در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ اعتبارات لازم برای جبران خسارات ناشی از سیل سال 1398 کشور تصویب شد

هیات وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص مبلغ 39 هزار و 201 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل منابع قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل سال 1398 در سطح ملی و استان‌های حادثه دیده کشور موافقت کرد.
در جلسه عصر دیروز هیات وزیران که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، مبلغ 15 هزار میلیارد ریال بابت خسارت‌های ناشی از سیل به زیرساخت‌های حوزه راه و ترابری، مبلغ 10 هزار میلیارد ریال درخصوص آسیب‌های ناشی از سیل به تاسیسات و زیرساخت‌های شهری و روستایی و مبلغ 14 هزار و 21 میلیارد ریال برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل به زیرساخت‌های وزارت نیرو تخصیص یافت.
هیات وزیران همچنین در راستای تامین نظر شورای نگهبان، اساسنامه‌های صندوق توسعه حمل و نقل کشور و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را اصلاح کرد.
دستور بودجه‌ای جهانگیری به دستگاه‌های اجرایی


سخنگوی دولت از دستور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به کلیه دستگاه‌های اجرایی مبنی بر تنظیم برنامه‌های خود در سقف بودجه تعدیل شده خبر داد.
علی ربیعی گفت: معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه هیات وزیران تمامی دستگاه‌های اجرایی را موظف کرد تا برنامه‌های خود را در سقف بودجه تعدیل شده تنظیم کنند.
به گفته سخنگوی دولت، براساس این دستور سازمان برنامه و بودجه باید با اعطای قدرت جابجایی به دستگاه‌های اجرایی امکان هزینه بهینه را فراهم سازد.
همچنین براساس این دستور دستگاه‌های اجرایی باید برنامه افزایش بهره وری سازمانی را تنظیم کنند و تبدیل بوجه به هیچ وجه نباید شامل حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان و تعهدات مشابه دولت باشد.
گفتنی است سقف بودجه بعد از تعدیل، 386 هزار میلیارد تومان است.
سایر اخبار این روزنامه
جهت اطلاع رئیس مجلس: انتزاع وزارت بازرگانی از وزارت صنعت اجتناب ناپذیر است مخالفت گسترده با "معامله قرن" در آستانه برگزاری اجلاس "منامه" در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ اعتبارات لازم برای جبران خسارات ناشی از سیل سال 1398 کشور تصویب شد دکتر روحانی در دیدار رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی: بسیاری از مشکلات امروز جهان ناشی از یکجانبه‌گرایی و زیر پا گذاشتن مقررات بین‌المللی توسط دولت آمریکاست رئیس کل بانک مرکزی: دولت از ناحیه افزایش نرخ ارز درآمد اضافی نداشته است شهید بهشتی، الگوی ناب اخلاق و فرهنگ اسلامی مردم در نگاه شهید بهشتی وزیر بهداشت:‌ مجوز استخدام 9 هزار پرستار را اخذ کردیم مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران: افزایش جدید قیمت لبنیات غیر قانونی است ترکش‌های انهدام پهپاد متجاوز آمریکایی در میان دولت ترامپ اعتراف مقامات امریکایی به نقض حریم هوایی ایران سخنی با همسایگان عرب به همت حزب تمدن اسلامی برگزار می‌شود؛ بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر با حضور بازماندگان حزب جمهوری اسلامی دستور رئیس جمهور به وزیر کشور برای حذف مهر از گذرنامه اتباع خارجی دلار در مرز ریزش به کانال 12 هزار تومانی وزیر امور خارجه: تیم "ب" فقط چند لحظه با گرفتار کردن ترامپ در یک جنگ فاصله داشت سخنگوی دولت: تعمیم سیاسی دادن اختلاف دیدگاه‌ها درباره ساختار بودجه کار غیراخلاقی است چاپ پنجم کتاب «ارزش‌ها در نگاه شهید بهشتی» منتشر شد