موسسه پژوهش‌های بین‌المللی صلح استکهلم فاش کرد: دسترسی رژیم صهیونیستی به سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای بیشتر

موسسه پژوهش‌های بین‌المللی صلح استکهلم (SIPRI) در گزارشی اعلام کرد که تعداد کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و این رژیم در سال‌های آینده به تسلیحات هسته‌ای بیشتری دست پیدا خواهد کرد.
درحالی که رژیم صهیونیستی همیشه در قبال تسلیحات هسته‌ای خود سیاست سکوت و مخفی کاری را اتخاذ کرده و حاضر نیست هیچیک از توافقنامه‌های بین‌المللی در زمینه اتمی را امضا کند، گزارش این موسسه پژوهشی نشان می‌دهد این رژیم تقریباً 30 بمب گرانشی و 50 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. قابلیت حمل بمب‌های گرانشی در برخی از جنگنده‌ها وجود دارد و کلاهک‌های هسته‌ای نیز در موشک‌های بالستیک بارگزاری می‌شوند.
با این حال گزارش‌ها از وجود صدها بمب اتمی در زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند و کشورهای عربی وجود بیش از 200 بمب هسته‌ای این رژیم را تایید کرده‌اند.
براساس گزارش موسسه سوئدی، از آغاز سال میلادی تقریباً 13 هزار و 865 سلاح هسته‌ای در اختیار رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، هند، پاکستان، روسیه و کره شمالی قرار دارد.


طبق گزارش این موسسه پژوهشی، رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی بین 80 تا 90 بمب هسته‌ای دارد که در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است. آمریکا و روسیه در مجموع بیش از 90 درصد تسلیحات هسته‌ای دنیا را در اختیار دارند که سهم مسکو 6 هزار و 500 و سهم واشنگتن 6 هزار و 158 سلاح هسته‌ای است. کشورهای اروپایی انگلیس و فرانسه نیز در مجموع 500 سلاح هسته‌ای را در اختیار دارند. در این گزارش همچنین تعداد سلاح‌های هسته‌ای هند بین 130 تا 140 و برای پاکستان بین 150 تا 160 مورد ذکر شده است. چین و کره شمالی نیز به ترتیب دارای 290 و 20 سلاح هسته‌ای هستند.
گزارش موسسه پژوهشی استکهلم نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در تسلیحات هسته‌ای خود از اورانیوم غنی شده و عمدتا پلوتونیم استفاده می‌کند.
تارنمای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نیز با انتشار این گزارش به وجود بمب‌های هسته‌ای این رژیم اعتراف کرده است.رژیم صهیونیستی با فعالیت‌های هسته‌ای در مراکز مخفی بارها خطراتی را برای منطقه ایجاد کرده است. بطور مثال تاسیسات هسته‌ای دیمونا در سرزمین‌های اشغالی چندی پیش به علت فرسایش دچار نشت مواد رادیو اکتیو شده بود. نیروگاه اتمی دیمونا حتی تا پیش از فرسایش به عنوان خطری برای کشورهای عربی به شمار می‌رفت و شیوه دفن زباله‌ای هسته‌ای آن در صحرای نقب همواره مورد مورد اعتراض بوده است.
در صورت انفجار در این نیروگاه خطرات ناشی از آن، منطقه گسترده‌ای شامل فلسطین، اردن، لبنان و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تا قبرس را تهدید می‌کند.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز ثبت‌نام پرداخت وام ساخت ارزان قیمت معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور: 51 استان روسیه‌آمادگی خود را برای همکاری اقتصادی با ایران اعلام کردند معاون اول رئیس جمهور: معیشت مردم، رونق تولید و اشتغال مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی دولت هستند حذف ارز 4200 تومانی در جلسه پنج‌شنبه سران قوا تعیین تکلیف می‌شود در دیدار سفیر جدید فرانسه در تهران؛ اروپا در فرصت کوتاهی که دارد نقش تاریخی خود را برای حفظ برجام ایفا کند اتحادیه اروپا ادعای آمریکا در باره دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش را رد کرد دبیر شورای عالی امنیت ملی: یکی از پیچیده‌ترین شبکه‌های سایبری سیا توسط ایران کشف شد موسسه پژوهش‌های بین‌المللی صلح استکهلم فاش کرد: دسترسی رژیم صهیونیستی به سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای بیشتر ترامپ در نظرسنجی فاکس‌نیوز پس از 5 دموکرات قرار گرفت برای خنثی‌سازی اقدامات «تیم ب» مرگ ناگهانی «مُرسی» در دادگاه اتحادیه اروپا ادعای آمریکا در باره دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش را رد کرد واکنش برخی از کشورها به تصمیم ایران برای عبور از برجام برای ذخیره اورانیوم غنی شده دیدار سفرای جدید ایران در یونان، اندونزی و الجزایر با دکتر روحانی یمن، سیاست مقابله به مثل