وعده « هفته دولت» برای گذرگاه خونین

 حضور استاندار در شهرستان کاشمر فرصتی برای مطرح کردن مشکلات و گلایه ها و وعده های عملی نشده قبلی دولت بود. در همین زمینه امام جمعه کاشمر  درحضور استاندار با اشاره به وضعیت جاده کاشمر به سه‌راهی شادمهر که به دلیل تصادفات دلخراش رانندگی به گذرگاه خونین شهرت یافته است، گفت: باوجود وعده‌های مکرر مسئولان درخصوص اجرای باند دوم  این محور، متأسفانه  کاری انجام‌ نشده است. پس از صحبت های امام  جمعه ،مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت:در این زمینه  هیچ دفاعی ندارم و حق را به مردم می دهم. اخوان عبداللهیان با اشاره به این که با پیگیری های مستمر انجام شده بالاخره در سال 95 موفق به دریافت ردیف بودجه ملی برای اجرای باند دوم جاده کاشمر به سه راهی شادمهر شدیم، اظهار کرد: برای اجرای باند دوم  این جاده هفت خان را طی کردیم تا موفق شدیم برای این پروژه ردیف ملی دریافت کنیم. وی با بیان این که از مجروح شدن حتی یک نفر در این جاده متأثر هستیم یادآور شد: 15 کیلومتر ابتدایی این جاده در شهریور امسال (هفته دولت) افتتاح می شود و به بهره برداری می رسد و در ادامه نیز عملیات اجرایی در 20 کیلومتر آغاز می شود.
کارمند دولت نیستم
استاندار   در یکصد و بیست و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که در مجتمع فرهنگی هنری سرو کاشمر برگزار شد، گفت:  به‌عنوان استاندار می‌توانم دو کار در دوران مسئولیتم انجام دهم،  اول این که امور مربوط به استان را اداره کنم و مانند 40 سال گذشته یک خدمتگزار باشم، در محافل، مجالس، همایش‌ها و نمایش‌ها شرکت و تغییر وضعیت را به عهده مجلس  با اصلاح ساختارها شرط کنم، اما راه دوم این است که نوآوری داشته باشم و جسارت به خرج دهم. رزم‌حسینی با تأکید بر این که کارمند دولت نیستم، بلکه امروز آمده‌ام تا خودم را وقف آبادانی خراسان بزرگ و خراسان امام رضا(ع) کنم، گفت: برای این که زمینه و ساختارهایی را که مانع پیشرفت در سطح استان و کشور است تا حدی هموار کنیم، طرح مثلث اقتصادی فرهنگی را با همکاری و همراهی تمامی ارکان ارائه کردیم.  استاندار  بیان کرد: خیانتی که چپی‌ها در اوایل انقلاب کردند سبب شد که تحت تأثیر قرار بگیریم و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بسیاری را مورد بی‌مهری قرار دهیم که از کشور رفتند و امروز می‌بینید که  ایران در زمینه فضای کسب‌وکار در بین 156 کشور رتبه 132 را دارد. وی بابیان این که اقداماتی که در شش ماه اخیر در خراسان رضوی انجام‌شده، در کرمان حدود دو سال طول کشید که همه ارکان را برای اجرای این طرح دورهم جمع کنم، خاطرنشان کرد: از مجموع 23 معین در کرمان کمتر از 50 درصد موفق شدند، اما در طول شش ماهی که در خراسان رضوی این طرح را آغاز کردیم، 71 معین در نقاط مختلف استان عهده‌دار مسئولیت شدند تا بوروکراسی اداری و مزاحمت‌هایی را که در مسیر راه قرار دارد حذف کنند، به عبارتی به دنبال دور زدن دولت دیوان‌سالار هستیم تا بدون ترس در سایه همکاری تمامی دستگاه‌ها ادامه‌دهنده این مسیر باشیم.   وی با تأکید بر این که در گام دوم مثلث اقتصادی که به‌زودی آغاز می‌کنیم، اقدامات عمل‌گرایانه واقعی را که در خراسان رضوی انجام‌ شده اطلاع‌رسانی می کنیم و به معرض نمایش می‌گذاریم، یادآور شد: فضای استان را باید به دورانی برگردانیم تا سرمایه‌گذار احساس امنیت کند و این احساس را داشته باشد که مداخلات سبب نمی‌شود که فضا متزلزل و ناامن شود.
وعده های مکرر مسئولان در گذرگاه خونین عملی نشده است


در ادامه امام‌جمعه کاشمر گفت: زمانی که یک مسئول گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام‌ شده در حوزه کاری‌اش ارائه می‌کند باید از کاستی‌ها و کارهای انجام‌نشده هم به مردم گزارش دهد. حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با اشاره به این که جاده کاشمر به سه‌راهی شادمهر به دلیل تصادفات دلخراش رانندگی به گذرگاه خونین شهرت یافته است، یادآور شد: باوجود وعده‌های مکرر مسئولان درخصوص اجرای باند دوم متأسفانه در این زمینه کاری انجام‌ نشده است. وی ادامه داد: زمانی که خلف وعده می‌شود، خشم خداوند و مردم برانگیخته می‌شود و این گناه بزرگی است که به مردم وعده‌ای داده شود، اما به آن عمل نشود.
هیچ دفاعی ندارم و حق را به مردم می دهم
مدیر کل راه و شهرسازی استان  نیز بعد از انتقاد و گلایه امام جمعه کاشمر از عملی نشدن وعده های مسئولان درخصوص پروژه گذرگاه خونین کاشمر پشت تریبون رفت و گفت: در این زمینه واقعا هیچ دفاعی ندارم و حق را به مردم می دهم. اخوان عبداللهیان با اشاره به این که با پیگیری های مستمر انجام شده بالاخره در سال 95 موفق به دریافت ردیف بودجه ملی برای اجرای باند دوم جاده کاشمر به سه راهی شادمهر شدیم اظهار کرد: برای اجرای باند دوم هفت خان را طی کردیم تا موفق شدیم برای این پروژه ردیف ملی دریافت کنیم. وی با بیان این که از مجروح شدن حتی یک نفر در این جاده متأثر هستیم، یادآور شد: 15 کیلومتر ابتدایی این جاده در شهریور امسال افتتاح می شود و به بهره برداری می رسد و در ادامه نیز عملیات اجرایی در 20 کیلومتر آغاز می شود. مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم بدعهدی ها را در این زمینه جبران کنیم. فرماندار کاشمر هم با اشاره به این که این شهرستان به‌عنوان دومین شهر زیارتی خراسان رضوی است، گفت: بخش کشاورزی کاشمر با تنوع تولید 30 محصول باغی و زراعی محور اقتصاد شهرستان و یکی از شهرستان‌های تولیدکننده عمده زراعی و باغی در خراسان رضوی است. مسلم ساقی با اشاره به   فعالیت 72 واحد در بخش صنعتی و معدنی، 370 واحد در بخش کشاورزی و چهار واحد در بخش گردشگری، بیان کرد: هم اکنون پنج پروژه بزرگ با پیشرفت فیزیکی 20 تا 80 درصد در این شهرستان وجود دارد. فرماندار کاشمر پروژه‌های اولویت‌دار این شهرستان در بخش صنعت و معدن، گردشگری، زیرساخت و کشاورزی را حدود 21 پروژه اعلام کرد و افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها زمینه سرمایه‌گذاری 11 میلیارد و 500 میلیون ریالی و اشتغال 841 نفری فراهم می‌شود.  بنیادی نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در مجلس   گفت: مدیری که به دلیل کم کاری نتوانسته بودجه خراسان رضوی را جذب کند و 12 میلیارد تومان بودجه برگشت خورده است، باید مورد بازخواست قرار گیرد. گفتنی است در این جلسه چهار تفاهم‌نامه معین‌های اقتصاد مقاومتی کاشمر توسط استاندار  و اضلاع مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و معین‌های توسعه‌گرا به امضا رسید، براساس تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی به‌عنوان معین اقتصاد مقاومتی شهر کاشمر، مجتمع فولاد ترشیز به‌عنوان معین بخش مرکزی، شرکت پیشرو صالح به‌عنوان معین بخش دهستان پایین ولایت و شرکت گیاهان دارویی پرند هم به‌عنوان معین دهستان بالا ولایت انتخاب شدند، همچنین در این جلسه 14 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و تولید با حجم سرمایه‌گذاری 265 میلیارد تومان و ایجاد هزار و 94 شغل به امضا رسید. همچنین مرکز غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان و بیماری‌های غیرواگیر کاشمر در بیمارستان شهید مدرس با حضور استاندار خراسان رضوی افتتاح شد، این مرکز با زیربنای 900 متر مربع احداث شده که برای ساخت، تجهیز و تکمیل آن 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های خیران هزینه شده است.