واسطه‌ها؛ مانعِ کاهش واقعی قیمت گوشت در بازار

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برغم کاهش چشمگیر قیمت دام زنده، واسطه‌ها اجازه کاهش واقعی قیمت گوشت را در بازار نمی‌دهند.
مرتضی رضایی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما، گفت: درحال حاضر قیمت دام زنده کاهش چشمگیری داشته است، ولی قیمت گوشت در بازار به این میزان کاهش نیافته که علت این امر وجود واسطه‌ها است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: برآورد تولید 860 هزار تن گوشت قرمز برای امسال شده است و با توجه به شرایط مطلوب مراتع، پیش‌بینی افزایش تولید و ادامه روند کاهشی قیمت گوشت قرمز مطمئنا می‌شود.
وی ادامه داد: در چند ماهه اخیر حدود 10 هزار تومان قیمت گوشت قرمز به ازای هر کیلو کاهش یافته، ولی این کاهش کمتر از کاهش قیمت دام زنده است در واقع واسطه‌ها اجازه کاهش واقعی را به قیمت گوشت قرمز نمی‌دهند، بطوریکه قیمت گوشت قرمز در بازار باید حدود ده هزار تومان کمتر از قیمت فعلی باشد.


رضایی گفت: باید امکاناتی فراهم شود تا دامداران از طریق تشکل هایشان امکان عرضه مستقیم گوشت را پیدا کنند و واسطه‌ها حذف شوند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: فروردین 120 میلیون قطعه، اردیبهشت 127 میلیون قطعه و خرداد ماه نیز 115 میلیون قطعه جوجه پرورش داده شده است و تولید فعلی، مازاد نیاز داخلی است.وی گفت: میانگین مصرف داخلی گوشت مرغ 200 هزار تن در ماه است درحالی که تولید به بیش از 220 هزار تن رسیده است و همین امر موجب افزایش ذخایر پشتیبانی شده است.
رضایی افزود: با توجه به افزایش حجم تولید مرغ، قیمت این محصول بعضا به کمتر از 11 هزار تومان هم رسیده که برای جلوگیری از متضرر نشدن تولید کنندگان تصمیمی در این زمینه اتخاذ شده که میزان مازاد تولید را از مرغداران توسط شرکت‌های پشتیبانی امور دام خریداری و به عنوان ذخیره استراتژیک، در زمان نیاز وارد بازار شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سبوس یکی از نهاده‌های مورد نیاز در تولید گوشت قرمز است که افزایش قیمتش موجب افزایش قیمت گوشت و شیر می‌شود، گفت: قیمت این محصول تا اواخر سال گذشته به ازای هر کیلو 860 تومان بود، ولی اکنون 1250 تومان رسیده و وزارت جهاد کشاورزی هم مخالفت خود را با این افزایش قیمت اظهار کرده است و امیدواریم برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های تولید گوشت قرمز، این خواسته وزارت جهاد کشاورزی مورد توجه قرار گیرد و این محصول با قیمت قبلی به دست دامداران برسد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس جمهور در مراسم آغاز استقرار برنامه پرونده الکترونیک سلامت در کشور: اقدامات اخیر آمریکا نشانه قطعی شکست آنهاست زخمی شدن ده‌ها فلسطینی توسط صهیونیستها در جریان تظاهرات علیه «اجلاس بحرین» پاسخ صریح هند به آمریکا: توافق اس 400 را لغو نمی‌کنیم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: حل مشکل تامین آب شرب جمعیت 4 میلیونی اصفهان در گرو راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی دکتر ظریف: بزرگترین ابزار بازدارندگی ما در برابر قدرت‌های جهانی مردم هستند نتایج جدیدترین نظرسنجی: اکثر آمریکایی‌ها بر حل مسالمت آمیز اختلافات اخیر تهران و واشنگتن تاکید دارند تحریم‌های جدید گفته‌های واشنگتن برای مذاکره با ایران را بی‌اعتبار می‌کند روسیه تحریم‌های جدید علیه ایران را اقدامی نادرست خواند ترامپ در انفعال مطلق برگزاری مراسم گرامیداشت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی در مسجد نور تهران مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی شد واسطه‌ها؛ مانعِ کاهش واقعی قیمت گوشت در بازار وزیر اقتصاد: نرخ واقعی ارز کمتر از هشت هزار تومان است