محمدجواد ظریف: مذاکرات درباره پیمان‌های پولی با کشورهای مختلف در حال انجام است

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران عملکرد معاونت اقتصادی وزارتخانه متبوعش در شرایط تحریم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در زمینه انعقاد پیمان‌های پولی با کشورهای مختلف مذاکرات و توافقاتی انجام شده است.
به گزارش خانه ملت، ظریف روز گذشته در پاسخ به سوالی در‌خصوص عملکرد معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و اینکه آیا از عملکرد معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه رضایت دارید؟ اظهار کرد: حدود یک سال است که در وزارت امور خارجه معاونتی به نام معاونت دیپلماسی اقتصادی تشکیل شده و به نظر بنده عملکرد موفقی داشته اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب راه طولانی در پیش است.
وزیر امور خارجه بیان کرد: باید توجه کرد معاونت اقتصادی وزارت خارجه در شرایطی تشکیل شده که کشور با تحریم روبه‌رو شده اما علی‌رغم تحریم‌ها، کارهای خوبی در این معاونت انجام شده است.
ظریف تصریح کرد: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه در سفرها، هماهنگی‌های مربوطه را انجام می‌دهد و امیدوارم این مسیر ادامه داشته باشد. وزیر امور خارجه ادامه داد: باید توجه شود که وزارت امور خارجه وظیفه تسهیل‌گری و هماهنگی بخش‌های اقتصادی را دارد و در قالب ساز و کار مشخصی در بخش‌های اقتصادی عمل می‌کند.
وی در‌خصوص انعقاد پیمان‌های پولی با کشورهای مختلف گفت: در زمینه پیمان‌های پولی با ترکیه، روسیه، چین، آذربایجان، هند و کشورهای مختلف از چند سال قبل مذاکراتی انجام شده و با برخی از کشورها توافقاتی در این رابطه صورت گرفته و در حال انجام است اما در هر صورت کار اصلی را باید بانک مرکزی انجام دهد و وزارت امور خارجه وظیفه تسهیل امور اقتصادی را برعهده دارد.
سایر اخبار این روزنامه
بر اساس تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های راه و دفاع، نیروهای مسلح صاحب‌خانه می‌شوند تولید، اهرم حرکت بازار مسکن علیرضا صدقی سیاست‌ورزی و توهم فهم حقیقت ابعاد تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه FATF بررسی شد ابهام‌های فرصت چهار‌ماهه به ایران قیمت کاغذ همچنان بالا می‌رود سرنوشت کاغذ در ابهام «ابتکار» از تصویب کلیات طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» در مجلس گزارش می‌دهد طرحی برای قطع دست‌ها از اموال بیت‌المال معاون امور خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس برای دیدار با مقامات ایرانی به تهران آمد چه کسانی موافق و مخالف زیست شبانه پایتخت هستند؟ مخالفان و موافقان شب‌های روشن تهران‌ رئیس‌جمهوری در دیدار رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی: بسیاری از مشکلات جهان ناشی از یک‌جانبه‌گرایی آمریکا است محمدجواد ظریف: مذاکرات درباره پیمان‌های پولی با کشورهای مختلف در حال انجام است ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجلس برای اجلاسیه چهارم مجلس دهم ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی شد حسینی شاهرودی در تشریح نشست کمیسیون اقتصادی: دستگاه‏ها، اطلاعات لازم را در اختیار سامانه جامع مالیاتی قرار نمی‏دهند