3 اقدام خراسان برای مخاطبان همزمان با افزایش قیمت

 محمدسعید احدیان-از سال  96 به بعدکه روزنامه خراسان در مشهد هزار تومان شد، تا به امروز افزایش قیمتی نداشتیم تا این که سرانجام  خراسان هم تسلیم و مجبور شد فعلا قیمت روزنامه در مشهد و تهران به دو هزار تومان و در شهرستان ها به هزار و 200 تومان افزایش یابد؛ گرچه امیدواریم قیمت کاغذ بیش از این گران نشود تا مجبور نشویم قیمت را بیش از این افزایش دهیم، اما برای این که همین افزایش فعلی برای شما هزینه کمتری داشته باشد یا خدمات بهتری دریافت کنید، چندین اقدام را برنامه ریزی کردیم؛ از کاهش هزار و 150تومانی قیمت روزنامه برای مشترکان  تا افزایش صفحات و آماده کردن شرایط مطالعه بسیار آسان در گوشی تلفن همراه خود به صورت رایگان.
پیش از شرح برنامه های موسسه خراسان لازم است گفته شود که هزینه تمام شده انتشار روزنامه درست از یک سال پیش تاکنون نزدیک به دو برابر شده است چه برسد به افزایش هزینه های روزنامه از سال 96 که 8/2 برابر شده است قیمت روزنامه هزار تومان شده بود و تا امروز قیمت روزنامه افزایش نیافته بود. در این مدت به رغم رکود شدید اقتصادی کشور و بحرانی که گریبان همه بنگاه های اقتصادی کشور را گرفته بود، ما تلاش کرده بودیم با ابتکار و تلاش بیشتر درآمدها را افزایش و هزینه ها را کاهش دهیم و به این وسیله توانسته بودیم زیر بار افزایش قیمت روزنامه نرویم و جالب این که هیچ مجموعه دولتی و حاکمیتی حتی یک ریال به روزنامه مردمی خراسان کمک نکرده است.با این شرایط  که گفته شد سرانجام امکان ادامه این مسیر ناممکن شد البته شرایط قیمت کاغذ به گونه ای است که به رغم وعده های مسئولان مدت هاست که کاغذ با قیمت ارز دولتی تقریبا قابل تهیه نیست و اگر کاغذ با ارز نیمایی به بازار عرضه شود قیمت کاغذ از پنج هزار و 500 تومان به 13هزار تومان افزایش می‌یابد و این در حالیست که خرداد سال 97 قیمت کاغذ دو هزار و
 200 تومان بود.
به هر صورت در وضعیت افزایش قیمت های کالاهای مختلف ما نیز به ناچار به این مسئله تن دادیم اما تلاش کردیم محصولی را که به شما ارائه می کنیم به گونه ای باشد که حتی اگر بعد از این نیز بازهم مجبور به افزایش قیمت شدیم، پرداخت هزینه روزنامه تا حد ممکن کاهش یابد و برای شما همچنان توجیه پذیر باشد.


اولین اقدام اضافه کردن 4 صفحه جذاب به صفحات روزنامه و تغییرات محتوایی برخی صفحات و تحول در روزنامه است. در این نگاه شما با خرید یک روزنامه چندین عضو خانواده خود را از این محصول فرهنگی منتفع می کنید، البته این سیاستی بوده که چندسالی است در دوره جدید روزنامه خراسان دنبال شده است و اکنون با این صفحات (طنز، سرگرمی، کودک و نوجوان، بررسی حوادث، بازتاب فضای مجازی و...) این طرح تکمیل می شود. ما در خراسان همواره متناسب با تغییر فضای رسانه ای، خود را تغییر داده ایم و امروز محتوایی تولید می کنیم که خوانندگان خراسان ، بخش زیادی از آن را در فضای مجازی نمی توانند ببینند و به همین دلیل به رغم توسعه فضای مجازی، خراسان همچنان پرنفوذ و پرتیراژ منتشر می شود.
دومین اقدام طرح جمع آوری روزنامه های خوانده شده و باطله توسط مشترکان است. ما با این طرح کمک می کنیم که هزینه قیمت روزنامه برای مشترکانی که در این طرح مشارکت می کنند به شدت کاهش یابد به گونه ای که برای مشترکان یک ساله شرکت کننده در این طرح، قیمت روزنامه از دو هزارتومان به 1150تومان تقلیل می‌یابد این طرح به شما کمک می کند با یک تماس تلفنی روزنامه را صبح زود هر روز در منزل خود با قیمت بسیار مناسب دریافت کنید و البته اگر به هردلیل ما در آینده مجبور به افزایش مجدد قیمت روزنامه شدیم، مشترکان روزنامه را با همان قیمتی که تهیه کرده اند، دریافت می‌ کنند.
البته ما فکر می کنیم قیمت دو هزار تومان برای یک محصول فرهنگی پرباری که روزانه به اندازه یک کتاب 80 صفحه ای محتوا دارد، آن هم برای چندین عضو یک خانواده عدد ناچیزی محسوب می شود به ویژه وقتی این قیمت با دیگر محصولات مضری مانند چیپس مقایسه می شود، می‌بینید که قیمت یک روزنامه دو هزار تومانی، نصف یک پاکت چیپس هم نمی‌شود. بنابراین بر این باوریم خوانندگان روزنامه با اطمینان هزینه لازم را برای برطرف کردن نیازهای فکری و زندگی خود و خانواده شان پرداخت می کنند اما در عین حال به این دلیل که امکان دارد جهش قیمت کاغذ بازهم ادامه داشته باشد  امکان مطالعه روزنامه را به صورت رایگان در تلفن همراه به گونه ای فراهم کرده ایم که تا حد امکان هم حس روزنامه خوانی ادامه داشته باشد و هم مطالعه آن بسیار راحت باشد. کافی است روزنامه را در آدرس
www.mobil. khorasannews.comمطالعه کنید یا برای راحتی بیشتر اپلیکیشن آماده شده را نصب کنید، در این صورت در بدترین شرایط شما
می توانید همچنان مخاطب روزنامه باشید.
به هر روی خراسان به عنوان بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی خراسان بزرگ، همچنان به حرکت در مسیر پرافتخار خود ادامه می دهد و تلاش می کند با شناخت و رصد دقیق شرایط رسانه ای و ابتکار و خلاقیت و همچنین با حمایت خوانندگان خود، تهدیدهای پیش رو  را به فرصت تبدیل کند به گونه ای که با گذر زمان روز به روز مقتدرتر از پیش شود  و اطمینان داریم با حمایت شما و ذیل عنایت های حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ، شما می توانید بیش از گذشته در مقایسه با دیگر روزنامه ها، به روزنامه متعلق به خودتان افتخار کنید.