استاندار 90 دقیقه در خراسان


تحریریه «خراسان» روز گذشته همزمان با هفتاد و یکمین سالروز انتشار این روزنامه، میزبان جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهری بود که به خداقوتی و تبریک تولد این مطبوعه پرقدمت آمده بودند. اولین مهمان روزنامه صمیمی و قدیمی «خراسان»، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی بود. رزم حسینی با حضور در موسسه فرهنگی هنری خراسان از بخش‌های مختلف این موسسه از جمله چاپخانه، لیتوگرافی و تحریریه بازدید کرد و سپس در جمع خبرنگاران و هیئت تحریریه این روزنامه حاضر شد و بعد از شنیدن گزارش مدیرعامل و مدیرمسئول روزنامه خراسان در خصوص فعالیت 71 ساله روزنامه «خراسان»، اظهار کرد: در تاریخ خراسان، روزنامه خراسان و نوع فعالیت‌های این مجموعه قطعاً افتخاری برای استان و منطقه است. بزرگانی که در این مسیر در روزنامه خراسان فعالیت کرده‌اند بدون شک نیت خالصی داشته‌اند که این درخت نه‌تنها خشک نشده بلکه تنومندتر شده است.استاندار بابیان این که در شرایط خاص امروز و تغییرات ذائقه مخاطبان، روزنامه خراسان توانسته است خود را به‌روز کند، افزود: یکی از امتیازات روزنامه خراسان تطابق با شرایط روز جامعه و حفظ مخاطبان خود است که بنده صمیمانه این موفقیت را به این روزنامه وزین تبریک عرض می‌کنم. وی روزنامه خراسان را افتخار استان دانست و گفت: بنده هرروز صبح در ابتدای شروع روز کاری خود، روزنامه خراسان را مطالعه می‌کنم و به‌عنوان خدمت گزار مردم استان، خود را موظف می‌دانم هرروز روزنامه خراسان را مطالعه کنم و مسئولان استان نیز باید این کار را بکنند.
آمادگی حمایت برای تبدیل خراسان به مرجع خوانندگان در خاورمیانه را داریم
رزم حسینی تصریح کرد: روزنامه خراسان می‌تواند جایگاهی منطقه‌ای پیدا کند و تبدیل به مرجع و رفرنس خوانندگان در منطقه خاورمیانه شود. با توجه به وضعیت حاکم بر کشورهای منطقه مانند سوریه، عراق، افغانستان و بخش‌هایی از پاکستان و بسترهای موجود، روزنامه خراسان می‌تواند دامنه نفوذ خود را با انتشار خراسان به زبان عربی، انگلیسی و دیگر زبان‌ها، گسترش دهد و این آمادگی وجود دارد که در این مسیر از این روزنامه حمایت شود.استاندار با تأکید بر این که روزنامه خراسان مختص یک استان نیست، تصریح کرد: خراسان روزگاری مرکز حکومتی بوده است. نیت ما این است برای مدیریت کشور در استان خراسان رضوی الگوسازی کنیم و روزنامه خراسان نیز توسعه خود را در این راستا در نظر بگیرد.وی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب با عنوان گام دوم انقلاب اظهار کرد: متأسفانه برخی رسانه‌ها یا نخواستند یا نتوانستند به این بیانیه پوشش خوبی بدهند اگرچه این بیانیه یک پیام راهبردی برای کشور است، اگر روزنامه خراسان در این بخش فعال شود و هسته‌های اولیه خودجوش برای الگوسازی بیانیه گام دوم انقلاب را پایه‌گذاری کند؛ ‌مانند نهادسازی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که در دوران دفاع مقدس منجر به پیروزی ما شده بود، با حمایت نظام و حاکمیت، کمک شایانی به اداره کشور خواهد کرد.رزم حسینی با تأکید بر جایگاه مردم در توسعه کشور تاکید کرد: هر جا دولت‌ها محور توسعه بودند با شکست مواجه شدند. در واقع ما در استان خراسان رضوی درصددیم الگوی توسعه را به‌وسیله مردم اجرایی کنیم و روزنامه خراسان به‌عنوان حامی رسانه‌ای، نه تبلیغات کار ما بلکه به‌عنوان حامی این الگو، می‌تواند نقش بسیار شایانی ایفا کند.وی گفت: این که ما امروز در اقتصاد موفق عمل نمی‌کنیم به این دلیل است که مردم را در مسائل اقتصادی کشور شراکت نمی‌دهیم. موسسه فرهنگی هنری خراسان می‌تواند در خصوص ترویج فرهنگ مشارکت مردم در مسائل کلان اقتصادی کشور نقش‌آفرینی کند و در تقویت روحیه تعلق‌خاطر مردمان این سرزمین موثر باشد.
روزنامه خراسان متولی امور فرهنگی استان شود


استاندار گفت: ما آمادگی داریم به روزنامه خراسان به‌عنوان یک موسسه فرهنگی هنری خدمات بدهیم. این روزنامه حتی این توانایی را دارد که به‌عنوان متولی فرهنگی در استان نقش‌آفرینی کند. این روزنامه می‌تواند پیش برنده مسائل فرهنگی استان باشد و از دیگر نهادها هم استفاده کند. روزنامه خراسان می‌تواند نقش مأخذ را در مسائل فرهنگی و هنری ایفا کند.رزم حسینی بابیان این که هم اکنون متولی خاصی برای مسئله آسیب‌های اجتماعی در استان‌های کشور وجود ندارد، افزود: موسسه خراسان علاوه بر فعالیت رسانه‌ای خود می‌تواند به‌عنوان موسسه فرهنگی و هنری در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود کند و فعالیت فرهنگی داشته باشد. ما امروز مراکز فرهنگی راه‌اندازی می‌کنیم اما نتیجه‌ای از فعالیت آن‌ها نمی‌بینیم و آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، ازدواج نکردن، خودکشی و افسردگی در حال افزایش است. اگرچه بخش زیادی از مسائل به دلیل مشکلات اقتصادی است اما همه آن، مشکل اقتصادی نیست. چطور می‌شود این میزان از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی انجام می‌شود اما آثار آن را نمی‌بینیم و سرعت افزایش آسیب‌های اجتماعی بیش‌ازپیش است.وی ادامه داد: این وضعیت نشان‌دهنده نقص در کار است، دلیلش هم نبود متولی واحد در امور آسیب‌های اجتماعی است. ما آمادگی داریم از روزنامه خراسان به‌عنوان موسسه فرهنگی هنری در خصوص متولی شدن در این حوزه حمایت کنیم. البته این انحصاری نیست و از هر موسسه داوطلب در این خصوص حمایت خواهیم کرد تا جلوی گسترش ازهم‌پاشیدگی حوزه فرهنگ و هنر گرفته شود.
آغوشمان برای شنیدن نقد باز است
استاندار در ادامه خطاب به مدیران روزنامه خراسان اظهار کرد: شما هر جا که کاستی در کار دولت می‌بینید، انتقاد کنید. ما از انتقادهای منصفانه استقبال می‌کنیم و برای انتقاد، طرح، ایده و پرسش آغوشمان باز است، ضریب مطالبه گری قانونی را باید برای همه بالا ببریم تا بتوانیم قانع‌کننده عمل کنیم زیرا امروز ما در اقناع مردم کم قدرت هستیم لذا روزنامه خراسان می‌تواند به این موضوع ورود کند که امروز چرا در کشور گرانی وجود دارد؟ چرا سیاست‌های منطقه‌ای ما این‌گونه است و چه تفاوتی بین کشور عزتمند و مستقل با کشور نوکر بدون استقلال وجود دارد. این‌ها باید تبیین و به مردم به‌خصوص نسل جوان منتقل شود تا آن‌ها اقناع شوند.رزم حسینی در ادامه بازدید خود ضمن تشکر از تلاش خبرنگاران و تحریریه روزنامه خراسان برای حفظ اعتبار این روزنامه گفت: اعتبار روزنامه خراسان روزبه‌روز در حال افزایش است. استان خراسان رضوی به دلیل وجود مضجع شریف امام رضا (ع) باید با همه استان‌ها و حتی دیگر کشورها متفاوت باشد. پذیرایی از 30 میلیون زائر در سال که روزبه‌روز در حال افزایش هستند، نشان‌دهنده این اهم است.وی افزود: به دلیل عشق به امام رضا(ع) است که امروز ما مدافعان حرم داریم و کشور ما به جایگاهی از عزتمندی رسیده است که در برابر قدرت مطلق بین‌الملل این‌گونه وارد عمل می‌شود که طرف مقابل نتواند عکس‌العمل نشان دهد چون می‌داند و محاسبه کرده که همه‌جا در تیررس جمهوری اسلامی ایران است و این ثمره خون شهیدان است که شما جوانان باید آن را حفظ کنید .
آرزو می‌کنم روزنامه خراسان جهانی شود
رزم حسینی گفت: آرزو می‌کنم روزنامه خراسان، روزنامه‌ای جهانی شود و خراسان را ‌مانند علی ابن موسی‌الرضا (ع) جهانی کند.
همچنین محمدسعید احدیان مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری خراسان و مدیرمسئول روزنامه خراسان در این دیدار با تأکید بر غیر جناحی بودن این روزنامه اظهار کرد: مردم بزرگ‌ترین سرمایه روزنامه خراسان هستند و نگاه این روزنامه منعطف به نخبگان نبوده است و همیشه عامه مردم موردتوجه بوده‌اند.