خرامان به سوی مرگ !

ناصر رعیت نواز-پنج شنبه هفته گذشته مرگ دختر جوانی بر اثر تصادف در بزرگراه شیراز به خرامه رقم خورد که  این خبر و ماجراهای بعد از آن بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت.  فیلمی در شبکه‌های اجتماعی با تصویربرداری فردی که خود را «پدر یک دختر 20 ساله» معرفی می‌کند منتشر شد که حاکی از  سانحه تصادف در بزرگراه شیراز - خرامه به دلیل نبود تابلو‌های هشدار دهنده و سرعت‌گیر و دوطرفه شدن ناگهانی جاده بود. در این فیلم به نقل از گوینده ناشناس، گفته می‌شود دختر ۲۰ ساله‌اش بر اثر برخورد با بلوک سیمانی داخل جاده در روز پنج شنبه جان سپرده و دو نفر دیگر از سرنشینان هم بر اثر این تصادف مصدوم شده اند.با انتشار این فیلم، وزیر راه و شهرسازی، دستور بررسی و پیگیری سریع موضوع را داد . رئیس کل دادگستری استان فارس هم از تشکیل پرونده قضایی در دادسرا  خبر داد. استاندار فارس  هم ضمن دستور بررسی و شناسایی مقصر  برای اولین بار قول عزل مدیر مقصر را داد.سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  هم در توضیحی اعلام کرد که قبل از محل تصادف به صورت سلسله‌وار با ترکیبی از علایم و سرعت کاه‌ها و نصب تابلوی هشداری آشکار‌ساز فسفری، هشدار لازم ارائه شده است و ... این هموطن عزیز در این موقعیت به دلیل سرعت بالا و بی توجهی قادر به کنترل وسیله نقلیه خود نشده است.
جاده حادثه خیز همچنان در دست تعمیر
برای بررسی بیشتر موضوع با چندتن از اهالی شهرستان خرامه تماس گرفتیم  تا از وضعیت جاده که به تازگی علایم هشداری زیادی در آن قرار داده شده است پرس و جو کنیم که در ادامه می خوانید:
مریم ایزدی فروشنده لوازم سیسمونی درباره این محور گفت: «این جاده از روز اول ساخت حادثه ساز بوده است و بیشتر تصادفات در شب و به دلیل تاریکی مسیر اتفاق می افتد.»


محسن حسینی که در این محور بسیار تردد دارد دلیل حادثه دختر فوت شده را نصب بد علایم هشداری می داند و می گوید: «هر راننده غیر آشنایی در این مسیر شب رانندگی کند  برایش اتفاقی روی می دهد. مثلا در محل وقوع همین حادثه تابلوهای انحراف جاده وجود دارد اما همان تابلو شما را به یک مسیر مسدود دیگر هدایت می کند که  هیچ گونه علامت هشدار جاده در دست تعمیر یا چراغ اخطار ندارد.»
عباس ایزدی از اهالی خرامه هم از تصادفات زیاد این محور که  بازسازی آن نزدیک به چهار سال است طول کشیده  گلایه دارد.
حسین اسماعیلی که در روستایی در اطراف خرامه به کشاورزی مشغول است، گفت: «مردم روستاهای بین راه چندین بار به راهداری از وضعیت بد جاده و تصادفاتی که جان مردم روستاها را به خطر می اندازد نامه نوشته اند اما انگار مسئولان استان دوست ندارند مشکل مردم را حل کنند. ما بارها جسدها و زخمی هایی را که بر اثر تصادف در همین جاده اتفاق افتاده جمع کرده ایم و شاهد مرگ همشهری ها و هم روستایی های مان بوده ایم .»