نتانیاهو از وزیر خارجه بحرین قدردانی کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وزیر خارجه بحرین به خاطر اظهاراتش درباره‌ این رژیم قدردانی کرده و تشکیلات خودگردان فلسطین را به باد انتقاد گرفت.
به گزارش سایت النشره، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین به خاطر اظهارات اخیرش درباره‌ اسرائیل قدردانی کرد. وی در ابتدای نشست هفتگی کابینه اسرائیل اظهارات آل خلیفه رابیان کرد که گفته بود، "اسرائیل دولتی در خاورمیانه و بخشی از میراث منطقه‌ای است. ملت یهود میان ما جای دارد و مردم اسرائیل باید بدانند کشورهایی در منطقه هستند که خواستار صلح بوده و فلسطینیان را به انجام این امر تشویق می‌کنند".
نتانیاهو گفت: این اظهارات بسیار حائز اهمیت بوده و نتیجه‌ سیاستی هستند که در پیش گرفته‌ایم و اسرائیل به قدرت بزرگی در منطقه و قدرت رو به رشدی در جهان تبدیل می‌شود.
وزیر خارجه بحرین اظهارات مذکور را در مصاحبه با دو روزنامه‌نگار اسرائیلی عنوان کرده بود که در زمان برگزاری کنفرانس اقتصادی منامه در بحرین حضور داشتند.


همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس را به باد انتقاد گرفت و مدعی شد فلسطینیان عزم خود را بر ادامه درگیری‌ها جزم کرده‌اند حال بهای آن هر چه باشد حتی اگر در اثر این درگیری آسایش خود را از دست بدهند.
وی تهدید کرد اقدامات شدیدی علیه نوار غزه اتخاذ می‌کند اما درباره‌ ماهیت این اقدامات توضیحی نداد.
سلب تابعیت 46 بحرینی
در همین حال دادگاه تجدید نظررژیم بحرین با صدور حکمی، سلب تابعیت از 46 شهروند این کشور را تایید کرد.به گزارش شبکه خبری فرانس 24، پس از بازداشت گسترده شیعیان بحرینی در ماه آوریل (فروردین 98)، دادگاه بدوی این کشور به اتهام آنچه "ارتباط با ایران" خوانده شده بود، حکم به زندانی شدن و سلب تابعیت از 138 نفر از بازداشت شدگان داد.
براساس گزارش نهادهای حقوق بشری این حکم، گسترده‌ترین و بی‌سابقه‌ترین محاکمه گروهی و نیز سلب تابعیت از شیعیان بحرین از سال 2012 تا به امروز بوده است.69 نفر از این افراد به حبس ابد محکوم و دیگر متهمین از 10 سال تا 5 سال به زندان محکوم شده‌اند.
رژیم بحرین از سال 90 همزمان با موج اعتراضات گسترده در کشورهای عربی شاهد تظاهرات ضد حکومتی علیه آل خلیفه بوده است.رژیم بحرین از سال 91 سلب تابعیت از مخالفان خود را آغاز کرد که براساس گزارش‌های نهادهای حقوق بشری تعداد سلب تابعیت شدگان در این کشور در حدود 990 نفر تخمین زده می‌شود.
پیشتر «میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای نسبت به محاکمه دسته جمعی و ناعادلانه شماری از زندانیان در بحرین ابراز نگرانی کرده بود.
سازمان عفو بین‌الملل هم در گزارشی اعلام کرد که سرکوب آزادی بیان در بحرین همچنان به صورت گسترده ادامه دارد.
گروه‌های مدافع حقوق بشر نیز بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
در همایش روز صنعت و معدن مطرح شد آمادگی برای افتتاح 100 هزار میلیارد تومان طرح معدنی نشریه آمریکایی فوربس: اروپا با راه اندازی اینستکس تحریم‌های آمریکا علیه ایران را زیر پا می‌گذارد سخنگوی وزارت خارجه: در صورت اقدام مناسب اروپا کاهش تعهدات برجامی ایران برگشت‌پذیر است دکتر ظریف: آمریکا را مجبور خواهیم کرد جز با زبان احترام با ایران سخن نگوید وزیر نفت در مقر دائمی سازمان اوپک در جمع خبرنگاران: بازار نفت باید غیر سیاسی باشد لاریجانی: ترامپ در صحنه بین‌المللی بی‌آبروست عالم اخلاقی از نواده شیخ صدوق به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی شهید محراب پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی به کنگره مسلمانان آمریکا (اسلام دین بشریت): اسلام دین بشریت است و حقوق بشر را تضمین می‌کند جدیدترین تلاش صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی قدس نتانیاهو از وزیر خارجه بحرین قدردانی کرد رئیس موساد: با شماری از کشورهای عربی روابط محرمانه داریم افتتاح تونل اسرائیلی منتهی به مسجدالاقصی به دست سفیر آمریکا روابط عمومی وزارت امور خارجه: منبع آگاه یا مقام آگاه نداریم روابط عمومی وزارت امور خارجه: منبع آگاه یا مقام آگاه نداریم راه‌اندازی 12 تاکسی هوایی در آسمان ایران تا پایان سال برخورد با کشف حجاب در فرودگاه معاون حقوقی رئیس جمهور: اصلاح قانون مهریه نباید به تکیه گاه مالی بانوان لطمه وارد کند