امیدوارم دستگاه قضایی نسبت به حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد به‌صورت عادلانه هرچه سریع‌تر حکم صادر کند

دکتر مصطفی کواکبیان در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش مجلس در مورد حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در صحن علنی مجلس گفت: بعد از گذشت ۶ ماه از این حادثه بنده مجددا به خانواده‌های داغدار این حادثه مرگبار تسلیت عرض می‌کنم و به عنوان عضو پاره وقت هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نکاتی را عرض می‌کنم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطرات مرحوم آیت الله‌هاشمی رفسنجانی، بنیانگذار دانشگاه آزاد گفت: امیدواریم که بعضی‌هایی که شبهه درست کردند که روند فعلی دانشگاه آزاد در حال‌هاشمی زدایی است، در عمل این شبهه را محقق نبینیم .
وی افزود: مسئولین فعلی طوری عمل کنند که به طور دقیق کار علمی انجام شود و به تشکل‌های دانشگاه آزاد به صورت عادلانه نگاه کنند و با اساتید فعلی دانشگاه آزاد هم به صورت عادلانه برخورد کنند چراکه که اخیراً من نارضایتی‌های زیادی در این زمینه می‌بینم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: واقعیتش این است آقای دکتر ولایتی هم که اینک الحمدالله چندین شغل دارند، انشاءالله کارها را به جوان‌ترها واگذار کنند و این کانون علمی مهد پرورش دانشجویان نخبه، فرهیخته و عالم باشد. رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس در ادامه با اشاره به گزارش کمیسیون آموزش مجلس در مورد حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات انصافا گزارش جامعی است و من از عزیزان تشکر می‌کنم. بالاخره در این گزارش به فرسوده بودن اتوبوس و نداشتن معاینه فنی اشاره شده و در این گزارش هم مسئولین دانشگاه آزاد باید پاسخگو باشند و هم پیمانکار مربوطه .
عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس افزود: من در همین جا می‌خواهم عرض کنم که مردم عزیز بدانند، مجلس فقط گزارش می‌دهد اما آن چیزی که واقعاً باید پیگیری بشود توسط دستگاه قضایی است. وی با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: بنده یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی را گرامی می‌دارم و امیدوارم آقای رئیسی که رئیس قوه قضائیه هستند و در وعده‌های خودشان مثل شفافیت اموال مسئولان، بحث فضای مجازی و  اصلاحات قضایی که انجام می‌خواهند بدهند، امیدوارم جدی و عملیاتی باشند و شعاری نباشد.


کواکبیان گفت: ما در برابر خانواده‌های داغدار مسئولیت‌مان در حد تهیه گزارش و ارائه به افکار عمومی است، اما واقعیت‌اش باید پیگیری بکنیم تا دستگاه قضایی عادلانه به این ماجرا بپردازد. من شنیدم که این پرونده در دستگاه قضایی مطرح است و امیدواریم که واقعاً خانواده‌های داغدار ما ببینند که به عدالت عمل شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعضی از دوستان اشاره کردند از لحاظ فنی جاده‌ها مناسب نیستند و پیچ‌های تندی دارند که باید به صورت جدی مسئولان دانشگاه به آن می‌پرداختند .
وی افزود: البته یک بحثی هم اینجا مطرح بکنیم که واقعیتش این همه هزینه که برای تله کابین آنجا انجام شده باید بررسی شود چراکه من اخیرا شنیدم مسئولین مربوطه‌اش گفته‌اند که این تله کابین برای کار تفریحی بوده است ولی خوب واقعاً میلیاردها تومان برای تله کابین آنجا هزینه شده و همین جور بلا استفاده است. باید مسئولین فعلی دانشگاه در رابطه با این مسائل پاسخگو باشند.  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آخرین نکته بحث بنده این است که ما باید توجه کنیم، عزیزانی که با دسترنج خودشان فرزندان خودشان را به مراکز غیردولتی و دانشگاه آزاد می‌فرستند از ما بیشتر از مراکز دولتی انتظار دارند که خانه ملت در کنار آنها باشد و آنها علی‌رغم پرداخت هزینه خودشان شاهد پرپر شدن فرزندانشان نباشند.