تظاهرات بزرگ ضدآمریکایی در سراسر یمن مردم پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را آتش زدند

مراسم سالروز «فریاد بر سر مستکبران» هر سال به منظور پاسداشت تلاش‌های ضداستعماری «سید حسین بدرالدین الحوثی»، رهبر پیشین انصارالله
(پدر عبدالملک الحوثی) برگزار می‌شود. یمنی‌ها امسال علیه تلاش چند کشور مرتجع عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز شعار دادند. تظاهرکنندگان همچنین بر اهمیت تلاش برای به شکست کشاندن طرح‌های استکبار جهانی تأکید کردند. شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها در صنعا، صعده، المحویت و تعز ضمن محکوم کردن طرح آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» و کارگاه اقتصادی منامه، بر اهمیت تحریم کالاهای آمریکایی و صهیونیستی نیز تأکید کردند. آنها همچنین بر ایستادگی ملت‌های جهان در مقابل نیروهای استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل و طرح‌های خصمانه آنها علیه امت عربی تأکید کردند و پرچم‌های اسرائیل و آمریکا را به آتش کشیدند.
در استان صعده تظاهرکنندگان پرچم‌های یمن و فلسطین را به همراه عکس‌هایی از سید حسین بدرالدین الحوثی در دست داشتند، شعارهایی در محکومیت سیاست‌های آمریکا در منطقه سر دادند و مسلمانان جهان را به تحریم کالاهای اسرائیلی و آمریکایی فراخواندند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، نشست منامه را مردود دانستند، بر رد عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی تأکید کردند و افزودند، مسیر بدرالدین الحوثی برای آزادسازی فلسطین باید ادامه پیدا کند.
شهادت 8 عضو یک خانواده یمنی


از سوی دیگر و در حالی که مردم مشغول تظاهرات ضد صهیونیستی بودند، آل‌سعود خانه‌های آنها را بمباران کرد و هشت عضو یک خانواده از جمله چند زن و کودک را در استان «تعز» در جنوب غرب به شهادت رساند. منابع خبری در یمن می‌گویند، هواپیماهای ائتلاف سعودی-اماراتی در 2 نوبت منزل «عبدالقوی الکندی» از اهالی منطقه ورزان شهر خدیر در استان تعز را بمباران کردند که به کشته شدن هشت عضو این خانواده منجر شد. اخیرا هم ائتلاف سعودی قتل عام دیگری را در محله «الرباط» در مرکز صنعا پایتخت یمن مرتکب شد که 77 کشته و زخمی برجای گذاشت. در این حمله ناجوانمردانه نیز اعضای کامل یک خانوده تکه تکه شدند. در استان صعده (شمال یمن) هم هواپیماهای ائتلاف سعودی مزارع و زمین‌های مردم در منطقه «یسنم» شهر «باقم» را در شش نوبت بمباران کردند. در استان لحج (جنوب یمن) هم جنگنده‌های سعودی منطقه جبل الحمام در «کرش» را هدف گرفتند و غیر نظامیان را به خاک و خون کشیدند. ائتلاف سعودی در حالی مشغول قتل عام کشاورزان و مردم عادی یمن است که حملات انقلابیون یمن علیه مراکز حیاتی و نظامی خود را غیر قابل قبول می‌داند!
یک مقام وزارت خارجه یمن در صنعا در گفت‌وگو با خبرگزاری یمنی سبأ ادامه حملات ائتلاف سعودی به غیرنظامیان و خانه‌های آنها را محکوم کرد و آن را «جنایتی آشکار» و «نقض همه منشورها و قوانین بین‌المللی، ارزش‌ها و هنجارهای بشریت» توصیف کرد. وی تاکید کرد، با وجود اینکه ائتلاف سعودی وارد پنجمین سال تجاوز خود به یمن شده است، اما ملت یمن به مقاومت خود در برابر ماشین جنگی ائتلاف ادامه می‌دهد.