پاسخ روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به گزارش روزنامه همدلی: همدلانه‌نبود، غیرواقع‌گرایانه بود

مدیر مسئول محترم روزنامه همدلی
با عرض سلام و درود
با‌ احترام در خصوص تیتر شماره 1189 آن روزنامه ذکر برخی نکات ضروری است:
1.تیتر صفحه یک شماره 1189 روزنامه همدلی توهین‌آمیز، غیرمنصفانه و به دور از واقعیت است. آن چه بیان شده است نه همدلانه است نه منصفانه و نه واقع‌گرایانه.


2.واقعیت این است که خروج یکی از خبرنگاران روزنامه شرق از آن روزنامه، هم با استناد به اظهارات ایشان و هم با استناد به اظهارات مدیران روزنامه وزین شرق هیچ ارتباطی به این وزارتخانه ندارد. همان گونه که خدمت جنابعالی و سردبیر محترم آن روزنامه عنوان گردید ادعای ارتباط یا اعمال فشار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همکاران، معاونین و یا مشاورین این وزارتخانه با خروج ایشان فاقد اعتبار و نادرست است.
3.آن‌چه مسلم و قابل ‌ادعاست، این است که جناب آقای شریعتمداری جز تعامل با رسانه‌ها و حمایت از جامعه روزنامه‌نگاران حتی منتقدین و مخالفین، رویکردی اتخاذ ‌نکرده‌اند.
4.چنان‌که می‌دانید در طول شبانه‌روز گفت‌وگو‌ها و‌ مباحثات بی‌شماری میان فعالان شبکه‌های اجتماعی در مورد اخبار، اطلاعات و شایعاتی که در جامعه یا سازمان‌های دولتی و‌ حکومتی منتشر می‌شود، در جریان است. دست‌مایه کردن یک مباحثه فضای مجازی برای انتشار چنین گزارشی علیه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلاف عرف روزنامه‌نگاری می‌باشد. طبیعی است همکاران آن روزنامه با اندک تلاشی می‌توانستند صحت و‌ سقم موضوعات مطرح‌شده در آن گزارش را پیش از انتشار از روابط‌عمومی وزارتخانه جویا شوند ‌و سپس ارزیابی خود را حتی اگر نقدی بر عملکرد وزیر و‌ همکاران ایشان باقی می‌ماند، در روزنامه همدلی منتشر‌ می‌کردند.
روزبه کردونی
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی