نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی تسلیم جوسازی عناصر معاند نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار احمد نوریان در واکنش به کلیپ منتشر شده از اتفاق رخ داده در پارک پلیس تهرانپارس اظهار داشت: طی تماس شهروندان با پلیس مبنی بر ایجاد مزاحمت و رفتارهای نامتعارف چند نفر در پارک پلیس، عوامل گشت انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
نوریان افزود: در بررسی‌ها مشخص شد سه پسر و دو دختر جوان با حالتی غیرطبیعی به رفتارهای نابهنجار و آسیب‌زا اقدام کرده و همین عامل موجب نگرانی و تماس شاهدان ماجرا با پلیس شد.
وی ادامه داد: ماموران پلیس ابتدا به‌صورت محترمانه، افراد مذکور را به آرامش و رعایت شئون اخلاقی دعوت کردند اما آنها عکس‌العمل بسیار نامتعارف توام با فحاشی و تعرض به پلیس داشتند.
سخنگوی ناجا با اشاره به بی‌توجهی قبح شکنان به تذکرات پلیس گفت: در تداوم رفتارهای نامتعارف، این افراد دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.


نوریان تاکید کرد: در این ماجرا، اولا پلیس برابر وظایف ذاتی که برقراری نظم، امنیت و مقابله با هرگونه ناهنجاری اجتماعی و ایجاد آرامش در فضای عمومی است، عمل کرده و ثانیا از بروز اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی جلوگیری نموده است. طبیعی است که چنانچه پلیس درانجام وظایف ذاتی و قانونی خود در مقابل متخلفان و مجرمان تحت هر شرایطی کوتاهی کند، آحاد جامعه متضرر خواهند شد. اگر باب شود که هر متخلفی در هر سطحی بتواند به پلیس تعرض کند و یا اجازه دهیم مجری قانون توسط هر فردی مورد تعرض و اهانت قرار گیرد، عملاً تحقق نظم و امنیت در پناه قانون در جامعه از بین می‌رود.
وی اظهار داشت: همه باید ملتزم به قانون‌مداری و تمکین قانون باشند، البته اگر به شیوه عمل و یا رفتار پلیس اشکالی وارد باشد توسط ساختارهای رسمی نیروی انتظامی از جمله بازرسی ناجا و دفتر نظارت همگانی 197 رسیدگی می‌شود.
معاون اجتماعی ناجا افزود: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی تسلیم جوسازی‌های عناصر معاند در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که غالبا به‌صورت هدفمند و هدایت شده منتشر می‌شود، نخواهد شد. پلیس به‌عنوان ضابط قوه قضائیه در مواجهه با جرایم مشهود می‌تواند قبل از دستور قضائی، مجرمان را بازداشت کند و برخورد پلیس با متهمان به جرم در جرایم مشهود، فارغ از جنسیت آنها
می‌باشد.
سردار نوریان در پاسخ به سؤالی درباره عدم حضور پلیس زن در ماجرای پارک پلیس عنوان کرد: استفاده از پلیس زن برای رعایت شئون اخلاقی جامعه است و با توجه به کمبود پلیس زن در ساختار ناجا، امکان حضور آنها در همه صحنه‌های جرم وجود ندارد.         
وی با قدردانی از مردم و گروه‌های اجتماعی در حمایت از پلیس در عمل به وظایف ذاتی و قانونی در مقابله با هنجارشکنان، تاکید کرد: ماموران پلیس در چارچوب وظایف عمل کرده و قطعا از حمایت قانونی و قضائی برخوردارند.
حمایت فرمانده ناجا از ماموران پلیس
صفحه منتسب به فرمانده ناجا در اینستاگرام با انتشار مطلبی از ماموران پلیس در ماموریت‌ها حمایت کرد.
در متن درج شده در صفحه سردار اشتری آمده است: «پلیس همواره در خط مقدم جبهه مبارزه با ناهنجاری‌ها و طبق قانون ماموریت خود را انجام می‌دهد، نیروی انتظامی از کارکنان خدوم و متعهد خود که بر مبنای قانون ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند حمایت کرده و خواهد کرد».