ستاره‌ها آستین بالا می‌زنند

نورا بیگ| یک ماه قبل که کمپین ستاره‌ها در حمایت از سیل‌زدگان‌ و بازسازی این مناطق به راه افتاد، چهره‌های ورزشی دست به کار شدند و هر کدام با پیوستن به این کمپین از چهر‌ه‌های دیگر ورزش درخواست کردند تا با آنها هم‌صدا شوند، اما حالا پای ستاره‌های سینمایی و چهره‌های تلویزیونی هم به ماجرا کشیده شده است. در هفته نخست اردیبهشت سایت ورزش سه تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه را با جمعیت جوانان و جمعیت داوطلبان سازمان هلال‌احمر برای کمک به مردم سیل‌زده امضا کرد و چند روز بعد چالشی با عنوان ستار‌ه‌ها به راه افتاد و اپلیکیشن پرداخت «ایوا» برای واریز کمک‌های شرکت کنندگان در کمپین در کنار «ورزش سه» و «هلال احمر» قرار گرفت تا واسطه‌ای برای واریز کمک‌ها به حساب هلال‌احمر باشد. در این طرح تعداد زیادی از ستاره‌های ورزش مشارکت کردند و با اهدای هدایایی برای انجام یک حراج خیریه، خود نیز رأسا مبلغی را برای شریک‌شدن در این کار خیر واریز کرد‌ه‌اند.
آقای پرویز پرستویی نگران شدیم
جنب‌وجوش زیاد پرویز پرستویی در شبکه‌های اجتماعی شاید یکی از دلایلی بود که امیر قلعه‌نویی را مجاب کرد اول از همه سراغ او برود، تا به کمپین ستار‌ه‌ها بپیوندد. اگر قرار بر کمپین و چالش باشد، این بازیگر کهنه‌کار سینمای ایران در آن سابقه طولانی دارد و شاید با همین سابقه به نظر می‌رسید که پرویز پرستویی خیلی زود از  این دعوت استقبال کند، اما با گذشت یک ماه هنوز خبری از پیوستن او به این کمپین نیست.
سپند امیر سلیمانی چراغ هنری‌ها را روشن کرد


سپند امیر سلیمانی، فرزند سعید امیر سلیمانی یکی از نخستین بازیگرانی بود که به این کمپین پیوست و بعد از چهره نام‌آشنایی خود امیر جعفری برای حضور در این امر خیر دعوت کرد. او در ویدیویی که منتشر کرد، گفت: «با افتخار می‌خواهم به کمپین حمایت از سیل‌زدگان ملحق شوم. از دوست عزیزم آقای امیر جعفری نیز دعوت می‌کنم تا در این مسیر کنار ما باشد.» با گذشت چهار روز از این دعوت هنوز از امیر جعفری خبری نیست و ظاهرا او که این روزها نمایش موزیکال عروس مردگان را روی صحنه دارد، فعلا فرصت نکرده تا به این جمع بپیوندد. البته امیرسلیمانی در ویدیوی ارسالی از ارسال یک هدیه به این کمپین هم خبر داد: «یک محصول قدیمی صنایع دستی دارم که از نظر مادی ناچیز است، اما می‌خواهم آن را به این کمپین تقدیم کنم. امیدوارم این مسیر را همه با هم با قدرت و به بهترین شکل به پایان برسانیم.»
ورود به چالش در پشت صحنه خوب بد جلف 2
پژمان جمشیدی را هم که دیگر همه می‌شناسند، ستاره خوش‌اقبال فوتبال که قبلا نامش از طریق توپ زدن برای پرسپولیسی‌ها شنیده می‌شد و حالا از طریق فیلم‌های کمدی و طنز سینمایی. او از معدود فوتبالیست‌هایی بود که در این سال‌ها تلاش کرد تا خود را به‌عنوان یک بازیگر موفق معرفی کند و البته تا حدی هم موفق بود، هم پولساز شد و هم مخاطبان خود را پیدا کرد. جمشیدی چند روز قبل از طرف سایت ورزش سه و پژمان راهبر به کمپین ستاره‌ها دعوت شد و دیروز به آن پیوست.  او در ویدیویی که از پشت صحنه خوب بد جلف برای سایت ورزش سه فرستاد، اعلام کرد برای بازسازی مناطق سیل‌زده به این کمپین می‌پیوندد: «هم‌اکنون در پشت صحنه فیلم سینمایی خوب بد جلف 2 حضور داریم و به همین دلیل سام درخشانی عزیز (همبازی او در این فیلم سینمایی) را به این کمپین دعوت می‌کنم.»
قدردانی از کمپین ستار‌ه‌ها
این کمپین که از 22 اردیبهشت از سوی سایت ورزش سه به راه افتاد، حالا کم‌کم مدافعان و همراهان خود را پیدا کرده است، چند روز قبل هم دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور از این کمپین قدردانی کرد: «سیل هولناک و دردناک برای مردم استان‌های لرستان، گلستان، مازندران و خوزستان رنج فراوانی را بر این مردمان تحمیل کرد؛ لازم است در این میان از تمام ورزشکاران، جامعه ورزشی عزیز که با ابراز همدردی، همراهی و کمک خیرخواهانه خود به کمک دیگر مردمان کشور شتافتند، تقدیرو تشکر کنم؛ راه‌اندازی کمپین «ورزش سه»  کمک شایان توجهی کرده است. باید همه همراه شویم و کمک بیشتری داشته باشیم؛ از همه هنرمندان گرفته تا ورزشکاران تمام رشته‌ها تقاضامندم همچنان خود که در وسط صحنه هستند، مردم را برای کمک‌کردن بیشتر به سیل‌زدگان هدایت کنند؛ هلال‌احمر هم این افتخار را نصیب خود کرده، تا بتواند امین خوبی برای همه
کمک‌ها باشد.»
چالش 6 ماهه ستاره‌ها
خیلی از چهره‌های ورزشی مثل برانکو، شفر، جواد نکونام،خداداد عزیزی، فتح الله زاده ، مجید جلالی و کیمیا علیزاده به این جمع پیوستند اما هنوز  جای خیلی‌ از چهره‌های هنری مثل مهناز افشار، رضا کیانیان، رامبد جوان، محمدرضا گلزار و البته پرویز پرستویی در این کمپین خالی ‏است. اما هنوز قضاوت زود است و احتمالا در روزهای آتی به آن خواهند پیوست. بویژه این‌که به گفته پژمان راهبر، سر دبیر ‏سایت ورزش‌سه، این سایت برای چنین حرکت خیرخواهانه 6ماه زمان داده است. او به «شهروند» می‌گوید که کمپین ستاره‌ها یک ‏کار طولانی مدت 6ماهه است تا موج کمک به سیل‌زدگان برای نیازهایی که هنوز رفع نشده است، زنده نگه داشته شود:  «به ‏همین دلیل روز به روز جلو می‌رویم و از چهره‌ها برای حضور در این چالش دعوت می‌کنیم. از آنجایی که هنرمندان ایرانی ‏همیشه قلبشان برای مردم ایران می‌تپد، قطعا در روزها و هفته‌های آینده برای کمک به این کمپین خواهند آمد.»‏