آمریکایی‌ها بابت تعرض به مرزهای هوایی ایران هرچه زودتر عذرخواهی کنند


حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(رحمهًْ الله علیه) برگزار شد، با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی «گلوبال هاوک» توسط سپاه در آب‌های سرزمینی ایران، اظهار داشت: ظاهراً دشمنان خواستند توانایی‌های ما را امتحان کنند. آمریکایی‌ها بعد از شکست‌های متعددی که در عرصه دیپلماسی و سیاسی داشتند و بعد از اینکه از سفر نخست‌وزیر ژاپن ناامید شدند، خواستند ما را در عرصه نظامی امتحان کنند که کردند. پیام‌ سرنگونی پهپاد آمریکایی این است که قدرت ما اثبات شده است. آمریکایی‌ها بدانند ما هیچگاه شروع‌کننده جنگی نبوده‌ایم، بلکه ما اهل مقاومت و بازدارندگی فعال هستیم. همچنین دشمنان بدانند که اگر جنگی را شروع کردند، آنان تمام‌کننده آن جنگ نخواهند بود.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه که چشم‌شان به آمریکاست، دیدند که سامانه‌های دفاعی آمریکایی در برابر پهپادهای یمنی مقاوم نیستند، اما سامانه‌های ایرانی پهپاد پیشرفته آمریکایی را سرنگون کردند. پیشنهادمان به این کشورها این است که سامانه‌های دفاعی‌شان را از ایران بخرند. ارزان‌تر هم به آنان خواهیم داد.
به گزارش تسنیم، وی تاکید کرد: جبهه مقاومت از عملکرد دیروز سپاه پیام خوبی دریافت کرد و روش مقاومت فعال خود را ادامه خواهد داد، به آمریکایی‌ها می‌گوییم که بابت تعرض به مرزهای هوایی ایران هرچه زودتر از ملت ایران عذرخواهی کنند، البته توسط دولت ایران از آنان شکایت خواهد شد و در مجامع بین‌المللی باید پاسخگوی عمل زشت خود باشند.
زن مومن با حجابش به صراحت اعلام می‌کند که من نه طعمه هستم و نه متاعم


حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی ‌اکبری در بخش دیگری از سخنانش، بیان داشت: جامعه انقلابی دارای ویژگی‌ها و اخلاق خاص خودش است. این ویژگی‌ها تحت عنوان تقوای الهی تعریف می‌شود. شایسته است با نگاه آسیب‌شناسانه به محیط اجتماعی و محیط زیست عمومی خودمان نگاه کنیم و محورها و موضوعاتی که با تقوای الهی مطلوب فاصله دارد، شناسایی و در یک اقدام جمعی برای ارتقای سطح تقوای عمومی تلاش کنیم.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: تامین‌کننده حق حضور و نقش‌آفرینی اجتماعی عفاف و حجاب است و تجویزهای ویژه‌اش زمینه‌ساز حضور زنان در زندگی اجتماعی است. حجاب، جسم زن را محجوب می‌کند تا حقیقت انسانی او و زیبایی‌های فکری و اخلاقی او تجلی یابد. حجاب تامین‌کننده حق زیست انسانی برای بانوان است. زن مومن با حجابش به صراحت اعلام می‌کند که من نه طعمه هستم و نه متاعم. معیار زیست انسانی این است که حریم خصوصی و عمومی تعریف شود. وی گفت: حجاب آتش‌فشان هیجانات جنسی را مهار می‌کند تا پسر و دختر امکان رشد عقلانی داشته باشند. چنانچه بی‌حجابی محیط اجتماعی را غریزی و حیوانی می‌کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌‌اکبری تصریح کرد: در روزگار ما و در جامعه انقلابی ما، اجرای حکم پرحکمت الهی عفاف و حجاب تاکید مضاعفی پیدا می‌کند. دستگاه استکبار برای شکستن اراده محکم ملت ایران و رخنه در اراده ملی ایرانیان در مسیر تحقق آرمان‌های بزرگ، وارد نبرد هویتی با ملت ما شده است و بدین منظور نمادهای هویتی را نشانه رفته و سرمایه‌گذاری عظیم و شگفت‌انگیزی برای ترویج ولنگاری و بی‌عفتی در جامعه ما انجام داده است. در جنگ شناختی سیلی از شبهه‌ها را متوجه این حکم الهی کرده است. در جنگ رفتاری نیز مروج رفتارهای مستهجن با استفاده از همه فناوری‌ها شده است. سرمایه هویتی ما حیا و نجابت ایرانی است. مردمان جهان، ملت عزیز ایران را عفیف و خانواده دوست می‌شناسند. دشمن می‌داند که اگر حیا را هدف قرار بدهد، خانواده را تضعیف کرده است. خانواده نیز مولفه اصلی قدرت ایرانیان است. راهبرد اصلی جبهه استکبار در نبرد هویتی، استحاله دینی و ولنگاری فرهنگی و بی‌حیایی و هرزگی جنسی است. امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن در انجام این راهبرد فوق تخصص دارد؛ یعنی اینکه جامعه غربی و آمریکایی سال‌هاست که با تمام پوست و استخوانش از دست رفتن خانواده و جامعه را دیده‌اند. این را نخبگانشان می‌گویند، چون حریم‌های خصوصی و عمومی در هم آمیخته شد. آنها همچنین به خانواده و جامعه ایرانی، حسودی می‌ورزند.
وی اظهار داشت: نکته اساسی این است که جامعه استکباری و دشمنان، تجربه تاریخی برای رویارویی با تمدن اسلامی دارند. تمدن چند قرنی مسلمانان را که در اسپانیا پرافتخار بود، با همین راهبرد توانستند سرنگون کنند. رهبر انقلاب سال‌ها پیش یادآوری کردند که دشمن به دنبال آندلسی کردن ایران است. آنان به این نتیجه رسیده‌اند که اگر بخواهند ملت ایران را در ساخت فرهنگ تمدن بشری مهار کنند، باید ما را به بی‌حیایی آلوده کنند. در این میدان خطیر و سرنوشت‌ساز عفاف و حجاب دختران و پسران‌مان را هدف قرار داده‌اند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌‌اکبری افزود: به دختران عزیزم عرض می‌کنم که در این جهاد مقدس به میدان بیایید و به مردان و پسران هم عرض می‌کنم که غیرتتان را تقویت کنید. خانواده‌ها هم مخاطب هستند. خانواده‌ها چرا برای تامین سعادت دنیا و آخرت فرزندانشان کوتاهی می‌کنند؟ نخبگان، فرزانگان، شعرا، هنرمندان، اهل قلم، گویندگان شایسته چرا کم‌کاری می‌کنند؟ رسانه ملی باید دوباره شرایط خود را ببیند. روحانیون و ائمه جمعه هم باید به وظیفه خودشان عمل کنند. بخش‌ها و دستگاه‌های مسئول چه در دولت، چه در حاکمیت همه باید به عملکرد خود نگاه کنند. آیا آموزش و پرورش وظیفه خود را به درستی انجام داده است؟ بخش‌های تقنینی، قضایی و امنیتی نیز مسئولیت‌هایی دارند که باید به میدان بیایند و در برابر این چالش عاقلانه، عالمانه، مجاهدانه، مبتکرانه، هنرمندانه، فعالانه و البته با برنامه و نقش وارد شویم. در شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه خوبی طراحی شده است. در سازمان امور اجتماعی نیز بسته خوبی تهیه شده است. همه باید به این سند عمل کنند و از مردم کمک بخواهند.
شهید چمران هنگام شهادت
۳۵ هزار تومان پول داشت که هنوز در بانک است
مهدی چمران برادر شهید مصطفی چمران در سالروز شهادت این شهید عالیقدر، طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بیان داشت: شهید چمران آرزو کرده بود که از خود چیزی باقی نگذارد، هنگام شهادت یک کلاشینکف خونین از او به یادگار ماند که با خاک داغ دهلاویه در هم آمیخته بود و هم‌اکنون در موزه سعدآباد موجود است. لباس او را هم دوستان در همانجا تکه‌تکه کردند و به نیت تبرک و تیمن بردند.
به گزارش فارس، وی درباره دارایی‌های شهید چمران خاطرنشان کرد: چند هزار جلد کتاب داشت که اکنون در کتابخانه بنیاد شهید چمران نگهداری و استفاده می‌شود. چمران درباره حساب بانکی برادرش هنگام شهادت، اظهار داشت: او نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود و ماهی ۷ هزار تومان بابت آن حقوق می‌گرفت اما چون چند ماهی را در جبهه بود، حسابش دست‌نخورده بود، هنگام شهادت ۳۵ هزار تومان در بانک ملی شعبه پاستور داشت. این پول در حساب بانکی او مانده بود و هنوز هم مانده است، ما گذاشتیم بماند تا درس عبرتی برای خود من و سایر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی باشد.
دولت از ظرفیت 40 هزار نفری بسیج اساتید استفاده کند
مجتبی زارعی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نیز طی سخنانی پیش از خطبه‌ها، اظهار داشت: جنبش استادی معتقد است آن چیزی که کشور کم دارد تفکر جهادی است، شما باید صرفه‌جویی کنید، باید فرمانداران‌تان، استانداران‌تان و بخشداران‌تان به تفکر جهادی مسلط شوند نه اینکه یک وزارتخانه جدید تاسیس کنید، شما نباید بار مالی ایجاد کنید، شرایط تحریمی را باید در نظر بگیرید.
برجام دیگر مُرد
وی گفت: پیام شما به جامعه پیام مناسبی نیست، کار با همسایگان را جدی بگیرید برجام دیگر مُرده است، اینقدر از برجام سخن نگویید. زارعی گفت: وزیر نفت حالت جهادی ندارد، چرا بورس نفت را جدی نمی‌گیرید؟ چرا در حالت تحریمی برای عبور از نفت اقدامی نمی‌کنید؟ ۴۰ سال است نفت در اختیار شما کارگزاران و تکنوکرات‌ها قرار دارد، حالا نیروهای جهادی می‌گویند باید آحاد نیروهای انقلابی و جهادی را برای دور زدن از تحریم نفت بسیج کنید ولی شما اقدامی نمی‌کنید.
آقای روحانی!
با نگاه کردن به مردم نمی‌شود نظرسنجی کرد
عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: رئیس‌جمهور محترم! ما می‌خواهیم شما آقا باشید! از داخل ماشین نمی‌شود صورت مردم را نگاه کرد و نظرسنجی کرد! جنبش استادی بسیج با چهل هزار استاد در کنار شماست، شما بیایید و از این ظرفیت استفاده کنید.
وی یادآور شد: دولت محترم! اروپا همکار خوبی بعد از آمریکای جنایتکار نیست. شما باید به توان ملی برگردید. به ظرفیت‌های استان‌ها برگردید. به فرمانداران و استانداران خود یاد دهید هر مزیت را از درون بجوشانند. تا کی می‌خواهید دستتان را جلوی اجنبی دراز کنید؟ بالاخره ترامپی پیدا می‌شود لگد می‌زند و بدعهدی می‌کند.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: استان‌های مختلف دارای ظرفیت‌های مختلف هستند. استان‌های ما به تنهایی می‌توانند تحریم را دور بزنند، ظرفیت‌ها وجود دارد، استان‌ها باید بیایند و این ظرفیت‌ها بارور شود.
دولت درخواست بسیج مستضعفین برای همکاری در کنترل بازار را بی‌پاسخ گذاشت
زارعی بیان داشت: بسیج مستضعفین از دولت محترم خواسته است برای کنترل بازار همکاری کند، وزارت دادگستری، مجلس محترم چرا قانون وضع نمی‌کنید و دست و بال بسیج مستضعفین را باز نمی‌کنید؟ چرا وزارت دادگستری به این درخواست مخلصانه بسیج مستضعفین پاسخ نداد.
به گزارش فارس، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اظهار داشت: ما در کنار دولت هستیم، بسیج اساتید می‌خواهد به دولت و مسئولان کمک کند، از دولت می‌خواهیم این دست را بفشارد نه دست آمریکایی‌ها را، دستان آمریکایی‌ها همیشه عهدشکن بوده است.
وی گفت: ما در شرایط قوی‌ای قرار داریم، ناو هواپیمابر آمریکا اگر روزی در یک گوشه‌ای از جهان حرکت می‌کرد و در گوشه دیگری از جهان یک دولتی سقوط می‌کرد، امروز زمین گیر شده چون جهاد علمی دانشمندان بسیجی چون طهرانی مقدم‌ها این ناوها را زمین‌گیر می‌کند.