افتتاح چهار طرح وزارت نیرو در استان قزوین با سرمایه گذاری 175 میلیارد تومان

قزوین - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: چهار طرح وزارت نیرو در استان قزوین با سرمایه‌گذاری بیش از 175 میلیارد تومان، روز گذشته با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو افتتاح شد.
به گزار ش خبرنگار ما، پست برق 63 کیلو ولت و تصفیه خانه فاضلاب محمود آباد نمونه و90 کیلومتر شبکه فاضلاب و طرح‌های آبرسانی روستایی در مناطق مختلف استان قزوین از جمله طرح‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید.
وزیر نیرو در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: در مجموع 64 طرح با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در استان قزوین در دست اجرا داریم که بخشی از آن هزینه شده و بخشی هزینه خواهد شد و همه این طرح‌ها در افزایش رضایت و آرامش مردم تاثیر گذار است. وی افزود: سالانه چهار میلیارد و 300 میلیون مترمکعب پساب در کشور تولید می‌شود که استفاده از این ظرفیت می‌تواند یکی از منابع تامین‌کننده آب در بخش صنعت و کشاورزی باشد.اردکانیان بیان کرد: قزوین، استانی صنعتی و کشاورزی است که 70 درصد برق آن در واحدهای صنعت و کشاورزی مصرف می‌شود.وی ادامه داد: پساب تصفیه شده مطمئن‌ترین منبع آب در بخش صنعت و سایر بخش‌های کشور است که با استانداردها می‌توانند از آن استفاده کنند.وی افزود: اگر مردم الگوی مصرف را رعایت کنند خاموشی نخواهیم داشت، وقتی ظرفیت تولید ما خوب است و 82 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده داریم اگر مصرف درست باشد نه امسال و نه سال‌های بعد مشکلی نخواهیم داشت.اردکانیان یادآور شد: درخواست داریم در روزهای گرم پیش رو که 40 درصد اوج بار معادل 23 هزار مگاوات را به خود اختصاص می‌دهد در مصرف درست آب و برق به ما کمک کنند.
اجرای 111 هزار کیلومتر شبکه انتقال و توزیع در کشور


وزیر نیرو در مراسم افتتاح پست برق دشتابی بوئین زهرا گفت: بیش از 111 هزار کیلومتر شبکه توزیع، انتقال فوق توزیع در هفت سال دولت تدبیر و امید اجرا شده،که سالانه 18 هزار کیلومتر کار شده است.
رضا اردکانیان افزود: این پست نقش مهمی در تامین برق پایدار در استان قزوین دارد و یک مگاوات افت برق را کاهش می‌دهد.
وی افزود: وزارت نیرو در استان 64طرح را در بخش‌های آب و شبکه آبیاری و زهکشی و انرژی برق و نیروگاه‌های تجدید پذیر و فاضلاب با یک هزار میلیارد تومان در دست اجرا دارد. که پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بیش از 60 درصد است که مطلوب است.
وی افزود: نکته مهم این است که در ارتقای سطح رضایت مندی مردم تلاش خواهیم کرد با طرح‌های توسعه و عمران و مجموعه‌ای از فعالیت‌ها با تدارک مالی و اجرا در این شرایط به نقطه‌ای می‌رسیم تا طرح‌های مهم افتتاح شود. باید همه پیگیری کنند و نمایندگان مجلس هم تلاش می‌کنند تا طرح‌ها با سرعت اجرا شود.
وزیر نیرو تصریح کرد: با محدودیت منابع مالی تلاش می‌شود تا توسعه متوقف نشود و از هر گونه حمایت دستگاه‌های اجرایی فروگذار نمی‌کنیم.
وی اظهار کرد: بیشترین سطح تماس را با مردم داریم زیرا هیچ دستگاهی به گستردگی آب و برق نیست و شاید مجموعه‌ای با پیگیری مستمر هستیم و نمایندگان برای ما یک مشوق و انگیزه هستند و از حمایت آنها در تصویب طرح‌ها ممنون هستیم.
اردکانیان ادامه داد: آنچه در نهایت موجب افزایش رضایت مردم می‌شود اینکه از داشته‌ها و خدمات هم بگوییم که مردم احساس کنند چرخ توسعه و عمران کشور درحال چرخش است.
وزیر نیرو گفت: در شرایط تحریم در این دولت از سال 92 تاکنون 111 هزار کیلومتر شبکه انتقال توزیع و فوق توزیع هر سال 18 هزار کیلومتر کار شده است که افتخار آمیز است.
وی افزود: قطب انرژی در منطقه هستیم و می‌توانیم انتقال انرژی به کشورهای منطقه داشته باشیم که این کار در توسعه کشور و افزایش احساس امنیت و آرامش خاطر مردم موثر است.
وزیر نیرو گفت: در قزوین تامین آب هم مهم است قدیمی‌ترین و مدرن‌ترین شبکه آبیاری در قزوین در دست بهره‌برداری است، دو سد استان تکمیل خواهد شد تا آب شرب و کشاورزی استان تامین شود و فاضلاب تسویه شده از منابع آب پایدار است و برای آن اقدام می‌کنیم.
بنابراین گزارش پس از مراسم افتتاح طرح‌ها، وزیر نیرو در مراسم تودیع ومعارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در سالن اجتماعات شرکت برق قزوین حاضر شد واز زحمات مهندس حمید پویا تقدیر و رضا ملکی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.
سایر اخبار این روزنامه
اخبار کوتاه جولان دلار در کانال 12 هزار تومانی وزیر اقتصاد: با حساب‌های بانکی اجاره‌ای برخورد می‌کنیم رسیدگی به شرکت‌های متخلف کاغذ کلید خورد دادگاه رسیدگی به اتهامات 10 نفر از متهمان اقتصادی؛ جذب سپرده‌های مردم در قالب قرارداد‌های صادرات گندم، خاویار و مواد پتروشیمی با سودهای200 تا 300 درصدی واکنشها به راه‌اندازی کانال مالی اروپا با ایران یوشکا فیشر: خود ترامپ هم نمی‌داند در قبال ایران چه می‌کند نیروهای رژیم اشغالگر قدس یک وزیر فلسطینی را دستگیر کردند ساختمان سازمان ملل در الحدیده یمن هدف حمله ائتلاف سعودی قرار گرفت افتتاح چهار طرح وزارت نیرو در استان قزوین با سرمایه گذاری 175 میلیارد تومان اروپا و تعهد نجات برجام برنامه‌های عملیاتی طرح تحول قضایی کشور ابلاغ شد مادر نخستین شهید نیروی هوایی ارتش به دیدار فرزندش شتافت وزیر اقتصاد: با حساب‌های بانکی اجاره‌ای برخورد می‌کنیم انتشار اطلاعات تحصیلی 117 نفر از مدیران شرکتهای تابعه صندوق بازنشستگی بازداشت 5 نفر از کارکنان شهرداری کرج دکتر روحانی یک قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد رنج مستاجران با وعده‌های توخالی زمان سامان‌دهی بازار اجاره از دست می‌رود