مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهدای هفتم تیر و آیت‌الله بهشتی در نقاط مختلف کشور برگزار شد

بخش خبرشهرستان:مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت شهدای هفتم تیر و آیت‌الله بهشتی، با حضور آحاد مردم انقلابی و شهید پرور در بسیاری از شهرهای کشور برگزار شد.در این مراسم که مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند سخنرانان با تجلیل از مقام شهید بهشتی در مورد ابعاد مختلف شخصیتی ایشان سخن گفتند و ایجاد و قوام قوه قضائیه را مدیون تلاشهای آن شهید والامقام دانستند.
مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در ازنا:
مبارزه با بی‌صداقتی را به یک فرهنگ فراگیر تبدیل کنیم
مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر و شهید آیت‌الله حاج شیخ محمدحسین صادقی نماینده مردم درود و ازنا در دور اول مجلس شورای اسلامی به دعوت خانواده شهید صادقی در شب هفتم تیر در مسجد امام حسن مجتبی شهرستان ازنا برگزار شد. در این مراسم که اقشار مختلف مردم درود، ازنا، الیگودرز و خرم‌آباد و مسئولین و خانواده‌های شهدا حضور داشتند، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی با ارائه تحلیلی از فاجعه هفتم تیر گفت: استمرار راه شهدای هفتم تیر و شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی به اینست که مبارزه با بی‌صداقتی را به یک فرهنگ فراگیر تبدیل کنیم.


مسیح مهاجری با تجلیل از دو شهید لرستانی فاجعه هفتم تیر آیت‌الله حاج شیخ محمدحسین صادقی نماینده درود و ازنا و حجت‌الاسلام والمسلمین سید فخرالدین رحیمی نماینده ملاوی در اولین دوره مجلس شورای اسلامی، آنها را مظهر اخلاص، صداقت، جهاد و خدمت صادقانه به مردم و نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت باید نام این شهیدان به‌عنوان اسطوره‌های خدمت به مردم و مقاومت در برابر استبداد و استعمار در تاریخ کشورمان ثبت گردد و راه آنها به نسل‌های آینده شناسانده شود.
وی ضمن ارائه تحلیلی از عواملی که منجر به اقدام تروریستی منافقین در سال 1360 ازجمله انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی شد گفت: منافقین و سایر گروه‌های مخالف خط امام به‌دلیل اینکه فاقد پشتوانه مردمی بودند و امیدی به دست‌یابی به قدرت نداشتند، درصدد برآمدند با توسل به شیوه‌های ضد مردمی و ضدقانونی انقلاب را مصادره کنند و حاکمیت را در دست بگیرند ولی چون موفق نشدند متوسل به شیوه‌هایی برای حذف رهبران انقلاب شدند. منافقین ابتدا به سراغ ترور شخصیت رفتند و با دروغ و تهمت و شایعات تلاش کردند مردم را به آنها بدبین کنند و در مرجله بعد متوسل به ترور شخص شدند که انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی اوج این ترورها بود و آیت‌الله بهشتی نیز بزرگ‌ترین هدف این ترورها بود ولی نفوذ امام خمینی و پشتوانه مردمی انقلاب موجب ناکامی دشمنان و تداوم نظام جمهوری اسلامی شد.
وی افزود: امروز آنچه مهم است و تمام علاقمندان به انقلاب اسلامی باید برای تحقق آن تلاش کنند، معرفی راه شهدای هفتم تیر و شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی به نسل کنونی و نسل‌های آینده است. آیت‌الله بهشتی، خود را معیار حق نمی‌دانست و تلاش می‌کرد آزاداندیشی را در جامعه انقلابی ما به یک فرهنگ تبدیل کند تا همه بتوانند آزادانه حرف خودشان را بزنند و هیچکس در هر مقام و موقعیتی که باشد خود را معیار حق نداند و به خود اجازه ندهد افرادی که به او ایراد دارند را منزوی کند و صاحبان فکر و اندیشه نتوانند ابراز عقیده کنند. این روش اگر در جامعه ما به یک فرهنگ پایدار تبدیل نشود، موجب شکل‌گرفتن نوعی نفاق می‌شود که همچون موریانه، نظام و انقلاب را از درون تهی خواهد کرد.
مهاجری گفت: متاسفانه امروز عده‌ای که اعتقادی به مبانی انقلاب و نظام ندارند، برای باقی ماندن در پست و مقام و بالا رفتن از نردبان ترقی و نزدیک ساختن خود به منبع قدرت، ظاهر خود را طور دیگری جلوه می‌دهند. این جریان اکنون خطر بزرگی است که نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند و همان چیزی است که شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی در گفتار و عمل با آن مبارزه می‌کرد و ما اگر می‌خواهیم راه بهشتی ادامه یابد باید مبارزه با بی‌صداقتی را به یک فرهنگ فراگیر تبدیل کنیم.
سروش محلاتی در مراسم بزرگداشت شهیدبهشتی:
قانون اساسی حاصل اندیشه‌های شهید آیت‌الله بهشتی است
ویژگی‌های ممتاز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مزیت‌های آن، حاصل اندیشه‌ها و افکار علمی و فقهی شهید بهشتی بزرگوار است.
حجت الاسلام والمسلمین «محمد سروش محلاتی» شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت شهید آیت‌الله بهشتی در کانون توحید تهران، افزود: 38 سال از شهادت این فقیه بزرگوار و دیگر شهدای حادثه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی می‌گذرد و در این مدت در فقدان این فقیه بزرگ جز حسرت چیز دیگری نداریم.
وی با بیان اینکه تمام افکار و اندیشه‌های شهید آیت‌الله بهشتی در بیان حقیقت‌ها متجلی بود، گفت: شهید بهشتی در بیان مسائل مختلف دینی و فقهی به واقعیت‌ها توجه زیادی داشت و همواره در بیان حقیقت‌ها و واقعیت‌ها شجاع بود.
وی افزود: متاسفانه در این مدت نتوانسته‌ایم حق این متفکر بزرگ اسلامی را ادا کنیم درحالی که همه ما وظیفه داریم افکار و اندیشه‌های ایشان را به درستی بشناسیم.
سروش محلاتی تاکید کرد: تاکنون شخصیت علمی آیت‌الله بهشتی کمتر مورد توجه قرار گرفته است درحالی که برای شناخت شخصیت علمی و فکری این بزرگوار، باید آثار و برکات این متفکر بزرگ اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی گفت: با بیان اینکه کسانی که در مباحث علمی آیت‌الله بهشتی شرکت می‌کردند شخصیت ایشان را به خوبی می‌شناسند. ایشان یک فقیه برجسته در حوزه علمیه بود که همواره اندیشه‌های ایشان با بسیاری از فقها متفاوت بود و در حوزه‌های علمیه کمتر شخصیتی مثل آیت‌الله بهشتی داشتیم.
سروش محلاتی یادآور شد: فکر و اندیشه‌های آیت‌الله شهید بهشتی یک فکر مدرسه‌ای نبود، بلکه ایشان براساس واقعیت‌های عینی و اجرایی در مسائل مختلف دینی نظر می‌داد و بخشی از نظرات ایشان ناشی از نگاه متفاوت وی به مسائل دینی و اسلامی بود.
وی گفت: بدون شک آیت‌الله شهید بهشتی در تصویب اصل 5 قانون اساسی (فصل ولایت فقیه) نقش بسیار ارزشمندی داشت و در واقع یکی از بزرگان دفاع از اصل ولایت فقیه در قانون اساسی بود و احکام اسلامی را به صورت منسجم و نظام وار مطرح می‌کردند. ایشان معتقد بود که فقیهی که در حکومت اسلامی نظر می‌دهد نباید مجتهد تو دلی باشد و باید پیشینه علمی آن شخص مشخص و فقاهت آن را نیز سایر استادان فقه تایید کرده باشند و این نشان می‌دهد که شهید بهشتی بسیار هوشمندانه فکر می‌کرد.
وی گفت: آیت‌الله مرحوم محقق داماد که آیت‌الله بهشتی شاگرد ایشان بود، اعتقاد داشت آیت‌الله بهشتی در افق علمی بسیار بالایی قرار دارد و حتی به عده‌ای توصیه کرده بود که مکاسب را نزد شهید بهشتی کسب علم کنند، زیرا از نظر فن و دانش بهشتی را به عنوان یکی از شاگردان برتر و برجسته علمی قبول داشت.
در پایان این مراسم «سید علیرضا بهشتی» فرزند آیت‌الله شهید بهشتی یادآور شد: 38 سال است که در مراسمی به این مناسبت یاد و خاطره این بزرگوار را گرامی می‌داریم تا مردم از گذشته خود آگاه باشند، زیرا ملتی که از گذشته خود مطلع نباشد، آینده روشنی نخواهد داشت.
این مراسم شامگاه پنجشنبه با حضور مقام‌های لشکری و کشوری در کانون توحید تهران برگزار شد و خانواده آیت‌الله شهید بهشتی از شرکت کنندگان دراین مراسم قدردانی کردند.
شهید بهشتی پایه‌های آغازین قوه قضاییه را با اندیشه خود تنومند ساخت
قم-مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر با حضور عموم زائران و مجاوران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد. حجت‌الاسلام سعیدی طی سخنانی در این مراسم از ایستادگی و مقاومت به عنوان یکی از آموزه‌های قرآن کریم نام برد و افزود: شهدای هفتم تیر به خصوص شهید بهشتی با اعتقادی راسخ و ایمانی قوی مقابل دشمن مقاومت کردند و در راه و عقیده‌ای که داشتند ایستادند؛ شهدای هفتم تیرماه همانند شمع‌هایی بودند که شمع محفل آن‌ها شهید بهشتی بود که به طعمه و کینه دشمنان در آتش سوختند.تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) خاطرنشان کرد: شهدای هفتم تیرماه خود زیر آوار رفتند اما نگذاشتند دین، انقلاب و آرمان‌های امام به زیر آوار برود؛ جان خود را از دست دادند اما مقابل دشمن خم نشدند و اجازه ندادند کسی به این مرز و بوم تجاوز کند.سعیدی ادامه داد: شهید بهشتی و یاران ایشان با شهادت خود بسیاری از شبهه‌ها را پاسخ گفتند.
امام جمعه قم از شهید بهشتی به‌عنوان نخستین پایه‌گذار دستگاه نظام قضای جمهوری اسلامی ایران نام برد و گفت: این شهید با وجود مدت زمان محدودی که در راس این دستگاه قرار داشت، برای جهت گیری‌های درست و گسترش عدالت کارهای بسیاری را رقم زد به عبارتی می‌توان گفت که شهید بهشتی پایه‌های آغازین قوه قضاییه را با اندیشه خود تنومند ساخت.سعیدی ادامه داد: این شخصیت برای اجرای احکام الهی کارهای مختلفی از جمله بکارگیری قضات عالم و آگاه را دنبال کرد و امیدواریم با نگاه تحولی که رئیس جدید دستگاه قضا دارند بتوانیم این دستگاه را در طراز انقلاب اسلامی مشاهده کنیم و به مفهوم حقیقی عدالت‌خواهی به معنای جامع برسیم.
آیت‌الله بهشتی با شهادت خود بیداری و بصیرت را به ملت ایران هدیه کرد
ساری- مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی و دیگر اعضای دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران، با حضور استاندار مازندران، مدیران، فرماندهان امنیتی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا و آحاد مردم در مسجد علی بن موسی الرضا(ع) بوستان ولایت ساری برگزار شد..رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در این مراسم گفت:شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی با شهادت خود بیداری و بصیرت را به ملت ایران هدیه کرد تا به مدد باور انقلابی خود، هر روز گام‌های استوارتری به سوی فتح قله استقلال و آزادی بردارند.حجت الاسلام یوسف یوسف پور افزود: تثبیت نظام اسلامی و تدوین قانون اساسی در سایه زحمات شهید بهشتی به ثمر نشست و بنابراین همه مدیران باید این شهید بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.وی با تاکید بر ضرورت تفسیر و تشریح ابعاد فاجعه تروریستی هفتم تیر 1360 و چگونگی ایستادگی مسئولان نظام در برابر این مساله ازسوی دانشگاه‌ها و رسانه‌ها، گفت: با گذشت 38 سال از وقوع این حادثه در کشور نیاز است ابعاد این واقعه برای نسل‌های کنونی تشریح شود.
عملگرایی و موقعیت شناسی، منش شهید بهشتی بود
همدان –رئیس کل دادگستری استان همدان در مراسم پاسداشت سی و هشتمین سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و جمعی از یاران امام و انقلاب با تسلیت واقعه هفتم تیر گفت: موقعیت شناسی، امام شناسی و عملگرایی منش شهید بهشتی بود و آن شخصیت برجسته تمام وجود خود را وقف اسلام و انقلاب کرد.
توکل حیدری با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید مظلوم بهشتی افزود: مراجعه به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص ایشان بیانگر نقش بی‌بدیل آن شهید والامقام در بقاء و استمرار نظام جمهوری اسلامی است.وی با اشاره به تسلط آیت‌الله بهشتی به مبانی دینی، فقه اسلامی، علوم سیاسی و اجتماعی افزود: تقوا، اخلاص در کلام و عمل، مدیریت و تدبّر، امریکا ستیزی و ظلم ستیزی از ویژگی‌های شخصیتی آن شهید بود که با شجاعت گفت: " امریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر".رئیس کل دادگستری استان همدان اظهار کرد: شجاعت در کلام از دیگر ویژگی‌های شهید بهشتی بود که مجموعه این خصایص انسانی و اسلامی برای دشمن و منافقین قابل تحمل نبود و لذا پس از مرحله ترور شخصیت وی، سرانجام در جریان فاجعه هفتم تیرآن شخصیت برجسته و جمعی از مدیران نظام و یاران امام و انقلاب به شهادت رساندند.حیدری با اشاره به این کلام امام راحل که فرمودند " بهشتی یک ملت بود برای ملت ما "، گفت: این به معنای آن است که تمام اندیشه‌ها، تفکرات، سیاست‌ها و اعمال یک ملت در وجود شهید بهشتی خلاصه می‌شد.
شهید بهشتی متفکری سازمان بخش و سازمان دهنده بود
ملایر- مراسم سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران باوفای امام و انقلاب و همچنین سرداران رشید سپاه اسلام شهیدان حاج حسن تاجوک، حاج مصطفی طالبی، حاج رسول حیدری و جمعی از همرزمان گرانقدرشان به همت هیات جوانان حزب‌الله ملایر در مسجد حاج صفی این شهرستان برگزار شد.در این مراسم باشکوه که باحضور جمع کثیری از اقشار مختلف مردم و مسئولین اجرایی شهرستان مصادف با شب شهادت رئیس مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت شهید بهشتی ویژگی‌های برجسته زیادی داشت، که یکی از مهم‌ترین آن‌ها این بود که این شهید والامقام متفکری سازمان بخش و سازمان دهنده بود و قدرت سازمان‌دهی بالایی داشت.حجت‌الاسلام‌ غلامرضا مصباحی مقدم اظهار داشت: کشور اکنون نیاز به شخصیتی متفکر و سازمان‌دهنده همچون شهید بهشتی دارد.وی با اشاره به نام‌گذاری ایام شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران باوفایش به نام هفته قوه قضاییه بیان کرد: این هفته فرصتی مناسب برای مرور عملکرد قوه قضاییه و تجلیل از خدمات آنان است.عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با انتصاب فردی جدید به‌عنوان رئیس قوه قضاییه امید است شاهد تحول اساسی در این قوه باشیم که عملکرد آن باعث افزایش اعتماد عمومی در مملکت ما باشد.
یاد شهدای هفتم تیر در بیرجند گرامی داشته شد
بیرجند - امام جمعه موقت بیرجند گفت: امروز بعد از 40 سال ماهیت تفکر استکباری با ریاکاری و خشونت، برای مردم روشن است.حجت الاسلام مختاری در آیین بزرگداشت شهدای هفتم تیر و وداع با شهدای گمنام در مسجد امام حسین(ع) بیرجند افزود: همه اینها از برکات تلاش علما و شهدایی است که این مسیر را برای ما هموار و روشن کردند.وی با تاکید بر اینکه امروز استکبار به صورت مستقیم قدرت ضربه زدن به کشور ما را ندارد گفت: جنگ جواب نداده و خودشان هم هرگز جرات نمی‌کنند گزینه جنگ را اجرا کنند لذا از طریق تحریم‌های ظالمانه و فشار وارد عمل شده‌اند.امام جمعه موقت بیرجند اضافه کرد: شهادت شهید بهشتی و جمعی از مدیران بلندپایه کشور آسیب جدی به نظام بود و اگرچه نظام جمهوری اسلامی علیرغم این توطئه‌ها پابرجا مانده است اما با از دست دادن کسانی که برای مدیریت جهادی آماده شده بودند نوبت به نیروهای درجه دو و سه رسید که این بزرگترین آسیب دشمن بود.وی گفت: امام خمینی(ره) همچون پیامبران تفکر ناب توحیدی را احیا کرد و در مقابل تفکر مادی به نمایش گذاشت لذا استکبار اینگونه وحشی شد و با دستپاچگی وحشیانه در برابر این تفکر عمل کرد.وی با تاکید بر اینکه تفکر خالص سازی باید حمایت و بر جامعه غالب شود ادامه داد: هر چیزی غیر از تفکر ناب توحیدی باشد ناخالصی دشمنان است.
زخم فقدان شهید مظلوم بهشتی همواره بر پیکر انقلاب خواهد ماند
نور- همزمان با شب سالگرد شهادت جانسوز امام صادق(ع) رئیس مذهب تشیع، مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهدای هفتم تیر و شهید عباسعلی ناطق نوری از شهدای این حادثه در زادگاه وی شهرستان نور برگزار شد.حجت الاسلام معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شهدای هفتم تیر و به ویژه مرحوم شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی گفت: زخم فقدان آن شهید مظلوم هماره بر پیکر انقلاب خواهد ماند و به تعبیر مقام معظم رهبری از ذخایر انقلاب بود. حتی در مورد سایر شهدای این حادثه نیز امام فرمود اینان تا آنجا که من شناخت داشتم از ابرار بودند.نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به مشی و زندگی شهید عباسعلی ناطق نوری از شهدای حادثه تروریستی هفتم تیر گفت: من با اغلب شهدای این حادثه رفقات و صمیمیت داشتم، همگان اهل تقوی و ایمان و خیر و هدایت بودند. و شهید عباسعلی ناطق نوری به واقع از ابرار بود. اهل خیر و تقوا، شجاع و نترس و یک انقلابی واقعی بود.
بزرگداشت شهدای هفتم تیر در حرم منور رضوی
مشهد- با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان، مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در حرم منور رضوی(ع) برگزار شد.و سخنرانان و مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) به مرثیه‌سرایی پرداختند.
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر در حسینیه شهید بهشتی چمازکتی قائمشهر
قائمشهر- مراسم سی و هشتمین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر در حسینیه شهید بهشتی چمازکتی قائمشهربرگزارشد.حجه الاسلام سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم سی و هشتمین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر در حسینیه شهید بهشتی چمازکتی قائمشهردر سخنانی گفت: چندین سال از واقعه هفتم تیر می‌گذرد اما هنوز یاد و نام شهدای آن در دل مردم و تاریخ ایران، ثبت و ضبط است. وی بیان کرد: ماندگاری حادثه هفتم تیر، بیانگر حقانیت و مظلومیت آیت‌الله بهشتی و 72 تن در آن واقعه است که با تعداد شهدای کربلا، برابری دارند. سلیمانی بر لزوم توجه به مدیریت شهید بهشتی و تحول در دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: یادگار و ارمغان ماندگار آیت‌الله بهشتی به ملت ایران بیداری و بصیرت بود که اکنون شاهد برکات و اثرات آن در جامعه هستیم. وی با تاکید بر ادامه اهداف شهدای هفتم تیر، گفت: چگونگی و آرمان‌های مردان خدایی آن واقعه باید برای اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان، تبیین و تشریح شود. سلیمانی گفت: با وجود توطئه‌های مختلف آمریکا و دشمنان نظام اسلامی ایران هیچ گاه، آنها به اهداف شوم خود نرسیدند و در آینده نیز نخواهند رسید.
حادثه هفتم تیر موجب استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران شد
شاهرود- مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر جمعه شب با حضور مسئولان محلی و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع میامی برگزار شد.رئیس دادگستری شهرستان میامی در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: مقام و جایگاه این شهدا باید برای نسل جدید تبیین شود.حجت الاسلام رضی پارسامنش افزود: شهدای انقلاب اسلامی در مکتب امام صادق(ع) راه دفاع از اسلام را آموختند و امروز باید راهشان را ادامه دهیم.وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب با ترور شخصیت‌ها و حمله‌های کور خود نظام اسلامی را هدف گرفتند تصریح کرد: حادثه هفتم تیر موجب استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران شد. وی افزود: شهید مظلوم بهشتی خدمات ارزنده و ماندگاری را در حوزه قضائی به جا گذاشته است.وی ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع) تصریح کرد: قرآن و روایات معصومین و دو رکن مذهب شیعه و تربیت شاگردان دینی عاملی برای بقای دین اسلام است.رئیس دادگستری شهرستان میامی وجود امام صادق(ع) را موجب بقای دین مبین اسلام دانست و افزود: از جمله دست پرورده‌های مکتب امام جعفر صادق(ع) شهید بهشتی است که احیاگر مکتب اسلام و ولایت فقیه بود.قرائت زیارت امام صادق(ع) و مرثیه سرایی ازدیگر برنامه‌های مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) و شهدای هفتم تیر بود.حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی تنها شهید استان سمنان در انفجار تروریستی هفتم تیر ماه سال 1360 در دفتر حزب جمهوری اسلامی همراه شهید بهشتی و یارانش به فیض شهادت نائل آمد.مردم شهرستان میامی در شرق استان سمنان 143 شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند.
بزرگداشت شهدای هفتم تیر در زواره
زواره - مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر جمعه شب با حضور مسئولان محلی و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع زواره برگزار شد.نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: برای تداوم انقلاب اسلامی باید در راستای گام سوم، یعنی تمدن سازی حرکت کنیم. طباطبایی نژاد همچنین یادآور شد: مردم انقلابی ایران شهیدان بسیاری از رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر گرفته تا رئیس دیوان عالی و وزیر، نماینده مجلس، دانشجو و دانش‌آموز تقدیم اسلام کردند اما در برابر زور و تجاوز ذره‌ای عقب نشینی نداشتند و تا آخر نیز با صلابت و استوار در راه اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی مقاومت خواهند کرد.
مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در شوش
دزفول - مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر روز جمعه در شبستان حرم حضرت دانیال نبی(ع) شوش باحضور مسئولان محلی واقشار مختلف مردم شهرستان شوش برگزار شد. امام جمعه شوش در این آئین در سخنانی از شهدای هفتم تیر از جمله شهید دانش نماینده وقت مردم شوش و اندیمشک در مجلس به عنوان ستون و رکن اصلی انقلاب نام برد و گفت: مقام و جایگاه این شهدا باید به درستی تبیین شود.حجت الاسلام سیدمحمد امام افزود: دشمنان انقلاب با ترور شخصیت‌ها و حملات کور خود نظام اسلامی را هدف گرفتند اما با هوشیاری مردم و هدایت بنیانگذار جمهوری اسلامی، دشمن همواره در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده است. وی با اشاره به کینه‌توزی دشمنان انقلاب و نظام گفت: شهادت دکتر بهشتی و یارانش موجب استحکام ارکان نظام و خفت و خواری دشمنان به ویژه منافقین در جهان شد.وی اظهار داشت: شهید بهشتی خدمات ارزنده و ماندگاری را در حوزه قضائی و عرصه‌های مختلف کشور به‌جا گذاشته است. حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم دانش نماینده شوش دانیال و اندیمشک، علیرضا چراغ‌زاده دزفولی نماینده مردم رامهرمز و هفتگل و سیدمحمدجواد شرافت نماینده شوشتر در مجلس شورای اسلامی در انفجار تروریستی هفتم تیر ماه سال 1360 به همراه شهید بهشتی و یارانش به فیض شهادت نائل آمدند.
شهید بهشتی شخصیتی تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی است
مهاباد- مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر با حضور خانواده‌های معظم شهدای مهاباد، مردم شهیدپرور و مسئولان محلی در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.، امام جمعه مهاباد در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و هفته قوه قضاییه گفت: قضاوت کار مشکلی است اما چنانچه این قضاوت براساس ایمان باشد عدالت را به دنبال خواهد داشت.ماموستا عبدالسلام امامی ادامه داد: شهید بهشتی شخصیتی تاثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی است و اخلاق ارزنده او برای دشمنان نیز آشکار بود.وی با اشاره به اهیمت عدالت در ویژگی‌های اخلاقی انسان مومن افزود: نزدیک‌ترین راه رسیدن به پروردگار رعایت عدالت است که حتی در برابر همه انسان‌ها با هر گرایش و طرز فکری باید رعایت شود.وی با بیان اینکه بهشتی انسان خودساخته‌ای بود، ادامه داد: این شهید بزرگوار معمار قضاوت اسلامی و قوه قضاییه است و در زمان حیات خود منشا تحولات بسیار خوبی در این قوه شود.
سایر اخبار این روزنامه
وزیر راه و شهرسازی: توان پرداخت اقساط، شرط دریافت تسهیلات مسکن بیشتر است مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد شهدای هفتم تیر و آیت‌الله بهشتی در نقاط مختلف کشور برگزار شد بازتاب شکست اجلاس صهیونیستی منامه پوتین: لیبرالیسم منسوخ شده است ناگفته‌های یکی از بُریده‌های انجمن حجتیه تفکر انجمن حجتیه افراد را نسبت به شرایط روز جامعه بی‌تفاوت می‌کند نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو رئیس مجلس: مشکلی با مذاکره نداریم مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به مناسبت روز صنعت و معدن: ذوب آهن اصفهان مستحق بی‌مهری نیست در تهران و 16 استان برگزار شد مراسم تشییع پیکر مطهر 150 شهید تازه‌ تفحص‌ شده دفاع مقدس جیمی کارتر: ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور مشروعیت ندارد رئیس کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی: بانک مرکزی قصد حذف ارز نیمایی را ندارد چینی‌ها برای سفر به ایران دیگر ویزا لازم ندارند ایران عملیات تروریستی در تونس را محکوم کرد واکنش عراقچی به سخنان برایان هوک یادداشت مدیرمسئول چرا دوقطبی شده‌ایم؟ نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو نشست مشترک برجام در وین یک گام به جلو