ترامپ حادثه دریای عمان را «بسیار جزئی» خواند

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه در گفت‌وگوی یک ساعته با نشریه آمریکایی «تایم»، ضمن آنکه حادثه اخیر برای دو نفتکش در دریای «عمان» را «بسیار جزئی» خواند، گفت که دریای عمان از نظر راهبردی در مقایسه با گذشته، اهمیت کمتری برای آمریکا دارد.
ترامپ در این خصوص گفت: مکان‌های دیگر، مقادیر زیادی از نفت را در این مکان به دست می‌آورند. ما بسیار اندک (نفت از این منطقه) به دست می‌آوریم. ما در دو سال و نیم گذشته در بخش انرژی پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم و وقتی خطوط لوله ساخته شود، ما یکی از صادرکنندگان انرژی تبدیل هستیم بنابراین دیگر در جایگاهی که قبلاً در خاورمیانه داشتیم و ... برخی می‌گفتند که ما برای نفت آنجا هستیم، قرار نداریم.
منابع خبری پنجشنبه هفته گذشته، از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. در جریان این حادثه نفتکش «فرانت آلتر» با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ که از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و نفتکش«کوکوکا کوریجس» با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود، با حمله مواجه شدند.
این حادثه درست در زمان دیدار «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن با مقامات ارشد ایرانی به وقوع پیوست و مقامات واشنگتن از جمله «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه مستندی، ایران را عامل حمله به این نفتکش‌ها جلوه دادند.
به گزارش فارس، ترامپ در پاسخ به سؤال «تایم» درباره گزینه نظامی علیه ایران، گفت: من چنین چیزی را نمی‌گویم. من اصلاً نمی‌توانم چنین چیزی را بگویم.