نتایج جدیدترین نظرسنجی: اکثر آمریکایی‌ها بر حل مسالمت آمیز اختلافات اخیر تهران و واشنگتن تاکید دارند

نتایج جدیدترین نظرسنجی مشترک تارنمای "هیل" و موسسه "هریس ایکس" نشان می‌دهد که 58 درصد مردم آمریکا خواهان واکنش مسالمت آمیز واشنگتن در قبال اختلافات اخیر با تهران هستند.
در پی افزایش تنش‌های اخیر میان تهران و واشنگتن و سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا در حریم هوایی ایران، تارنمای هیل روز دوشنبه گزارش داد که نتایج نظرسنجی که از 22 تا 23 ژوئن (1 تا 2 تیر) و از میان یکهزار و یک داوطلب انجام شد، نشان می‌دهد که فقط 24 درصد پاسخ دهندگان خواهان برخورد نظامی آمریکا با ایران بودند که از این میان 19 درصد طرفدار حمله نظامی محدود و پنج درصد هوادار اعلان جنگ هستند.
58 درصد رای دهندگان بدنبال واکنشی غیر نظامی به ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکا بودند که 49 درصد آنان مذاکره را برای حل و فصل تنش‌های جاری می‌پسندند و 9 درصد نیز معتقدند که رئیس جمهوری آمریکا نباید اقدامی انجام دهد.
19 درصد داوطلبان نیز اعلام کردند که بطور دقیق نمی‌دانند آمریکا چه اقدامی باید انجام دهد.


نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که سالمندان 65 سال به بالا بیشترین حمایت را از حمله به ایران داشته‌اند و 31 درصد از رای دهندگان جمهوریخواه یعنی هفت درصد بیش از میانگین افکار عمومی مردم آمریکا به واکنش نظامی (حمله محدود و اعلان جنگ) علیه ایران علاقه‌مند هستند.
50 درصد جمهوریخواهان نیز خواهان واکنش مسالمت آمیز دولت ترامپ به وقایع اخیر هستند.
در نخستین ساعات بامداد 30 خرداد یک فروند پهپاد جاسوسی "آر کیو 4" آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند هوایی کشورمان قرار گرفت و سرنگون شد.
ترامپ در توییت‌ها و مصاحبه‌های اخیر خود مدعی شده که از حمله تلافی جویانه به مواضع نیروهای ایرانی، به دلیل تلفات بالای آن از انجام این عملیات منصرف شده است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس جمهور در مراسم آغاز استقرار برنامه پرونده الکترونیک سلامت در کشور: اقدامات اخیر آمریکا نشانه قطعی شکست آنهاست زخمی شدن ده‌ها فلسطینی توسط صهیونیستها در جریان تظاهرات علیه «اجلاس بحرین» پاسخ صریح هند به آمریکا: توافق اس 400 را لغو نمی‌کنیم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد: حل مشکل تامین آب شرب جمعیت 4 میلیونی اصفهان در گرو راه‌اندازی سامانه دوم آبرسانی دکتر ظریف: بزرگترین ابزار بازدارندگی ما در برابر قدرت‌های جهانی مردم هستند نتایج جدیدترین نظرسنجی: اکثر آمریکایی‌ها بر حل مسالمت آمیز اختلافات اخیر تهران و واشنگتن تاکید دارند تحریم‌های جدید گفته‌های واشنگتن برای مذاکره با ایران را بی‌اعتبار می‌کند روسیه تحریم‌های جدید علیه ایران را اقدامی نادرست خواند ترامپ در انفعال مطلق برگزاری مراسم گرامیداشت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی در مسجد نور تهران مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی شد واسطه‌ها؛ مانعِ کاهش واقعی قیمت گوشت در بازار وزیر اقتصاد: نرخ واقعی ارز کمتر از هشت هزار تومان است