ایستادگی زنگنه در برابر فشار دلواپسان

آرمان- حمید شجاعی: چندی است که تخریب هدفمند وزارت نفت و شخص بیژن نامدار زنگنه وزیر توانا و کارآمد نفت از سوی جریانات دلواپس و مخالف دولت کلید خورده است و در این راستا آنها درصدند به هر صورت که شده با اتهام‌افکنی، توسل به خبرهای کذب و واهی و ایجاد اختلاف به مطامع و منافع جریانی خود برسند و به جای اینکه در شرایط حساس و خطیر فعلی کمک حال دولت باشند با تخریب از پشت به دولت خنجر بزنند. در این راستا پس از شایعه‌سازی درخصوص وجود دستگاه کارتخوان در دفتر وزیر، ایجاد شایعه اختلاف میان زنگنه با رئیس‌جمهور و علم کردن بابک زنجانی در مقابل وزیر نفت، مخالفان رویکرد جدیدی را برای تخریب و به حاشیه بردن زنگنه پیاده کرده‌اند. مساله‌ای که پس از ماجرای نجفی شهردار سابق تهران نقل همه محافل در جامعه بوده است. لذا از مخالفان دولت بعید نبود که بخواهند برای وزارت نفت نیز پرستویی بتراشند و با استفاده از پروژه نفوذ این وزارتخانه را در حاشیه قرار دهند. آنطور که رسانه‌های مخالف دولت بیان می‌کنند گویا خانمی با دام‌افکنی 16 مدیر این وزارتخانه را به خود جذب کرده و در ادامه اطلاعاتی از این وزارتخانه به‌دست آورده است. در این بین حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به فارس گفته: «در راس یک باند خانمی قرار داشت که با نفوذ بین ۱۶ نفر از مدیران مهم و تاثیرگذار وزارت نفت توانسته بود تصمیمات مهمی را در وزارت نفت مسکوت بگذارد و ضربه کاری را در این جنگ اقتصادی به کشور وارد کند.» همچنین ابوترابی دیگر نماینده مجلس از دستگیری یک خانم در وزارت نفت به عنوان جاسوس خبر داده و به تسنیم گفت: «این فرد اخیراً از سوی نهادهای امنیتی بازداشت شده است.» با این حال این اظهارات با تکذیب حاجی حسینی رئیس سازمان حراست صنعت نفت قرار گرفت و وی اذعان کرد: «وزارت نفت و سازمان حراست این وزارتخانه از چنین خبری بی‌اطلاع بوده و هیچ یک از مدیران ارشد و تصمیم‌گیر وزارت نفت تاکنون در این مورد احضار یا بازداشت نشده‌اند و هیچ تذکر بازدارنده‌ای نیز در این باره از طرف نهادهای امنیتی به مسئولان ذی‌ربط در این وزارتخانه، داده نشده است.» حال مشخص نیست در شرایطی که همه بزرگان کشور جامعه را به انسجام و حدت می‌خوانند، جریان مخالف دولت چرا در وحدت‌شکنی آشکار به تخریب دولت و وزیر نفت می‌پردازند.
جا نمی‌زنم
وزیر نفت در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران در واکنش به حواشی ایجاد شده پیرامون برخی فعالیت‌های وزارت نفت با تاکید بر اینکه من مقاومت می‌کنم و از این مسائل جا نمی‌زنم، اظهار کرد: اگر این دوستان وقت ما را نگیرند و بگذارند کار کنیم، به امید خدا بر دشمنان غلبه خواهیم کرد. ایسنا نوشت؛ بیژن زنگنه درباره علت دیدار برخی نمایندگان مجلس با بابک زنجانی، گفت: در جریان علت این دیدار نیستم و باید موضوع را از خود نمایندگان دیدارکننده بپرسید.
توضیح وزارت اطلاعات


در پی انتشار خبری در برخی رسانه‌ها به نقل از دو تن از نمایندگان مجلس مبنی بر نفوذ در وزارت نفت، به واسطه ارتباطات یک خانم با تعدادی از مدیران وزارت نفت با هدف اختلال و تصمیم‌سازی در جهت خواسته‌های دشمن، یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات ضمن نادرست خواندن خبر مذکور اظهارکرد: محتوای پرونده‌های امنیتی صرفا در اختیار مراجع ذی صلاح قضایی قرار می‌گیرد و بیان اتهاماتی از این دست توسط هر فرد یا مرجع دیگری فاقد اعتبار می‌باشد.
به مصلحت کشور نیست
دادستان کل کشور درباره یک زن نفوذی در وزارت نفت و دستگیری یک مقام نفتی اظهار کرد: پرونده‌های این چنینی که در دادسرا تشکیل می‌شود تا زمانی که مشمول تحقیقات هستند و بازپرس تحقیقات لازم را انجام می‌دهد، نه به موجب قانون مجاز هستیم که آن را افشا کنیم و نه مصلحت کشور است که بخواهیم آنها را دنبال کنیم و یا اطلاعات ناقص را در اختیار دیگران بگذاریم. حجت‌الاسلام منتظری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیما اظهارکرد: جرمی واقعی شده و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و قضائی به آن ورود پیدا کردند و باید تحقیقات تکمیل شود و وقتی به مرحله‌ای رسید که قابل نشر بود، قطعاً منتشر خواهد شد.
تذکر درباره بازتولید بابک زنجانی‌ها
نایب رئیس سابق مجلس با اشاره به برخی فشارها علیه وزارت نفت، با بیان اینکه اظهارات مطرح شده در زمینه صادرات نفت خیلی حساب شده نبوده، بیان کرد: آقای زنگنه هم تاکید دارد که دوباره بابک زنجانی ایجاد نکنیم و با حرف‌های احساسی شرایطی را به وجود نیاوریم که افرادی مثل ایشان پیدا شوند و اموال مردم از بین برود. علی مطهری با تاکید براینکه شاید مخالفان زنگنه اهداف سیاسی داشته باشند، تصریح کرد: اگر منصفانه قضاوت کنیم عملکرد آقای زنگنه خوب بوده و خود ایشان هم گفته هر کس که ادعا می‌کند می‌تواند بیش از این نفت صادر کند می‌تواند راهکار خود را ارائه دهد تا بررسی شود.