حمله به آشیانه جنگنده‌های سعودی با پهپادهای انتحاری

سرویس خارجی-ارتش یمن در یک ماه اخیر در راستای اجرای راهبرد «فرودگاه در برابر فرودگاه»، بارها به فرودگاه‌های نظامی سعودی حمله کرده است. فرودگاه‌های استان‌های جنوبی رژیم سعودی شامل عسیر، جازان و نجران به عنوان اهداف انصارالله یمن در راستای واکنش به تجاوز وحشیانه آل‌سعود معرفی شده‌اند. انقلابیون یمن تاکید کرده‌اند تا زمانی که این تجاوز تداوم داشته باشد حملات به عربستان و امارات نیز ادامه خواهد یافت. همین راهبرد باعث شد، امارات گروهی از نیروهایش را از یمن خارج کند.
 در این راستا خبر رسیده انصارالله یمن یک بار دیگر به جنوب عربستان حمله کرد. به گزارش فارس، نیروهای مسلح یمن بامداد یکشنبه از اجرای «عملیات بزرگ هوایی» علیه اهداف نظامی شامل پایگاه‌ها و آشیانه جنگنده‌های سعودی در «جازان» خبر داد. سرهنگ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و نیروهای مسلح یمن گفته این عملیات بوسیله دو فروند هواپیمای بدون سرنشین «قاصف کِی-۲» انجام شده که جنگنده‌ها و دیگر اهداف نظامی در فرودگاه جازان را هدف گرفته است: «عملیات بزرگ مرکز فرماندهی نیروی هوایی یمن علیه فرودگاه جازان، با دقت اهداف سعودی را نابود کرد و منجر به اختلال در سیستم ناوبری هوایی شد.»
سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین تاکید کرد تا زمانی که «حملات ظالمانه و بی‌دلیل» ائتلاف سعودی به مردم یمن ادامه داشته باشد، آنها نیز به هدف قرار دادن سایت‌ها و تاسیسات دشمن از جمله فرودگاه‌های نظامی ادامه می‌دهند. علاوه‌بر فرودگاه جازان، فرودگاه بین‌المللی أبها در جنوب عربستان در استان عسیر نیز با چند پهپاد هدف قرار داده شد.
انتقاد امیر سابق قطر از ادامه جنگ یمن


از سوی دیگر، «خلیفه بن حمد» برادر «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر کنونی قطر ویدیویی از «حمد بن خلیفه آل ثانی» پدرشان و امیر سابق این کشور منتشر کرد که در آن در مورد جنگ عربستان علیه یمن سخن می‌گوید. امیر سابق قطر در این ویدیو که زمان و مکان ضبط آن مشخص نیست، می‌گوید از سال‌ها پیش عربستان در یمن جنگ به راه انداخته، اما هیچ نتیجه‌ای نگرفته است.
گفتنی است، تجاوز آل‌سعود به یمن یکی از بزرگترین حماقت‌های بن سلمان نام گرفته چرا که او گفته بود، طی حداکثر دو یا سه هفته، انصارالله را شکست داده و جنگ را تمام می‌کند!