اختلاف درباره ایران در نشست اسرائیل و آمریکا با روسیه

تارنمای شبکه خبری اسکای نیوز امارات در گزارشی اختصاصی تاکید کرد: واشنگتن و مسکو در نشست سه جانبه قدس دیدگاه‌های متفاوتی از یکدیگر را در خصوص ایران مطرح کردند. بنابر این گزارش، در حالی که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا بار دیگر در این نشست سخنان ضد ایرانی خود را تکرار کرد و مدعی شد که ایران علت اصلی مشکلات و بحران‌ها در خاورمیانه است، اما مواضع «نیکولای پاتروشف» مشاور امنیت ملی روسیه با همتای آمریکایی خود تفاوت آشکاری دارد.
نشست سه جانبه یادشده طی دیروز و امروز با مشارکت مشاوران امنیت ملی روسیه و آمریکا و رژیم صهیونیستی و با حضور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد.
بررسی پرونده سوریه و حضور نیروهای ایرانی در این کشور از اهداف ادعایی این نشست سه جانبه اعلام شده است.
ادعای تکراری بولتون


به نوشته اسکای نیوز، بولتون در این نشست اعلام کرد: نشست سه جانبه آمریکایی _ روسی _ اسرائیلی در زمان بسیار مهمی انجام می‌شود، زمانی که تنش در منطقه به اوج خود رسیده است.
مشاور امنیت ملی آمریکا بار دیگر با تکرار ادعاهای خود علیه ایران در این نشست اعلام کرد: ایران از شبه نظامیان در سوریه، لبنان، عراق و یمن حمایت می‌کند و برای آنان سلاح می‌فرستد.
وی در عین حال از بازبودن باب مذاکره با ایران سخن گفت؛ این سخنان در حالی طرح می‌شود که روز گذشته (دوشنبه) کاخ سفید تحریم‌هایی را علیه دفتر مقام معظم رهبری و شماری از فرماندهان ارشد سپاه وضع کرد و این امر خود، بی رغبتی واشنگتن به مذاکره را نشان می‌دهد.
اسکای نیوز در ادامه با برجسته کردن اختلاف موضع روسیه و آمریکا بر سر ایران نوشت: مشاور امنیت ملی روسیه دیدگاه‌هایی را مطرح کرد که کاملاً با نظرات همتای آمریکایی خود تفاوت داشت، وی گفت: مسکو و تهران در زمینه مبارزه با تروریسم در سوریه با یکدیگر همکاری دارند. وی افزود: ایران شریک روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم است. ادعاهای جان بولتون در حالی مطرح می‌شود که ایران و روسیه با موافقت دولت قانونی سوریه در این کشور کمک بزرگی را برای مبارزه با تروریست‌ها در سوریه انجام داده‌اند، اما آمریکا و برخی کشورهای غربی بدون مجوز و در تجاوزی آشکار نیرو به سوریه اعزام کرده‌اند.
بحث نتانیاهو درباره حضور ایران در سوریه 
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در آغاز نشست سه جانبه مشاوران امنیت ملی آمریکا، روسیه و مشاور امنیت رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی به تکرار ادعاهای واهی خود علیه کشورمان پرداخت. بنابر گزارش اسرائیل نشنال نیوز، نتانیاهو با بیان اینکه اسرائیل به هر حمله‌ای از سوی تهران پاسخ می‌دهد، مدعی شد: ما بارها علیه ایران در سوریه اقدام کرده‌ایم. ما با تلاش ایران برای تثبیت حضور نظامی‌اش در سوریه مقابله کرده‌ایم.
وی در ادامه ادعاهایش گفت که روسیه، آمریکا و اسرائیل هدف مشترکی برای حذف نیروهای ایرانی از سوریه دارند. نتانیاهو مدعی شد که چنین کاری امنیت بیشتری برای خاورمیانه ایجاد خواهد کرد.ایران و روسیه نقش مهمی را در حمایت از حکومت مشروع سوریه و غلبه بر تروریست‌ها در جنگ داخلی این کشور داشته‌اند و برنامه هشت ساله حامیان تروریست‌ها در سوریه را برای بهره مندی اهداف سیاسی، نظامی و اقتصادی 
آنها بر هم زدند.
مساله پهپاد آمریکایی
نیکلای پاتروشف همچنین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان اسراییلی و آمریکایی خود در اورشلیم (بیت المقدس) گفت: براساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، این پهپاد در حریم هوایی ایران قرار داشت.
وی ادامه داد: هیچ گونه مدارک دیگری در مورد این حادثه دریافت نکردیم.
دبیر شورای امنیت روسیه این را نیز گفت که هنوز با شرکای ایرانی درخصوص این موضوع گفت وگو نکرده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد پنج شنبه ۳۰ خرداد از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا، حین تجاوز به حریم هوایی ایران خبر داد.
آمریکایی‌ها پس از این رسوایی مدعی شدند که این پهپاد در آب‌های سرزمینی در حالی حرکت بوده است اما چند روز بعد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از رجزخوانی‌های فراوان در نهایت به خاطر سرنگون کردن این پهپاد از ایران تشکر کرد و در عین حال واشنگتن روز گذشته تحریم‌هایی را علیه رهبر معظم انقلاب اسلامی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چند تن از فرمانده‌هان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع کرد.
این اقدام بشدت مورد انتقاد مقامات مختلف روسیه قرار گرفته است و واکنش بی درنگ دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را در پی داشت.