افتتاح تونل اسرائیلی منتهی به مسجدالاقصی به دست سفیر آمریکا

سفیر آمریکا در تل‌آویو در مراسم افتتاح یک تونل در قدس اشغالی که به مسجدالاقصی منتهی می‌شود، شرکت کرد.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عبری زبان "هاآرتص"، پس از اینکه مقامات اسرائیلی اعلام کردند که تونل حفر شده در شهر قدس را با حضور مسئولان برجسته آمریکایی افتتاح خواهند کرد، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در تل‌آویو در کلیپ ویدیویی در افتتاح این تونل در قدس اشغالی رویت شد. او در این نوار ویدیویی با یک چکش درحال زدن به دیواری برای گشودن این تونل است.
به نوشته این روزنامه، جمعیت شهرک سازی " العاد" که در راستای یهودی سازی شهرک قدیمی قدس و اطراف آن تلاش می‌کند این مراسم را سازماندهی کرده است.
رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرد که این تونل یهودی از "برکه سلوان" تا دیوار "البراق" امتداد می‌یابد و هدف اشغالگران این است که از طریق این تونل مسیر کوتاهی برای افراط گرایان یهودی برای انجام فرایض دینی‌شان در صحن‌های مسجدالاقصی ایجاد کنند.


به نوشته روزنامه هاآرتص دیوید فریدمن و جیسون گرینبلات، فرستاده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه در مراسم افتتاح تونل موسوم به"جاده زائران" که در واقع به عنوان بخشی از طرح یهودی‌سازی شهرک قدیمی قدس اشغالی و اطراف آن است، شرکت کردند.
این روزنامه عبری‌زبان همچنین نوشت: مشارکت دیپلمات‌های آمریکایی در مراسم افتتاح پروژه شهرک سازی در داخل قدس منعکس‌کننده حمایت بی‌سابقه آنها از طرح‌های یهودی سازی شهر قدس به ویژه در دوره ترامپ است درحالیکه دولت سابق آمریکا از مشارکت در چنین فعالیت‌هایی امتناع می‌کرد.
اتحادیه عرب روز گذشته ضمن محکومیت شدید افتتاح تونل توسط صهیونیست‌ها، خواستار مداخله فوری جامعه جهانی برای توقف حفاری‌های اشغالگران در قدس شد.
اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای، افتتاح تونل موسوم به "طریق الحجاج" را در شهر قدس با حضور مسئول آمریکایی به شدت محکوم کرد.
در ادامه بیانیه اتحادیه عرب آمده است: این اتفاق نشانگر جانبداری آمریکا از طرح‌های شهرک سازی و یهودی سازی قدس است که کاملاً مخالف قوانین بین‌المللی می‌باشد.
تشکیلات خودگردان فلسطین نیز درباره عواقب و پیامدهای ادامه حفاری‌های صهیونیست‌ها در شهر قدس که از منطقه سلوان تا مسجدالاقصی امتداد دارد، هشدار داد.
اردن نیز اقدام رژیم صهیونیستی در افتتاح تونلی در زیر شهرک «سلوان» منتهی به مسجدالاقصی را محکوم کرد.
سایر اخبار این روزنامه
در همایش روز صنعت و معدن مطرح شد آمادگی برای افتتاح 100 هزار میلیارد تومان طرح معدنی نشریه آمریکایی فوربس: اروپا با راه اندازی اینستکس تحریم‌های آمریکا علیه ایران را زیر پا می‌گذارد سخنگوی وزارت خارجه: در صورت اقدام مناسب اروپا کاهش تعهدات برجامی ایران برگشت‌پذیر است دکتر ظریف: آمریکا را مجبور خواهیم کرد جز با زبان احترام با ایران سخن نگوید وزیر نفت در مقر دائمی سازمان اوپک در جمع خبرنگاران: بازار نفت باید غیر سیاسی باشد لاریجانی: ترامپ در صحنه بین‌المللی بی‌آبروست عالم اخلاقی از نواده شیخ صدوق به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی شهید محراب پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی به کنگره مسلمانان آمریکا (اسلام دین بشریت): اسلام دین بشریت است و حقوق بشر را تضمین می‌کند جدیدترین تلاش صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی قدس نتانیاهو از وزیر خارجه بحرین قدردانی کرد رئیس موساد: با شماری از کشورهای عربی روابط محرمانه داریم افتتاح تونل اسرائیلی منتهی به مسجدالاقصی به دست سفیر آمریکا روابط عمومی وزارت امور خارجه: منبع آگاه یا مقام آگاه نداریم روابط عمومی وزارت امور خارجه: منبع آگاه یا مقام آگاه نداریم راه‌اندازی 12 تاکسی هوایی در آسمان ایران تا پایان سال برخورد با کشف حجاب در فرودگاه معاون حقوقی رئیس جمهور: اصلاح قانون مهریه نباید به تکیه گاه مالی بانوان لطمه وارد کند