سازمان ملل: ولیعهد سعودی در قتل قاشقچی دست داشت

سازمان ملل متحد روز گذشته در گزارشی اعلام کرد: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در قتل جمال قاشقچی روزنامه نگار فقید سعودی که در ترکیه کشته شد، دست داشته است.
به گزارش اسپوتنیک عربی، گزارشگر ویژه پرونده‌های اعدام در سازمان ملل با بیان این مطلب اظهار کرد: مدارک و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تحقیقات عربستان در زمینه قتل جمال قاشقچی به حد مانع تراشی در برابر اجرای عدالت می‌رسیده است.
«انیس کالامار» در گزارشش افزود: عربستان سعودی در امر قتل این روزنامه نگار سعودی گناهکار است. تحقیقاتی که ترکیه و عربستان انجام دادند، با استانداردهای بین‌المللی مطابقت ندارد.
وی تاکید کرد: مدارک وشواهد موثقی وجود دارد که ولیعهد عربستان در قتل قاشقچی دست دارد اما به تحقیق بیشتر در این زمینه نیاز است.


کالامار در گزارش خود خواستار پایان دادن به امر محاکمه 11 مظنون به قتل قاشقچی در عربستان شد و با بیان اینکه محاکمه این افراد فاقد معیارهای بین‌المللی است، از مجمع عمومی سازمان ملل و کمیساریای عالی حقوق بشر در این سازمان خواست راهکاری برای تحقیق در قتل روزنامه نگاران و مدافعان حقوق بشر ایجاد کنند.
در این گزارش از عربستان خواسته شده است که از ترکیه، آمریکا و خانواده جمال قاشقچی عذرخواهی و به قتل این روزنامه نگار اعتراف کند.
گزارشگر سازمان ملل همچنین از شورای امنیت بین‌المللی خواست برای ارزیابی تاثیر قتل قاشقچی روی اوضاع امنیتی جلسه غیر رسمی برگزار کند.
وی همچنین از سازمان ملل خواست که بن سلمان را به دلیل دست داشتن درقتل قاشقچی تحریم و اموال خارجی او را بلوکه کند.
گزارشگر سازمان ملل همچنین از آمریکا خواست از طریق دفتر تحقیقات فدرال درباره قتل قاشقچی تحقیق کند.
ازسوی دیگر دبیرکل سازمان ملل خواستار اجرای تحقیقات بین‌المللی در پرونده قتل قاشقچی شد.
گفتنی است جمال قاشقچی روزنامه نگار سعودی مقیم آمریکا بود که سال گذشته برای انجام پاره‌ای کارهای شخصی به کنسولگری عربستان در اسلامبول رفت اما از آن لحظه به بعد هیچ اثری از او پیدا نشد. تحقیقات این قضیه نشان داد که یک تیم 15 نفره سعودی وارد کنسلوگری عربستان در اسلامبول شدند و وی را به قتل رساندند و جسدش را تکه تکه کردند و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس کل بانک مرکزی: ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی حذف نمی‌شود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: مجلس برای تاسیس وزارت بازرگانی همکاری کند زندگی مردم و وضع بازار بهتر می شود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: مجلس برای تاسیس وزارت بازرگانی همکاری کند زندگی مردم و وضع بازار بهتر می شود واشنگتن‌پست: ترامپ درباره مسائل ایران اعتبار خود را از دست داده است رویترز خبر داد: وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه ممکن است برای نجات برجام به تهران سفر کنند سازمان ملل: ولیعهد سعودی در قتل قاشقچی دست داشت معارضان سودانی توقف دخالت سفیر امارات در کشورشان را خواستار شدند سخنگوی سازمان انرژی اتمی: برای ایجاد توازن از تعهدات خود کم می‌کنیم سرپرست وزارت آموزش و پرورش: اول مهر هیچ دانش‌آموز سیل‌زده‌ای بدون مدرسه نیست عملیات حج امسال فقط با هواپیماهای ایران‌ایر انجام می‌شود تحلیل سیاسی هفته دبیر شورای عالی امنیت ملی: جنگ نظامی میان ایران و آمریکا رخ نخواهد داد سرپرست وزارت آموزش و پرورش: اول مهر هیچ دانش‌آموز سیل‌زده‌ای بدون مدرسه نیست توافق دولت انگلیس با بانک ملت بر سر خسارت 1.6 میلیارد دلاری معاون سیاسی وزیر کشور: وظیفه ما برگزاری انتخابات سالم و امن است جهانگیری آیین نامه اجرایی پرداخت پاداش پایان‌خدمت بازنشستگان را ابلاغ کرد رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: مجلس برای تاسیس وزارت بازرگانی همکاری کند زندگی مردم و وضع بازار بهتر می شود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: مجلس برای تاسیس وزارت بازرگانی همکاری کند زندگی مردم و وضع بازار بهتر می شود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: مجلس برای تاسیس وزارت بازرگانی همکاری کند زندگی مردم و وضع بازار بهتر می شود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: مجلس برای تاسیس وزارت بازرگانی همکاری کند زندگی مردم و وضع بازار بهتر می شود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: مجلس برای تاسیس وزارت بازرگانی همکاری کند زندگی مردم و وضع بازار بهتر می شود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: مجلس برای تاسیس وزارت بازرگانی همکاری کند زندگی مردم و وضع بازار بهتر می شود