برگزاری مراسم گرامیداشت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی در مسجد نور تهران

بخش خبری: در آستانه سی و هشتمین سالگرد شهادت مظلومانه آیت‌الله سید محمد حسینی بهشتی و 72 تن از یاران با وفای امام و انقلاب اسلامی مراسم ویژه‌ای به همت حزب تمدن اسلامی در مسجد نور تهران برگزار شد.
حجت‌الاسلام درّی نجف‌آبادی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در این مراسم با بیان اینکه بزرگترین میراث آیت‌الله بهشتی برای جمهوری اسلامی تدوین قانون اساسی بوده است، گفت: برای پیش‌نوشتار قانون اساسی شهید آیت‌الله بهشتی حدود 4000 یادداشت و نظر مختلف را از اندیشمندان حوزه و دانشگاه تهیه کرده بود که در تدوین قانون اساسی کشور از آن استفاده شد به‌گونه‌ای که هنوز آن نوشته‌ها یکی از مترقی‌ترین قوانین اساسی کشورها محسوب می‌شود.
وی با توصیه به اعضای حزب تمدن اسلامی و همه مدیران اجرایی کشور برای عمل به شیوه زندگی نظم در کارها، پاکی و صداقت در مدیریت اجرایی شهید بهشتی، افزود: همه ما باید سیره شهید بهشتی در توجه به آرمانهای اسلام، امام خمینی، رعایت حریم ولایت، توجه به وضعیت مردم و به‌ویژه محرومان را در لحظه لحظه زندگی و مدیریت خود در جمهوری اسلامی مورد توجه قرار دهیم.
وی افزود: برگزاری چنین جلساتی تجدید عهد و پیمان با شهید آیت‌الله بهشتی و 72 تن یاران صدیق امام است تا همانند آنها حیات و ممات ما برای اسلام و کمک به جمهوری اسلامی باشد.


در این مراسم همچنین دکتر سید محمد میرمحمدی دبیر کل حزب تمدن اسلامی با طرح این پرسش که اگر امروز شهید بهشتی در میان ما بود چه می‌گفت و چه می‌کرد؟ افزود: این مطالب را می‌توانیم در خلال انتشارات روزنامه وزین جمهوری اسلامی، بنیاد شهید، روزنامه اطلاعات، بنیاد هفتم تیر، شورای احیاء و نشر آثار و اندیشه‌های شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و یا سایر مصاحبه‌ها و بیانات امام خمینی، مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی جستجو کرد و همواره مدنظر قرار داد.
وی افزود: اگر شهید بهشتی امروز میان ما بود بازهم می‌گفت اطاعت از رهبری و هماهنگی در مدیریت‌ها، عمل به مکتب و حرکت در خط امام، نظم در جامعه، التزام عملی و اجرایی به قانون اساسی، تفکر تشکیلاتی، امر به معروف و نهی از منکر، توجه به نیازهای اقتصادی مردم، مبارزه با ظلم اقتصادی، عادلانه بودن سود سرمایه، مقابله با ربا و تربیت مدیران جوان از اولویت‌های جدی جمهوری اسلامی ایران است.
وی گفت: اگر شهید بهشتی امروز در میان ما بود همچنین به نوسازی قوه قضائیه می‌پرداخت و اعتبار قوه را به بالاترین سطح خود می‌رسانید تا حقوق مردم را به رسمیت بشناسد و همچنین به تربیت قضات شجاع و متخصص همت می‌گماشت.
وی گفت: اگر شهید مظلوم بهشتی در میان ما بود همانگونه که در شب شهادت با رای اعضای جلسه، موضوع انتخابات ریاست جمهوری را در دستور کار قرار داد و چند دقیقه بعد خود و یارانش به ملکوت اعلاء پیوستند. بازهم مردم را به ادای تکلیف مشارکت در انتخابات و انتخاب آگاهانه و اصلح دعوت می‌کرد و مردم بازهم عکس سه یاور خمینی را تکثیر می‌کردند و در دست خود می‌گرفتند که: «درود بر سه یاور خمینی؛ هاشمی و دو سید حسینی.»
در این مجلس همچنین چند نفر از اعضای حزب مرکزی جمهوری اسلامی که در جلسه انفجار حزب شرکت داشتند به بیان خاطرات آن روز پرداختند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس جمهور در مراسم آغاز استقرار برنامه پرونده الکترونیک سلامت در کشور: اقدامات اخیر آمریکا نشانه قطعی شکست آنهاست زخمی شدن ده‌ها فلسطینی توسط صهیونیستها در جریان تظاهرات علیه «اجلاس بحرین» پاسخ صریح هند به آمریکا: توافق اس 400 را لغو نمی‌کنیم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: حل مشکل تامین آب شرب جمعیت 4 میلیونی اصفهان در گرو راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی دکتر ظریف: بزرگترین ابزار بازدارندگی ما در برابر قدرت‌های جهانی مردم هستند نتایج جدیدترین نظرسنجی: اکثر آمریکایی‌ها بر حل مسالمت آمیز اختلافات اخیر تهران و واشنگتن تاکید دارند تحریم‌های جدید گفته‌های واشنگتن برای مذاکره با ایران را بی‌اعتبار می‌کند روسیه تحریم‌های جدید علیه ایران را اقدامی نادرست خواند ترامپ در انفعال مطلق برگزاری مراسم گرامیداشت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی در مسجد نور تهران مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی شد واسطه‌ها؛ مانعِ کاهش واقعی قیمت گوشت در بازار وزیر اقتصاد: نرخ واقعی ارز کمتر از هشت هزار تومان است