در همایش روز صنعت و معدن مطرح شد آمادگی برای افتتاح 100 هزار میلیارد تومان طرح معدنی

وزیر صمت از حمایت از تولیدات ساخت داخل و بهره‌برداری از 100 هزار میلیارد طرح معدنی خبر داد.
رضا رحمانی در همایش روز ملی صنعت و معدن که با حضور رئیس مجلس، تنی چند از وزرا و فعالان حوزه صنعت در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به حضور مسئولان در این گردهمایی گفت: این حضور گسترده حامل پیام حمایت است.
وی افزود: سال گذشته در این ایام در ماه‌های نخست تحریم بودیم، ما جنگ اقتصادی را جدی گرفته‌ایم و باور داریم و متناسب با آن برنامه‌ریزی می‌کنیم.14 ماه ازاعلان تحریم‌ها گذشته است، البته که در این مدت مشکلاتی داشته ایم، اما نباید فراموش کرد صنعتگران ما در این سال، جهادی عمل کردند، تولید و نقل و انتقال منابع مالی ما با مشکل روبرو بوده است و در تحریم‌ها، صنایع نخستین چیزی بود که انجام شد، ولی به همت تولید کنندگان و صنعتگران تولید پابرجاست.
رحمانی با اشاره به اینکه در سال گذشته پیش‌بینی این بود که تراز منفی6 خواهد بود، گفت: درحال حاضر تراز منفی 2 است و به همت دوستان می‌توانیم در شرایط سخت راهکار پیدا کنیم.وزیر صمت با اشاره به حفظ تولید موجود به عنوان شاه بیت برنامه‌های این وزارت در سال گذشته افزود: امسال نهضت ساخت داخل را راه انداخته‌ایم و فعال سازی در معادن را شروع کرده ایم.وی با اشاره به پتانسیل‌های کشور در صنعت ریلی و دریایی گفت: منابع مالی تنها مشکل ما است و باید سازوکاری انجام دهیم که همه پای تولید بیایند.


رحمانی اضافه کرد: یکی از محور‌های امسال تامین منابع مالی است و نهضت ساخت داخل می‌تواند به تنهایی صنعت را رونق بدهد.وی از تفاهم نامه با شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در حوزه نساجی فعالیت‌ها ما بسیار چشم گیر است و در سال گذشته واردات در این بخش منفی 31 بود و صادرات مثبت 6 و درحال حاضر صادرات در این بخش به مثبت 27 رسیده است.وزیر صمت با اشاره به برنامه‌های این وزارت در حوزه صادرات افزود: برنامه صادرات به 15 کشور نزدیک و همسایه را داریم. بازدید‌های میدانی از واحد‌های تولیدی را در دستور کار داریم.
این عضو کابینه دوازدهم با تاکید بر تولید داخل گفت: در مبارزه با رانت و فساد هیچ ملاحظه‌ای نداریم، همانگونه که در حمایت از تولید محدودیتی نداریم.رحمانی با اشاره به اینکه به سمت تکمیل سامانه‌های الکترونیکی و الکترونیکی شدن پیش می‌رویم، گفت: برای ارائه سامانه‌ای الکترونیکی برای عرضه و رصد محصولات از تولید تا آخرین حلقه عرضه برنامه‌ریزی کردیم. سامانه جامع انبار‌ها که بیش از 500 انبار در آن ثبت شده است و همچنین سامانه افق را راه‌اندازی کرده ایم.
وی گفت: بیش از 100 هزار میلیارد تومان طرح معدنی آماده افتتاح و بهره‌برداری داریم. ارتباط با تشکل‌ها و صنعتگران باید در دستور کار مدیران مجموعه وزارت صمت و استان‌ها قرار بگیرد.
رحمانی گفت: درسالی که گذشت صنعتگران ما جهادی عمل کردند وتحریم‌ها مانند محاصره دریایی، هوایی و زمینی به معنی رایج نبود و در تولید و نقل و انتقالات با مشکل مواجه شد.وی با بیان اینکه اولین تحریم‌های این دوره در بخش صنعت بود ادامه داد: سخت‌ترین تحریم‌ها را اعمال کردند، زیرا باور داشتند که تاپایان سال 97 تولید ما را از کار می‌اندازند، اما با همت صنعتگران، تولید ما امروز پابرجاست.
سایر اخبار این روزنامه
در همایش روز صنعت و معدن مطرح شد آمادگی برای افتتاح 100 هزار میلیارد تومان طرح معدنی نشریه آمریکایی فوربس: اروپا با راه اندازی اینستکس تحریم‌های آمریکا علیه ایران را زیر پا می‌گذارد سخنگوی وزارت خارجه: در صورت اقدام مناسب اروپا کاهش تعهدات برجامی ایران برگشت‌پذیر است دکتر ظریف: آمریکا را مجبور خواهیم کرد جز با زبان احترام با ایران سخن نگوید وزیر نفت در مقر دائمی سازمان اوپک در جمع خبرنگاران: بازار نفت باید غیر سیاسی باشد لاریجانی: ترامپ در صحنه بین‌المللی بی‌آبروست عالم اخلاقی از نواده شیخ صدوق به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله صدوقی شهید محراب پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی به کنگره مسلمانان آمریکا (اسلام دین بشریت): اسلام دین بشریت است و حقوق بشر را تضمین می‌کند جدیدترین تلاش صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی قدس نتانیاهو از وزیر خارجه بحرین قدردانی کرد رئیس موساد: با شماری از کشورهای عربی روابط محرمانه داریم افتتاح تونل اسرائیلی منتهی به مسجدالاقصی به دست سفیر آمریکا روابط عمومی وزارت امور خارجه: منبع آگاه یا مقام آگاه نداریم روابط عمومی وزارت امور خارجه: منبع آگاه یا مقام آگاه نداریم راه‌اندازی 12 تاکسی هوایی در آسمان ایران تا پایان سال برخورد با کشف حجاب در فرودگاه معاون حقوقی رئیس جمهور: اصلاح قانون مهریه نباید به تکیه گاه مالی بانوان لطمه وارد کند