جیمی کارتر: ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور مشروعیت ندارد

جیمی کارتر کهنسال‌ترین رئیس جمهوری اسبق امریکا گفت که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 (1395) رای نیاورد و به عنوان رئیس جمهوری مشروعیت ندارد، در واقع روس‌ها او را به قدرت رساندند.
شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد: جیمی کارتر رئیس جمهوری سالهای 1356 تا 1360 آمریکا مدعی شد که تحقیقات مستقل درباره مداخله روسیه در انتخابات سال 1395 ثابت خواهد کرد که ترامپ در این انتخابات رای نیاورده و در واقع مداخله روسیه بود که او را به قدرت رساند. بنابراین او به عنوان رئیس جمهوری مشروعیت ندارد.
او اضافه کرد: شکی وجود ندارد که روسیه در این انتخابات مداخله کرده؛ اگر چه حجم این مداخله به طور دقیق بررسی نشده است. ترامپ انتخابات را باخته بود و با مداخله مسکو توانست به کاخ سفید برسد.
انتخابات ریاست جمهوری سال 1395 آمریکا یکی از جنجالی‌ترین رقابت‌ها بین دو طیف دموکرات و جمهوریخواهان به شمار می‌رفت که حواشی و تبعات آن تا به امروز نیز ادامه یافته است.
برخی از دوستان نزدیک ترامپ به دلیل دروغگویی و پنهان کردن حقیقت در پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 1395 ازسوی دادگاه‌های ایالات متحده محکوم شده و در زندان به سر می‌برند و برخی از این افراد نیز در پی به دست آمدن مدارک و شواهد زیاد به پنهان کاری‌های خود اعتراف کرده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر راه و شهرسازی: توان پرداخت اقساط، شرط دریافت تسهیلات مسکن بیشتر است مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهدای هفتم تیر و آیت‌الله بهشتی در نقاط مختلف کشور برگزار شد بازتاب شکست اجلاس صهیونیستی منامه پوتین: لیبرالیسم منسوخ شده است ناگفته‌های یکی از بُریده‌های انجمن حجتیه تفکر انجمن حجتیه افراد را نسبت به شرایط روز جامعه بی‌تفاوت می‌کند نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو رئیس مجلس: مشکلی با مذاکره نداریم مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به مناسبت روز صنعت و معدن: ذوب آهن اصفهان مستحق بی‌مهری نیست در تهران و 16 استان برگزار شد مراسم تشییع پیکر مطهر 150 شهید تازه‌ تفحص‌ شده دفاع مقدس جیمی کارتر: ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور مشروعیت ندارد رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی: بانک مرکزی قصد حذف ارز نیمایی را ندارد چینی‌ها برای سفر به ایران دیگر ویزا لازم ندارند ایران عملیات تروریستی در تونس را محکوم کرد واکنش عراقچی به سخنان برایان هوک یادداشت مدیرمسئول چرا دوقطبی شده‌ایم؟ نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو