بودجه ۴۰ میلیاردی، کد هواداری و داستان رحمتی

علی ترابی - تیم فوتبال شهر خودروی خراسان که قبلا با نام "پدیده" در رقابت های لیگ برتر به میدان می رفت،همواره طی سال های گذشته با مشکلات مالی زیادی رو به رو بود و هیچ گاه نتوانست با خیال راحت و بدون مشکلات رقابت های لیگ برتر را پشت سر بگذارد.هر چند در این مدت تجربیات خوبی نیز کسب کرده است اما سال گذشته     از یک طرف مطالبات بازیکنان پرداخت نشده بود و از طرف دیگر باز هم حرف از کسر امتیاز این تیم بود که تاثیرات این دو موضوع خیلی زود خودش را نشان داد و پدیده صدر جدول را از دست داد.در این بین موضوع واگذاری پدیده به مالک جدید مطرح شد که با کش و قوس های فراوان تیم پدیده به مجموعه شهر خودرو واگذار شد تا این تیم را از بحران نجات داد.شرایط به گونه ای پیش رفت که الان این تیم هواداران زیادی دارد و جزو نماینده استان در لیگ آسیا نیز محسوب می شود. تیم شهر خودرو این روز ها تمرینات خود را برای فصل جدید آغاز کرده  است و با حضور یحیی گل محمدی و جذب سید مهدی رحمتی می توان شاهد روزهای خوبی برای فوتبال استان بود. فرهاد حمیداوی مالک باشگاه نیز که برای عرض تبریک به مناسبت سالروز هفتاد و یکمین انتشار روزنامه خراسان در تحریریه این روزنامه حضور پیدا کرده است، در صحبت های خود معتقد است که برنامه های زیادی برای آینده باشگاه به ویژه در رده های پایه دارد و این قول را داد که ان شاءا... باشگاه در سال 1401 خودکفا شود و بازیکن به دیگر استان ها صادر کند. در ادامه ماحصل گفت و گو با فرهاد حمیداوی تقدیم علاقه مندان می شود.
وضعیت مالکیت
انتقال مالکیت باشگاه خوشبختانه انجام و 100 درصد به نام ما شده است.البته بحث روال اداری آن برای انتقال در حال انجام است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. البته ما این آمادگی را داریم که هر زمانی استان بخواهد، تیم را کمتر از یک ساعت واگذار کنیم. اگر روزی بگویند برویم ، من تیم را واگذار می کنم و می روم. هزینه هایی را که انجام داده ام پرداخت کنند ، تیم را واگذار می کنم.اسم تیم هم به نام "شهر خودروی خراسان" تغییر یافته است. حتی نام "خراسان" را هم به شهر خودرو اضافه کرده ایم که بگوییم دلمان با خراسانی ها هم است.
تغییرات


تاکنون که در باشگاه تغییراتی نداشته ایم و تا اطلاع ثانوی هم قصد چنین کاری نداریم. سال گذشته همه اعلام می کردند که پایان فصل ما تغییرات زیادی می دهیم. ولی این چنین نشد. اعتقاد دارم اگر افراد در باشگاه عملکرد خوبی دارند، چرا تغییر بدهیم.حتی تاکنون یک نفر هم از تهران به مشهد نیاورده ایم. همان نفرات قبلی با باشگاه همکاری می کنند. البته در تیم های پایه باشگاه حتما تغییرات زیادی صورت می گیرد. چون نیاز به تغییر داریم.  
خودکفا شدن باشگاه
از همان روز اول دنبال تشکیل کمیته اقتصادی بودم. دنبال هیئت مدیره و تشکیلات تیمی نیستم. سعی می کنم روندی را طی کنم که باشگاه در سال های آینده درآمد خودش را تامین کند.ما برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای باشگاه داریم و به امید خدا اگر اتفاق خاصی نیفتد، باشگاه در 1401 خودکفا می شود. آن موقع اتفاقات خیلی خوبی می افتد.در آن سال عملکرد شهر خودرو مشخص می شود. در اولین اقدام ،  با یک شرکت پوشاک قرارداد بستیم و قرار شد که هزار عدد لباس رایگان در سال اول به ما بدهد.حتی در سال های آینده نیز قرار است کمک های مالی کند.
توجه به پایه ها
کاری به گذشته وضعیت رده های پایه باشگاه ندارم اما به دنبال این هستیم که تغییرات اساسی در این زمینه داشته باشیم.نگاه ما این است که روزی بتوانیم از خراسان رضوی بازیکن صادر کنیم. بازیکنانی را پرورش خواهیم داد که روزی در تیم بزرگ سالان بتوانند توپ بزنند. به زودی یک تیم استعدادیابی به باشگاه اضافه می شود تلاش می کنیم که از کل کشور نوجوانان و جوانان را شناسایی کنیم و به خدمت بگیریم. باید استعدادها را جمع کنیم و آن ها را پرورش دهیم.
 حاشیه های مهدی رحمتی
سید مهدی رحمتی ، آبرو و اعتبار کشور است و فکر می کنم که تعصب زیادی به مشهد و امام رضا(ع) دارد که باعث می شود امسال تمام مشهدی ها به بودن رحمتی و انتخاب گل محمدی افتخار کنند.شاید خیلی ها می گویند که رحمتی باعث حاشیه می شود اما این موضوع را رد می کنم و به جرئت می گویم که رحمتی برای ما حاشیه درست نمی کند.از طرفی بحث کاپیتان بودن وی مطرح شده است که خود رحمتی نیز از ما درخواست کرد که کاپیتان نباشد، گفتن مبلغ قرارداد رحمتی غیر حرفه ای است ، خودش بگوید بهتر است. اعتقاد وافری به رحمتی داشته و دارم،   مطمئن باشید که   بهترین دروازه بانی را انجام می دهد.شک نکنید که امسال بهترین سنگربان شهر خودرو خواهد بود.
دخالت در حوزه فنی
به هیچ وجه در حوزه فنی ورود نمی کنم.حتی این مسئله را هم می توانید از خود یحیی گل محمدی سوال کنید. به خودم اجازه نمی دهم در حوزه فنی ورود کنم. در مدیریت قائل به کار تیمی هستم.  سبک گل محمدی را خیلی دوست دارم و به او احترام می گذارم. صفر تا صد مسائل فنی بر عهده گل محمدی است. شاید پیشنهاد دادیم که نظرت راجع به فلان بازیکن چیست  ولی نظرمان را تحمیل نکردیم.حتی نگفتیم که این بازیکن را حتما باید جذب کنید. ما اگر به گل محمدی اعتقاد داریم باید در باخت ها هم کنارش باشیم. فقط این نباشد که در پیروزی ها کنار تیم باشیم. ان شاءا...   شاهد باخت نباشیم  اما از همه هواداران توقع داریم، اگر روزی در یک بازی تیم مساوی هم کرد 10 دقیقه تیم را تشویق کنند. من را نه، بلکه تیم شهر خودرو را تشویق کنند.این یعنی که کنار ما هستند. روزی در هامبورگ 11 دقیقه به احترام شماره 11 تیم ،  مهدوی کیا را تشویق کردند. دوست دارم این فرهنگ   در مشهد هم  نهادینه شود.
درخواست زمین برای کمپ
پیشنهادهایی از مدیران شهری و مسئولان استانی داشتیم  که به دلیل ایجاد شور و اشتیاق و هیجان ، در دیگر رشته های ورزشی هم تیمداری کنیم که   پای میز مذاکره هستیم و لی هنوز قطعی نشده است .اگر امکانات بدهند در این زمینه هم ورود می کنیم. ما یک سال قبل تقاضاهایی بابت زمین برای ایجاد کمپ دادیم که هنوز عملیاتی نشده است. حتی گفته ایم که هزینه زمین را هم می دهیم. حالا قرار شده 25 تیرماه زمینی به ما بدهند و ما هم منتظریم تا این وعده برسد. در قراردادی بلند مدت حاضریم  10 برابر مبلغ زمین هزینه کنیم، تعهد می دهم که هزینه های زیادی انجام دهیم.
بودجه 40 میلیاردی
سال گذشته حدود 13 میلیارد تومان برای باشگاه هزینه کردیم.امسال بودجه ای در حدود 40 میلیارد تومان تعیین کردیم تا بتوانیم برنامه های خوبی برای باشگاه داشته باشیم.  از طرفی امسال برنامه خوبی برای هواداران داریم که حتما اطلاع رسانی می کنیم. به هر هوادار شماره شناسایی به همراه یک سری امکانات می دهیم. از این پس هوادار را با کد شناسایی می شناسیم. از طرفی با چند بازیکن برزیلی ، نیجریه ای و آمریکای جنوبی مذاکره کرده ایم که بستگی دارد آقای گل محمدی کدام بازیکن را انتخاب کند. با پریرا هم صحبت کردیم ، ولی درخواست هایش خیلی زیاد بود، اما حتما بازیکن خارجی در اردوها به ما اضافه می شود.