بیمارستان امدادی جنوب از کما خارج شد

 25 میلیارد تومان از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب برای ادامه اجرای پروژه بیمارستان امدادی جنوب مشهد اختصاص یافت. این خبری است که دکتر  محمدرضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به «خراسان رضوی» اعلام می کند و  می گوید: 25 میلیارد تومان از سوی دفتر مقام معظم رهبری به شکل اوراق خزانه برای بیمارستان امدادی جنوب مشهد اختصاص پیدا کرده و پروژه در حال انجام است.پیش از این نیز در مهرماه سال گذشته دکتر بدیعی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده بود که عملیات ساخت این بیمارستان به زودی آغاز می‌شود و امیدواریم بیمارستان امدادی جنوب سال آینده به مرحله افتتاح برسد.هرچند آن طور که مشخص است وعده معاون درمان دانشگاه برای افتتاح بیمارستان امدادی جنوب مشهد فعلا در هاله ای از ابهام است چرا که هنوز این پروژه پیشرفت فیزیکی جدی نداشته اما با خبری که رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام می کند، حالا این پروژه که حدود 19 سال بلاتکلیف بوده، با اختصاص اعتبار 25 میلیاردی روی ریل افتاده و در حال انجام است.
پیشرفت  فیزیکی پروژه به 16 درصد رسید
دکتر دارابی در گفت و گو با «خراسان رضوی» با بیان این که ساخت بیمارستان امدادی جنوب مشهد در حال انجام است، می گوید: هم اکنون عملیات اجرایی پروژه شروع شده و پولی که برای بیمارستان امدادی جنوب اختصاص پیدا کرده است برای ساخت آن هزینه می شود. وی همچنین در پاسخ به این سوال که پروژه ساخت بیمارستان امداد ی جنوب مشهد چه میزان پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح می کند: تازه پول به دست ما رسیده و کار شروع شده است، قبلا میزان پیشرفت فیزیکی پروژه 12 درصد بود اما هم اکنون به 15 تا 16 درصد رسیده است.
طلسم 19 ساله


حدود 19 سال پیش  رهبر معظم انقلاب در سفری به مشهد مقدس بر ضرورت احداث بیمارستان امدادی در ورودی شمالی و جنوبی مشهد تاکید فرمودند. بر این اساس، قرار شد بیمارستان سوانح شماره 2 مشهد، با هدف امدادرسانی سریع به مجروحان و حادثه‌دیدگان احتمالی تصادفات جاده‌های جنوب این شهر، ساخته شود، در اواخر سال 84  ساخت این بیمارستان به مساحت 37 هزار متر مربع و 100 تخت بستری در شورای اداری استان تصویب و کار ساخت آن نیز در بولوار فکوری مشهد آغاز شد اما به دلیل مشکلات تخصیص اعتبار، عملیات ساخت آن متوقف شده بود و پیشرفت فیزیکی اندکی داشت.با توجه به وقفه طولانی برای ساخت این بیمارستان، روزنامه خراسان رضوی در گزارش های متعددی پیگیر این موضوع شد و سال گذشته نیز در نشستی خبری که به مناسبت هفته سلامت برگزار شده بود، دلایل متوقف ماندن عملیات اجرایی بیمارستان امداد ی جنوب مشهد را از  دکتر بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد جویا شد و در چند گزارش به پیگیری برای رفع مشکلات این پروژه پرداخت.به نظر می رسد ساخت بیمارستان امدادی  جنوب مشهد با اختصاص 25 میلیارد تومان پس از سال ها بلاتکلیفی دوباره جان تازه ای گرفته است و اختصاص این مبلغ از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب پایانی بر طلسم 19 ساله متوقف ماندن این پروژه است.
بیمارستان امداد ی جنوب مشهد همچنان توجه و اعتبار می خواهد
از آن جا که مشهد سالانه پذیرای میلیون ها نفر زائر از سراسر کشور است و بسیاری از زائران از طریق خودروی شخصی وارد این شهر می شوند، در چنین شرایطی و باتوجه به آمار بالای سوانح جاده‌ای، راه‌اندازی این بیمارستان ضرورتی بسیار جدی است. هم اکنون تنها بیمارستان امدادی مشهد، بیمارستان شهید کامیاب است که در مرکز شهر قرار دارد و همه افراد شاید نتوانند راحت به آن دسترسی داشته باشند. از همین رو توجه به اتمام هرچه سریع تر  این پروژه باید مدنظر مسئولان و متولیان بهداشت و درمان شهر باشد. بیمارستان امدادی جنوب مشهد برای تکمیل هنوز هم اعتبار و بودجه می خواهد و جذب این بودجه نیز توجه و پیگیری مسئولان را می طلبد.