تحریم‌های جدید گفته‌های واشنگتن برای مذاکره با ایران را بی‌اعتبار می‌کند روسیه تحریم‌های جدید علیه ایران را اقدامی نادرست خواند

وزیر امور خارجه روسیه تحریم‌های آمریکا علیه رهبر انقلاب اسلامی، وزیر امور خارجه و جمعی از فرماندهان سپاه را اقدامی نادرست خواند و اعلام کرد که وضعیت براساس سناریوی بسیار بد پیش می‌رود.
به گزارش تاس، سرگئی لاوروف گفت: مسکو و واشنگتن تماس‌ها درباره اوضاع پیرامون ایران را ادامه خواهند داد.
وی پیش از این نیز با انتقاد از رویکرد آمریکا و اسراییل دربرابر ایران، تلاش برای منزوی کردن تهران و متهم کردن آن را غیرسازنده خوانده بود.
لاوروف گفت: ما بر این باوریم که اسراییل و آمریکا نگران ایران و نه فقط در سوریه بلکه در کل منطقه و در حوزه جغرافیایی وسیع‌تر هستند.


وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: این گونه رویکرد را غیرسازنده می‌دانیم و تمرکز دادن همه سیاست‌های خود در منطقه برای مبارزه با یک کشور و منزوی کردن آن و متهم کردن این کشور به اتهامات مختلف و خودداری از انجام تحقیقات در حوادث مختلف غیرسازنده است.
لاوروف افزود: همان گونه که گفتم ما خواهان گفتگو بین کشورهای عربی با ایران ازجمله در مساله اعتمادسازی و تامین امنیت خلیج فارس هستیم.
وی ادامه داد: ما سیر اوضاع در این منطقه و در کشور سوریه را بسیار خطرناک می‌دانیم؛ تلاش‌ها برای تبدیل سوریه به میدان رویارویی ایران و اسراییل و شیعیان و سنی‌ها بد است.این رویکرد فقط بحران را تشدید می‌کند.
* تحریم‌های جدید گفته‌های واشنگتن برای مذاکره با ایران را بی‌اعتبار می‌کند
معاون وزیر خارجه روسیه هم گفت: واشنگتن برای رسیدن به گفت‌و‌گو با تهران باید در رفتار خود تجدیدنظر کند و تحریم‌های جدید همه گفته‌های مقامات واشنگتن برای مذاکره با ایران را بی‌اعتبار می‌کند.
سرگئی ریابکوف افزود: آمریکا باید سیاست خود در فشار حداکثری بر ایران را تغییر دهد و در آن صورت ممکن است شانس برای گفت وگوهای سازنده فراهم شود.
معاون وزیر خارجه روسیه همچنین از تحریم‌های جدید آمریکا در مورد ایران انتقاد کرد و آن را بی‌سابقه خواند و افزود: این تحریم‌ها همه پیام‌های واشنگتن مبنی بر آمادگی برای مذاکرات را بی‌اعتبار می‌کند و به صفر می‌رساند.
ریابکوف گفت: تحریم‌هایی که آمریکا روز گذشته در مورد ایران وضع کرد حکایت از بی‌تمایلی واشنگتن برای گفت وگو و مذاکره با ایران دارد.
معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادعاهای مقامهای آمریکا مبنی بر علاقه مندی و آمادگی برای مذاکره با ایران تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا را مانع از این امر خواند و اظهار داشت: زیرا که نمی‌توان زیر رگبار اسلحه‌ها در معنای واقعی و مجازی آن گفت وگو کرد.
وی خاطرنشان کرد: هر گونه اقدام در جهت تشدید تنش‌های سیاسی و نظامی در منطقه خلیج فارس و هر منطقه دیگر، به طور اساسی متناقض حل و فصل وضعیت پیرامون برجام و عادی سازی اوضاع خاورمیانه است.
ریابکوف افزود: در شرایط کنونی شاهد هستیم که متاسفانه حتی تماس‌هایی که دولت آمریکا ازجمله با متحدان منطقه‌ای خود می‌گیرد، برای منسجم کردن جبهه ضدایرانی هدف گیری شده است.
آمریکا روز دوشنبه تحریم‌هایی را علیه رهبر انقلاب اسلامی، وزیر امور خارجه و جمعی از فمراندهان سپاه اعمال کرد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس جمهور در مراسم آغاز استقرار برنامه پرونده الکترونیک سلامت در کشور: اقدامات اخیر آمریکا نشانه قطعی شکست آنهاست زخمی شدن ده‌ها فلسطینی توسط صهیونیستها در جریان تظاهرات علیه «اجلاس بحرین» پاسخ صریح هند به آمریکا: توافق اس 400 را لغو نمی‌کنیم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: حل مشکل تامین آب شرب جمعیت 4 میلیونی اصفهان در گرو راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی دکتر ظریف: بزرگترین ابزار بازدارندگی ما در برابر قدرت‌های جهانی مردم هستند نتایج جدیدترین نظرسنجی: اکثر آمریکایی‌ها بر حل مسالمت آمیز اختلافات اخیر تهران و واشنگتن تاکید دارند تحریم‌های جدید گفته‌های واشنگتن برای مذاکره با ایران را بی‌اعتبار می‌کند روسیه تحریم‌های جدید علیه ایران را اقدامی نادرست خواند ترامپ در انفعال مطلق برگزاری مراسم گرامیداشت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی در مسجد نور تهران مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی شد واسطه‌ها؛ مانعِ کاهش واقعی قیمت گوشت در بازار وزیر اقتصاد: نرخ واقعی ارز کمتر از هشت هزار تومان است