واکنش‌ها به شایعه قهر جهانگیری از دولت

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهوری در واکنش به انتشار شایعه قهر او از دولت اظهار کرد: جهانگیری در جلسه هیات دولت شرکت کرده ‌است.
محمود نادری در گفت‌وگو و با ایسنا، در پاسخ به پرسشی درباره انتشار شایعه قهر اسحاق جهانگیری با رئیس‌جمهوری و عدم حضور او در محل کارش گفت که معاون اول رئیس جمهوری در جلسه عصر یکشنبه هیات وزرا حضور پیدا کرده است.
یک پایگاه خبری در گزارشی مدعی شده بود که در پی بروز مباحثه‌ای در جلسه‌ روز شنبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، بین روحانی و جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور تصمیم به ترک جلسه مذکور گرفت که علی لاریجانی او را منصرف کرد.
پايگاه خبري «انتخاب» مدعی شد که در پی بروز مباحثه‌ای در جلسه‌ای در روز شنبه، روحانی خطاب به جهانگیری می‌گوید که شما و اصلاح طلبان به دنبال سرنگونی دولت هستید.


جهانگیری، اما در واکنش به این سخنان روحانی، اظهارات تندی بر زبان نمی‌آورد، اما تصمیم به ترک جلسه را می‌گیرد، اما لاریجانی از او می‌خواهد جلسه را ترک نکند. براساس گزارش «انتخاب»، جهانگيري پس از پايان جلسه، راهی منزل شده و در محل كار خود حاضر نشده است. طبق اطلاعات رسيده به «انتخاب»، چندین تن از وزرا، با جهانگیری در منزلش دیدار کرده‌اند و خواستار بازگشت او به سرکارش شده‌اند. محمدجواد ظريف از جمله وزرایی است كه براي وساطت، به منزل جهانگيری رفته است.
اما روز گذشته با حضور جهانگیری در هیات دولت، این حاشیه به پایان رسید.
البته آشنا در توئیتی به نحوی به این موضوع پرداخت. حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در توئیتی که به نظر می‌رسد بی‌ارتباط با این ماجرا نباشد، نوشت: «جلسات عالی کشور نه جای بله قربان گویی است، نه جای خطاب و عتاب و نه جای قهر و ناسازگاری.
بزرگان کشور در این جلسات، دیدگاه‌های سازمانی مختلف و گاه متعارض را با صراحت تمام مطرح و تبادل نظر را تا رسیدن به بهترین تصمیم برای بهبود زندگی مردم دنبال می‌کنند.»
علی ربیعی  سخنگوی دولت هم  قهر جهانگیری از دولت را شایعه خواند و گفت: جلسه هیات دولت به ریاست آقای جهانگیری برگزار شده است.
علی ربیعی سخنگوی دولت، در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر، در پاسخ به این سؤال که ماجرای قهر جهانگیری از دولت، صحت دارد یا خیر، گفت: بین اختلاف نظر و قهر، تفاوت وجود دارد. طرح موضوع قهر در شأن آقای جهانگیری نیست و صحت ندارد.
سخنگوی دولت با بیان اینکه در جلسات سطوح بالا، نظرات با صراحت بیان می‌شود، تصریح داشت: بحث بودجه، مرتبط با زندگی مردم است و دیدگاه‌های مختلفی درباره آن مطرح می‌شود که ممکن است با یکدیگر تناقض داشته باشند.
ربیعی اضافه کرد: نباید اختلاف درباره ساختار بودجه را به اختلاف در سایر مسائل تعمیم داد؛ این امری غیر اخلاقی است و معمولاً این شایعات در این روزها که دولت مشغله زیادی دارد، 
مطرح می‌شود.
جلسات هیات وزیران هر هفته عصر روزهای یکشنبه و صبح روزهای چهارشنبه در ساختمان ریاست جمهوری و به ریاست رئیس‌جمهوری و یا معاون اول رئیس جمهوری و با حضور اعضای کابینه برگزار می‌شود.