ایران دوباره هوای شاهدان آشنا را گرفت

سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش جوان، ۱۵۰شهید سرافراز وطن که روز پنج شنبه با استقبال باشکوه مردم در تهران تشییع و بیشترشان به شهرستان‌ها منتقل شده بودند، جمعه و شنبه (هفتم و هشتم تیرماه) بر دوش مردم قدرشناس و شهیدپرور در ۱۶شهر کشور تشییع و به خاک سپرده شدند.
پیکر پاک این شهدا که ۳۵تن از آنان شناسایی شده‌اند، در عملیات تفحص شهدا در مناطق عملیاتی جنوب کشور پیدا شده بودند. این شهدا مربوط به ۱۶ شهر کشور بودند که در تهران، مشهد، تبریز، شهرکرد، بندر عباس، اصفهان، اردبیل و شهر‌های دیگر تشییع و به خاک سپرده شدند.
دوتن از شهدای قم برای خاکسپاری در تیپ رزمی تبلیغی ۸۳ امام صادق علیه السلام از میدان ارتش به سمت مقر این تیپ تشییع و به خاک سپرده شدند. یک شهید دیگر نیز در دانشگاه فرهنگیان به خاک سپرده شد. دوتن از این شهدا برای خاکسپاری در مجتمع یاوران مهدی (عج) مسجد مقدس جمکران و دو شهید دیگر دو شنبه در مقر پدافند هوایی قم تدفین می‌شوند.
از شهدای رشت، شهید محمد حسین‌نژاد دریاکناری متولد۱۳۴۰ بود که ۲۲تیر ۱۳۶۱ در شلمچه به شهادت رسید و شهید حسین رستمی روشن نیز متولد۱۳۳۹ بود که ۷ اسفند۱۳۶۲ در جزیره مجنون آسمانی شد.


پیکر پاک و مطهر شهید مدافع حرم شهید ابراهیم عشریه که در ۲۵فروردین ۹۵ در عملیات آزادسازی منطقه العیس در جنوب حلب در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد، بر دستان مردم شهیدپرور نکا از روبه‌روی سپاه این شهر به سمت گلزار شهدا تشییع شد. هشت شهید دفاع مقدس نیز در شهر‌های نوشهر (چهارشهید)، چالوس (دو شهید) و سلمانشهر (دو شهید) تشییع و به خاک سپرده شدند.
پیکر مطهر سه شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس دیروز در شهرستان بیرجند تشییع و به خاک سپرده شد.
پیکر مطهر شش شهید شهرکرد در میان استقبال قشر‌های عظیم مردم از محل امام زادگان دو خاتون شهرکرد به سمت میدان ۱۲ محرم تشییع شد.
با حضور قشر‌های مختلف مردم پیکر مطهر شهید قاسم بلند در اهواز تشییع و به خاک سپرده شد.
دیروز مردم یزد و اردکان پیکر پاک طلبه شهید شعبانعلی عبداللهی سروی را تشییع کردند.
اصفهان نیز دیروز شاهد تشییع ۱۱ شهید دفاع مقدس بود که از این میان، هشت شهید شناسایی شده بودند. شمیم عطر شهدای وطن دیروز برخی از مناطق استان فارس را در برگرفت. پیکر پاک شهید محمدجعفر ستار در استهبان، شهید کریم مبرز در اشکنان و شهید گمنام در فسا با حضور پرشور مردم ولایی استان تشییع و در گلزار شهدا خاک سپرده شدند.
پیکر مطهر شهید والامقام علیرضا میرزایی پس از ۳۷ سال، صبح دیروز باحضور پرشور مردم ولایتمدار کاشان از محل سپاه پاسداران کاشان به سمت میدان کمال‌الملک تشییع شد.