جنجال جدید درباره پرونده«سعید طوسی»

باز هم سعید طوسی خبرساز شد اما این بار محمود صادقی نماینده‌ای که از فکر پرونده رها نمی‌شود خبرساز بود. محمود‌صادقی مدعی شد رئیس قوه قضائیه دستور رسیدگی مجدد به این پرونده را صادر کرده است. نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که شما در توئیتر درخصوص پرونده سعید‌طوسی درخواست داده بودید که این پرونده مجدداً باز شود آیا مستنداتی در این مورد دارید، گفت: مستندات لازم در پرونده وجود دارد. خانواده‌ها به‌دنبال بازگشایی این پرونده برای اعمال ماده ۴۷۷ بوده‌اند. او ادامه داد: شنیده‌ام که اخیرا در خصوص بازگشایی مجدد پرونده طوسی موافقت شده و رئیس قوه قضائیه موافقت کرده‌اند تا پرونده مجدداً رسیدگی شود. صادقی گفت: باخبر شده‌ام که دادستان اعلام کرده در این پرونده اعمال نفوذ صورت گرفته است. ایشان چون فردی سرشناس بوده نفوذ داشته و رأی تجدیدنظر خلاف شرع و قانون تشخیص داده شده و قرار است مجددا بررسی شود.
تکذیب می‌کنم
پس از انتشار خبر رسیدگی مجدد پرونده سعید طوسی به نقل از محمود صادقی، محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور ادعای محمود صادقی مبنی بر رسیدگی مجدد به پرونده و اعمال نفوذ در آن را رد کرد. محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در دادسرای ناحیه 12 تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر دستور رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی مجدد به پرونده سعید طوسی که خبرش توسط محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی منتشر شده است، گفت: منبع خبر آقای صادقی کجاست؟ دادستان کل کشور در واکنش به اینکه صادقی گفته است دادستان کل کشور خبر از اعمال نفوذ در این پرونده داده است، تصریح کرد: من چنین چیزی نگفته‌ام و تکذیب می‌کنم.
تکذیب سعید طوسی


در همین حال سعید طوسی نیز صحبت‌های محمود صادقی نماینده تهران مبنی بر بررسی مجدد پرونده خود را تکذیب کرد. که پیش از این در قوه‌ قضائیه پرونده‌ای علیه او باز شده بود، بررسی مجدد پرونده خود را تکذیب کرد. او در واکنش به صحبت‌های محمود صادقی، نماینده تهران، که گفته بود شنیده است رئیس قوه‌قضائیه بار دیگر دستور بررسی پرونده سعید طوسی را صادر کرده است، به اعتمادآنلاین گفت: این صحبت‌ها دروغ است. به صحبت‌های این رسانه‌ها اعتماد نکنید، 99 درصد حرف‌هایشان دروغ است. او در پاسخ به این سوال که آیا از قوه‌ قضائیه پیگیر موضوع شده است یا خیر، گفت: بله، این موضوع صحت ندارد.
توضیح دوباره محمود صادقی
محمود صادقی در گفت‌وگو با جماران درباره نقل قول جنجالی درباره دستور آقای رئیسی مبنی بر رسیدگی مجدد به پرونده طوسی گفت: گفتم مطلع شده‌ام اخیرا با تقاضای شکات پرونده طوسی برای اعمال ماده ۴۷۷ و رسیدگی مجدد به آن موافقت شده است. در بعضی از خبرها از من نقل قول شده که رئیس قوه قضائیه دستور رسیدگی را داده یا دادستانی این خبر را اعلام کرده، درحالی که من در مصاحبه چنین نگفتم.
از اول تا آخر پرونده طوسی
برای اولین بار در خرداد ماه ۹۵ برخی رسانه‌ها از وجود پرونده علیه سعید طوسی به دلیل اعمال منافی عفت خبر دادند. خبرآنلاین نوشت؛ این اخبار آن چنان مورد توجه قرار نگرفت تا اینکه اوایل مهر ماه یکی از رسانه‌های خارج از ایران اتهامات سنگینی علیه او مطرح کرد. این اتهامات بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی داشت. برخی شاکیان این پرونده نیز گفت‌وگوهایی با رسانه‌های خارج از ایران داشته‌اند که درآن ادعاهای مطرح کردند. در واکنش به این اتهامات سعید طوسی دو بیانیه صادر کرد و همه ادعاها را رد کرد. بهمن 96 سعید طوسی از اتهام آزار جنسی شاگردان خودش تبرئه شد، اما صدور این حکم بازهم بهانه‌ای شد برای جنجال علیه قوه قضائیه و نماینده‌ای که از ابتدای ورودش به مجلس دهم، وظیفه حمله به قوه قضائیه را بر عهده گرفت. محمود صادقی نماینده مجلس از آن زمان تا به امروز درگیر این پرونده و چرایی تبرئه طوسی است. او 7 بهمن 96 طی رشته توئیتی با انتشار این خبر نوشت: «شعبه ۵۶ دادگاه تجدیدنظر تهران بدون امضای رئیس دادگاه با رأی دو مستشار از شعبه دیگر حکم صادره علیه مربی صوت و لحن مبنی بر ۴ سال حبس را نقض و او را تبرئه کرد. صادقی سپس با انتشار چند توئیت دیگر علیه قوه قضائیه، مدعی شد: «اسناد پرونده حاکی از اعمال نفوذ آشکار در فرایند دادرسی است. حدود ۲ سال بود که مدیرکل دادگستری پرونده را ازدادگاه گرفته بود». اما سعید طوسی نیز در اولین واکنش به این اقدام صادقی، در گفت‌وگو با انصاف‌نیوز در پاسخ به ادعای زدوبند در این پرونده که از سوی محمود صادقی، مطرح شده بود، گفت: «من این آقا را اصلا نمی‌شناسم. قطعا ایشان هر کسی هست دروغ می‌گوید و ادعای بی‌خودی دارد و برای خودش حرف زده است. اگر ایشان مشکلی دارند با وکیلم، آقای حمید هروی تماس بگیرند تا توجیه شوند.