مخالفت مردم بحرین با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

مردم بحرین مخالفت خود را با میزبانی کشورشان از اجلاسی که اخیرا در منامه برای معرفی بعد اقتصادی طرح "معامله قرن" آمریکا برگزار شد، اعلام کردند.
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن گروهی از مردم بحرین همبستگی خود با مساله فلسطین و حمایت از فلسطینی‌ها و نیز مخالفت‌شان با روند عادی‌سازی روابط با اسرائیل را اعلام کردند. این ویدئو با هشتگ "بحرین مخالفت عادی‌سازی‌ است" منتشر شد.
فعالان بحرینی در توییتر، طی روزهای گذشته توییت‌هایی در مخالفت با اجلاس منامه و معامله قرن به اشتراک گذاشته و تصاویری از پرچم فلسطین بر بالای خانه‌هایشان را منتشر کردند.
اجلاس منامه عصر چهارشنبه گذشته به کار خود پایان داد، در این نشست آمریکا بخش اقتصادی طرح صلح خود را ارائه کرد.


خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین مدعی شد که این نشست فرصت‌هایی را ایجاد می‌کند که نباید آنها را از دست داد.وی بر بقای اسرائیل و تمایل کشورش به برقراری صلح با اسرائیل تاکید کرد.
این اظهارات وزیر خارجه بحرین موجی از انتقادات را علیه آل خلیفه و موضعگیری‌های آنها درباره روابط نزدیک با اسرائیل به همراه داشت.
سایر اخبار این روزنامه
معاون وزیر جهاد کشاورزی: 90 درصد نهاده‌های دامی با ارز ترجیحی وارد می‌شود واکنش‎های جهانی به عبور ذخایر اورانیوم ایران از مرز 300 کیلوگرم اعلام نظر گروه‌ها و شخصیت‌های عراقی نسبت به فرمان 10بندی عادل عبدالمهدی درباره ادغام حشدالشعبی در ارتش وزیر نفت در مصاحبه با سی‌ان‌ان: ایران به تضمین‌های مورد نظر خود در اوپک دست یافت کشته شدن 14 خدمه زیردریایی تحقیقاتی روسیه شیعیان نیجریه با برگزاری تظاهراتی خواستار آزادی شیخ زکزاکی شدند مخالفت مردم بحرین با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اجلاس جی20 در ژاپن و افشای چهره واقعی روابط بین‌الملل با پخش سخنان رهبر انقلاب درباره کردستان و قرائت پیام رئیس‌جمهور کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد در سنندج آغاز شد در احکام جداگانه‌ای از سوی فرمانده کل قوا انجام شد؛ انتصاب جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس سازمان بسیج مستضعفین دیه زنان و مردان برابر شد الزامات حفظ اقتدار اوپک ادعای جدید ترامپ علیه ایران بارکیندو دبیرکل اوپک باقی ماند الجبیر: باید با «فشار حداکثری» ایران را به پایبندی به «تعهداتش» وادار کرد شهردار تهران: بدهی شهرداری از محل اموال بلوکه پرداخت می‌شود