رئیس دفتر رئیس‏جمهوری: دولت از همکاری با دانشگاه‌ها در شرایط تحریم استقبال می‌کند

رئیس دفتر رئیس‏جمهوری با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه‌ها در شرایط تحریم اظهار کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با نزدیک شدن به بخش صنعت در دوران تحریم نیازمندی‌های کشور را در بخش‌های مختلف برطرف کنند.
محمود واعظی در گفت‌و‏گو با ایسنا، درباره نقش دانشگاه‌ها در شرایط تحریم، با بیان اینکه «دانشگاه‌ها عهده‏دار نقشی بسیار تاثیرگذار در دوران تحریم در کشور هستند»، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر برخی دشمنان به دنبال وابسته کردن جمهوری اسلامی ایران به خارج از کشور از نظر قطعات و مسائل فنی هستند، بر این اساس صنعت و دانشگاه باید با نزدیک شدن به یکدیگر به گونه‌ای فعالیت کنند تا نیازمندی‌های کشور را برطرف کرده و در بخش‌های مختلف به‏ویژه تولید قطعات و مسائل فنی به خودکفایی برسند.
وی همچنین مشارکت در اداره کشور و تبیین سیاست‌های اجرایی را از دیگر وظایف دانشگاه‌ها در دوران تحریم برشمرد و گفت: اخیراً در ابلاغیه‌ای به وزارتخانه‌های مختلف اعلام کردیم که یک شورای علمی با حضور اساتید و افراد با‏تجربه تشکیل دهند تا این شورا بتواند به دولت در بخش‌های مختلف کمک کند.
رئیس دفتر رئیس‏جمهوری در پایان تصریح کرد: دولت قطعاً و حتماً از مشارکت و همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی در دوران تحریم استقبال خواهد کرد.
سایر اخبار این روزنامه
بالا گرفتن مناقشات بر سر اهدای عضو محکومان به اعدام بخشش لازم نیست، اهدایش کنید ژوبین صفاری این قفل با چکش باز نمی‌شود گزارش «ابتکار» از تاثیر تورم و بیکاری بر نمودارهای اقتصادی کشور! شاخص فلاکت رکورد زد آغاز تخصیص مجدد کاغذ نشر کتاب با ارز دولتی به ناشران یازدهمین دوره حراج تهران برگزار شد «سر شاعر» بالاتر از شاعر! یازدهمین دوره حراج تهران برگزار شد «سر شاعر» بالاتر از شاعر! موانع و راهکارهای پیش‌روی اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده بررسی شد پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان در اختیار فرصت‌طلبان همزمان با تصمیم ایران برای ورود به گام دوم هسته‌ای آمریکا درخواست نشست فوق‌العاده شورای حکام را مطرح کرد رئیس دفتر رئیس‏جمهوری: دولت از همکاری با دانشگاه‌ها در شرایط تحریم استقبال می‌کند رئیس دفتر رئیس‏جمهوری: دولت از همکاری با دانشگاه‌ها در شرایط تحریم استقبال می‌کند واکنش ایران به درخواست آمریکا مبنی بر تشکیل نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی محمد عطریانفر: اصلاح‌طلبان باید با رهبری درباره انتخابات گفت‌وگو کنند