جهان عرب جولانگاه صهیونیست‌ها نخواهد شد

بسم‌الله الرحمن الرحیم
مایک ایونس، بنیانگذار مرکز میراث صهیونیسم در جریان یک اجلاس رسانه‌ای در نیویورک فاش کرد بن سلمان ولیعهد سعودی و بن‌زائد ولیعهد امارات بسیار بیشتر از برخی صهیونیستها از اسرائیل حمایت می‌کنند.
حتی بدون افشاگری این مقام صهیونیستی هم با مروری بر کارنامه سیاه بن‌سلمان و بن‌زائد به خوبی می‌توان به عمق فاجعه‌ای که جهان اسلام و دنیای عرب این روزها با آن مواجهند پی برد. آنها که به اوضاع سیاسی منطقه آشنائی بیشتری دارند و سوابق تاریخی مربوط به تحولات پرفراز و نشیب در قلمرو مساله فلسطین را مرور کرده‌اند، بهتر می‌توانند گواهی دهند که هر زمان اشغالگران صهیونیستی فرصتی برای رخنه و نفوذ در دنیای اسلام و جهان عرب پیدا کرده‌اند، این رژیمهای فاسد عربی بوده‌اند که زمینه‌سازی برای تامین اهداف پلید صهیونیستها را برعهده داشته‌اند.
بدون چراغ سبز دربارهای فاسد و بی‌افتخار عرب، هرگز اشغالگران به خود جرات نمی‌دادند با چنین وقاحتی در مقدرات دنیای اسلام و جهان عرب دخالت کنند و برای از میان بردن و حداقل کمرنگ جلوه دادن «خطر اسرائیل»، پیشتازان جبهه مقاومت ضداشغالگری را «خطر اصلی منطقه» معرفی کنند.


اگرچه این پدیده شوم، سوابقی به قدمت مسئله فلسطین دارد ولی در سالهای اخیر شتاب حرکت به سوی همکاری مستقیم اشغالگران و دربارهای فاسد عرب، آنچنان غیرمنتظره بود که حتی صهیونیستهای دوآتشه هم در حیرتند که چرا ارتجاع عرب در حل و فصل مشکلات رژیم صهیونیستی از آنها سبقت گرفته و قدم بعدی این رژیمهای فاسد و بی‌ریشه چیست؟
عقیم کردن ساز و کارهای عربی و اسلامی به نفع صهیونیستها در سرلوحه کار ارتجاع عرب قرار دارد و آنها مجریان طرحهای شیطانی صهیونیستها و «آژانس یهود» در منطقه و فرامنطقه هستند. تلاش برای نابودی خط مقدم مواجهه علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی، این روزها ابعاد حزن‌انگیزی به خود گرفته است. ارتجاع عرب سوریه را به کمک تروریستهای نیابتی و با همکاری مشترک آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل به خاک و خون کشید و کرسی سوریه در اتحادیه عرب را به مشتی تروریست اجاره‌ای واگذار کرد. سعودیها آنچنان برای نابودی و انحراف بهار عربی وارد عمل شدند و ریخت و پاش کردند که ژنرال سیسی وزیر دفاع دولت محمد مرسی را به کودتا علیه وی واداشتند که سرانجام با مرگ مشکوک مرسی در برابر دوربین‌های در دادگاه فرمایشی مصر، پرونده قیام یک ملت غیور و سلحشور را که زمانی رهبری دنیای عرب را برعهده داشت، برای همیشه مختومه سازند.
شرارتی که سعودیها هنوز هم در عراق از طریق داعش و سایر تروریستها مرتکب می‌شوند، خوش‌خدمتی بزرگی در حق صهیونیستهاست که با سرمایه‌گذاری بدفرجام در ایجاد کانون‌های بحران در لیبی، سودان، سوریه و عراق ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است. جنگ خانمانسوز یمن هم به فاجعه بزرگ قرن مبدل شده و هیچکس به مظلومیت یک ملت غیرتمند که 4 سال در زیر بمب و موشک و خمپاره در محاصره کامل زمینی – دریائی و هوائی قرار گرفته، دلسوزی نمی‌کند ولی اگر سنگی از سوی مقاومت یمن به سوی اشغالگران و متجاوزان پرتاب شود، ناگهان همه برای امنیت منطقه دلسوزی می‌کنند. بحرین هم برای سالها در زیر چکمه دژخیمان و اشغالگران سعودی قرار گرفته و جرم بزرگ مردم آن اینست که آزادیهای اولیه را خواستارند.
واقعیت اینست که سعودیها به ویژه پس از قدرت گرفتن توطئه‌آمیز بن‌سلمان برای آمریکا و اسرائیل خوش‌رقصی‌های فراوانی کرده‌اند و بنیه نظامی و نیروی انسانی دنیای عرب را به نفع دشمنان صهیونیستی به تحلیل برده‌اند. سرکوب هرگونه حرکت حق‌طلبانه و تحکیم خفقان در دنیای عرب شرایط تلخ و تاسف‌باری را فراهم ساخته که حتی مقامات ارشد رژیمهای عربی را به سکوت، همراهی و تسلیم در برابر فشارهای فزاینده آمریکا و اسرائیل از طریق دربار فاسد سعودی وادار کرده است، بگونه‌ای که حتی صهیونیستها هم در حیرتند. تازه‌ترین نمونه‌ها در این زمینه، تلاش برای به صف کشیدن رژیمهای عربی در منامه برای تحکیم موقعیت رژیم اشغالگر صهیونیستی و به فراموشی سپردن ابدی فلسطین است که این روزها تدارک برگزاری آن در جریان است.
این آرزوی بن‌سلمان و بن‌زائد است که دنیای عرب و دنیای اسلام را به جولانگاه صهیونیستها مبدل کنند ولی آینده نزدیک نشان خواهد داد که آنها این آرزوی شوم را به گور خواهند برد.
سایر اخبار این روزنامه
در اختتامیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه 8 سند همکاری اقتصادی و تجاری میان ایران و روسیه امضا شد با حضور وزیر بهداشت و آغاز به کار شهرک صنعتی دارویی برکت 9 قلم دارو در زمینه سلول‌درمانی و شیمی درمانی رونمایی شد مدیرعامل فولاد مبارکه اعلام کرد: ایجاد 10 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در منطقه خلیج فارس در راستای منافع ملی است نماینده سازمان بازرسی کل کشور در دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان بانک سرمایه: مدیرعامل اسبق بانک سرمایه ماهیانه 132 میلیون تومان حقوق می‌گرفت با حضور معاون اول ریاست جمهوری صورت گرفت؛ افتتاح چندین طرح صنعتی و عمرانی در استان زنجان با تصویب مجلس تردد وسایل نقلیه فرسوده در کلان شهرها ممنوع شد مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات اعلام کرد؛ نخستین ضربه‌ جهانی وزارت اطلاعات به شبکه‌ جاسوسی آمریکا با حضور رئیس‌جمهور انجام شد؛ افتتاح ترمینال گالری سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) پیکر محمد مرسی در میان تدابیر امنیتی شدید به خاک سپرده شد وزیر انگلیسی خطاب به ترامپ: در سیاست ما دخالت نکن! در جهان عرب چه خبر است؟ سخنگوی وزارت امور خارجه درگذشت محمد مرسی را تسلیت گفت آذری جهرمی: حمایت از پیام رسان‌های داخلی محور فعالیت‌های وزارت ارتباطات است رونمایی از ناوگان جدید اتوبوس و مینی‌بوس درون شهری جهان عرب جولانگاه صهیونیست‌ها نخواهد شد