سازمان ملل: بین ربودن حریری تا قتل قاشقچی، جامعه بین‌الملل کاری علیه عربستان نکرد

گزارشگر سازمان ملل تصریح کرد: اقدام ربودن سعد حریری توسط عربستان به منزله یک تحقیر تلقی می‌شود و ما شاهد یک اقدام غیر عادی و غیر معمول بوده‌ایم.
به گزارش ایسنا، اگنس کالامارد، گزارشگر سازمان ملل در مصاحبه با شبکه المیادین گفت که درخواست‌های بسیاری به مسئولان عربستانی در خصوص گزارش خود پیرامون کشته شدن جمال قاشقچی، روزنامه نگار سعودی داده است، اما هیچ پاسخی تا به این لحظه دریافت نکرده است.
وی ادامه داد: سوال‌هایی پیرامون مسئولیت شخصیت‌های برجسته‌ای در عربستان از جمله محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان وجود دارد و ممکن است که انجام یک تحقیق عمیق، از این مساله پرده بردارد.
این گزارشگر سازمان ملل عنوان داشت: من ساده لوح نیستم و می‌دانم که عربستان اهمیت سیاسی و مالی بسیاری در جهان دارد. به نفع آمریکا و کشورهای دیگر است که درک کنند شراکت با عربستان باید متکی به این باشد که عربستان به اشتباه خود اذعان کند.


وی همچنین به اطلاعات درز کرده‌ای اشاره کرد که نشان می‌دهد سازمان اطلاعات آمریکا داده‌هایی در مورد خطری که قاشقچی را تهدید می‌کرد، در اختیار داشت.
وی درمورد نگه داشتن سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در عربستان در سال 1396، گفت: اقدام ربودن حریری یک خوار کردن به حساب می‌آید و ما شاهد اقدامی غیرطبیعی و غیر معمول بوده‌ایم. جامعه بین الملل می‌توانست تدابیر قاطعانه‌ای را علیه مسئولان عربستانی اتخاذ کند، اما این کار را نکرد و این امر رویکری خطرناک است.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان کردستان: شهادت در کردستان با فداکاری و مجاهدت بیشتر توام بوده است بازتاب گسترده سرنگونی پهباد آمریکایی توسط ایران در هرمزگان تعلیق ایران از فهرست سیاه FATF بار دیگر تمدید شد سازمان ملل: بین ربودن حریری تا قتل قاشقچی، جامعه بین‌الملل کاری علیه عربستان نکرد وزیران خارجه ایران و ترکیه سند راهبردی همکاری‌های مشترک امضا کردند بازی آمریکائی بهره‌ای از کلام امام‌ خمینی درباره شهدای هفتم تیر و شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی متفکر متعهد سنای آمریکا به ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان رای داد با حضور وزیر نیرو در اصفهان صورت گرفت آغازعملیات انتقال پساب از تصفیه خانه فاضلاب به شرکت فولاد مبارکه دستورالعمل بازگشت ارز صادراتی ابلاغ شد وزیران خارجه ایران و ترکیه سند راهبردی همکاری‌های مشترک امضا کردند مذاکره وزیران امور خارجه روسیه و فرانسه درخصوص برجام توضیح قوه قضاییه در خصوص دستگیری یکی از مدیران شرکت‌های وابسته به وزارت نفت وزیر دفاع: شرایط پیچیده و مشکوکی در منطقه حاکم است تقدیر آیت‌الله مظاهری از وزیر امور خارجه بازتاب گسترده سرنگونی پهباد آمریکایی توسط ایران در هرمزگان بازتاب گسترده سرنگونی پهباد آمریکایی توسط ایران در هرمزگان بازتاب گسترده سرنگونی پهباد آمریکایی توسط ایران در هرمزگان بازتاب گسترده سرنگونی پهباد آمریکایی توسط ایران در هرمزگان بازتاب گسترده سرنگونی پهباد آمریکایی توسط ایران در هرمزگان