبارها به عمق امنیت اسرائيل ضربه زد

سرویس خارجی-هفته گذشته یهودیان اتیوپیایی تبار ساکن سرزمین‌های ‌اشغالی که به «فالاشه» معروفند، در اعتراض به کشته شدن یک یهودی 18 ساله سیاه پوست توسط پلیس نژادپرست اسرائیل به خیابان‌ها ریختند و خواستار استفاده از زور علیه تل‌آویو شدند. این مسئله باعث شده تا کارشناسان از وجود تهدید جدید و عمیقی علیه موجودیت این رژیم نژادپرست خبر دهند.
در همین رابطه پایگاه خبری عربی 21 طی گزارشی با عنوان «اعتراضات یهودیان فلاشا و بن‌بست رژیم‌اشغالگر» نوشته: «شورش آفریقایی‌تبارها در سرزمین‌‌اشغالی فلسطین ثابت کرد، نژادپرستی رژیم‌اشغالگر قابل کتمان نیست و امروز اوضاع اسرائیل در داخل و خارج بر وفق مرداش پیش نمی‌رود.»
آن طور که خبرگزاری فارس به نقل از این پایگاه خبری عربی نوشته، در این گزارش آمده:« تظاهرات مردمی در سرزمین‌‌اشغالی به رهبری یهودیان اتیوپیایی موسوم به فلاشا در اعتراض به آزادی یک افسر پلیس اسرائیلی که یک جوان اسرائیلی اتیوپیایی تبار را به ضرب گلوله به قتل رسانده بود به نحوی خشونت‌بار و بی‌مقدمه به راه افتاده است.» طبق این گزارش، معترضان، قتل جوان 18 ساله(البته 19 ساله هم اعلام شده) را در راستای تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی خوانده‌اند و با اعتراضات گسترده و غیرمنتظره خود که به مسدود شدن ده‌ها راه و جاده در شهرهای مختلف سرزمین‌‌اشغالی منجر شده، خواهان ایجاد اصلاحات اجتماعی گسترده شدند. صحنه‌های ناآرامی و خشونت در خیابان‌های رژیم‌اشغالگر مطمئنا موجب نگرانی و هراس این رژیم شده که اوضاع را از کنترل خود خارج می‌بیند.
در ادامه گزارش این رسانه عرب زبان می‌خوانیم: «مسئله قابل توجه در این اعترضات رسیدن موج آن به شهر تل‌آویو و ادامه آن تا سه روز متوالی و همچنین به شهر حیفاست که مهم‌ترین شهر تجاری و گردشگری در سرزمین ‌اشغالی محسوب می‌شود...کاملا روشن است که معترضان فقط برای مطالبه مجازات پلیس قاتل به خیابان نیامدند بلکه آنها خواهان استیفای حقوق کامل خود و لغو سیاست تبعیض‌نژادی اسرائیل هستند


به‌خصوص که آنها از آفریقا آمده‌اند و رنگ پوستشان می‌تواند دلیلی برای رنج بردن آنها از نژادپرستی در داخل رژیم‌اشغالگر باشد...کسی که گمان می‌کند حادثه کنونی در سرزمین‌های‌اشغالی گذرا و جزئی با نتایجی محدود است،‌اشتباه فکر می‌کند، عمق امنیت اسرائیل ضربه خورده است.»
باز هم تبعیض علیه فالاشه‌ها
در حالی که در رژیم صهیونیستی انواع تبعیض‌ها علیه یهودیان اتوپیایی تبار اعمال می‌شود اخیرا نوع جدیدی از این تبعیض‌ها مطرح شده است. در این ارتباط، گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس اعلام کرده، رژیم صهیونیستی هیچ درخواستی از طریق میانجی‌ها برای آزادی «ابراهام منگستو» اسیر اسرائیلی اتیوپیایی‌تبار در دست حماس نداشته است. این منبع وابسته به القسام به شبکه «روسیا الیوم» گفته، از زمانی که منگستو مفقود شده دولت اسرائیل درخواستی برای باز کردن پرونده وی با دیگر اسرا (اسرای اسرائیلی در دست حماس) نداشته و گنجاندن نام وی در پرونده مذاکرات نهایی نشده است.
جنبش تحریم
از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز از لغو یک کنفرانس اروپایی به میزبانی قدس‌اشغالی به دلیل نگرانی کارشناسان و اعضای این کنفرانس از تبعات حضور در سرزمین های ‌اشغالی خبر دادند. به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، انجمن اروپایی فعال در زمینه بهداشت روانی، برنامه خود برای حضور در قدس‌اشغالی به منظور برگزاری کنفرانس سالیانه را لغو کرده است. این رسانه صهیونیستی گزارش داد، «شبکه اروپایی برای ارزیابی خدمات بهداشت روانی» به دلیل نگرانی از تبعات ناشی از تحرکات جنبش بین‌المللی «تحریم، انزوا و عدم سرمایه‌گذاری»
رژیم صهیونیستی(BDS) کنفرانس خود در فلسطین‌اشغالی را لغو کرد...این برای اولین بار است که یک سازمان این‌چنینی از تصمیم قبلی خود برای برگزاری کنفرانس در «اسرائیل» عقب‌نشینی کند و نشان دهنده این است که شاید تحریم «دانشگاهیان اسرائیلی» در حال قدرت گرفتن است.جنبش تحریم رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۵ به دست ۱۷۱ سازمان غیردولتی فلسطینی ایجاد شد تا با ایجاد فشارهای اقتصادی بر رژیم صهیونیستی، آن را مجبور به پایان‌اشغال فلسطین و شناسایی حق بازگشت آوارگان کند. فراگیری این جنبش به حدی بوده که پیش از این نماینده آمریکا در سازمان ملل طی یک سخنرانی خواستار مقابله با جنبش تحریم‌ رژیم صهیونیستی شده است.
سایر اخبار این روزنامه
کاهش میلی‌متری تعهدات پاسخ لگد اروپا به جنازه برجام نیست راهبرد اقدام؛ ضربت متقابل (یادداشت روز) اخبار ویژه راز عقب‌نشینی امارات از جنگ یمن آیا عربستان هم شکست را می‌پذیرد؟ بهانه‌تراشی برای عدم شناسایی خانه‌های خالی دردوران وزارت عباس آخوندی جوان فلسطینی با خودرو گروهی از نظامیان صهیونیست را زیر گرفت رونمایی انقلابیون یمن از تازه‌ترین دستاوردهای پهپادی و موشکی سیاست فشار حداکثری آمریکا به ایران که می‌رسد،‌ ناکام می‌ماند ناقضان برجام: ایران باید به تعهدات خود کاملا عمل کند! رونمایی از سامانه ارتباطات تاکتیکی «سپهر۱۱۰» ابزارهای مقابله به‌مثل با انگلیس را در اختیار داریم دولت از عزت و منافع ملت دفاع کند شورش آفریقایی‌تبارها به عمق امنیت اسرائيل ضربه زد با ما در فضای مجازی همراه باشید کاهش میلی‌متری تعهدات پاسخ لگد اروپا به جنازه برجام نیست کاهش میلی‌متری تعهدات پاسخ لگد اروپا به جنازه برجام نیست کاهش میلی‌متری تعهدات پاسخ لگد اروپا به جنازه برجام نیست