کشف باند بزرگ جعل مدارک دانشگاهی


به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز حراست این دانشگاه با همکاری سازمان اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی و قوه ‌قضائیه یک باند جعل مدارک دانشگاهی و پایه در سطح کشور را کشف و خنثی کرد.
براساس این گزارش، جاعلان از سال 1385 به‌صورت حرفه‌ای و شبکه‌ای در سطح کشور فعالیت داشته و با راه‌اندازی دفاتر متعدد در استان‌های مختلف و راه‌اندازی سایت‌های جعلی استعلام مدارک دانشگاهی نسبت به صدور مدارک جعلی مهم و بسیار زیاد در مقاطع تحصیلی مختلف در قبال دریافت هزینه تا 100 میلیون تومان (برای هر مدرک) اعم از مدارک تحصیلی و دیگر مدارک مختلف و متعدد جعلی مربوط به ادارات و مراکز و بانک‌ها و سازمان‌ها برای استفاده در داخل و خارج کشور اقدام کر‌ده‌اند و از این طریق نسبت به تحصیل اموال نامشروع بسیار هنگفت اقدام و با اموال بادآورده در کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری داشته‌اند. با شناسایی این باند بزرگ و با همکاری مراجع نامبرده، کل شبکه عاملان و مرتبطان شناسایی و تعدادی از متهمان به همراه کلیه ادوات مجرمانه دستگیر و دفاتر متخلف پلمب شد.
معرفی یک سایت اینترنتی جعلی با عنوان دانشگاه آزاد
روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با صدور اطلاعیه‌ای، اعلام کرد سایت اینترنتی به نشانی www.iau.onp.ac.ir و کانال تلگرامی «پذیرش دانشجو دانشگاه آزاد تهران» که اقدام به پذیرش دانشجو در فضای مجازی کرده، جعلی و غیرقانونی بوده است و متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی نیست.


به گفته مسئولان این دانشگاه، پذیرش و ثبت‌نام دانشجو از طریق کانال تلگرامی فوق غیرقانونی، جعلی و مصداق بارز کلاهبرداری محسوب می‌شود و تمامی اقدامات ثبت‌نام و پذیرش دانشجو از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‏‌گیرد.