اتحادیه اروپا ادعای آمریکا در باره دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش را رد کرد

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا از ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش در دریای عمان قانع نشدند و خواستار تحقیقات مستقل سازمان ملل در ارتباط با این مساله شدند.
به گزارش روز دوشنبه روزنامه ایندیپندنت، وزرای مزبور که در لوکزامبورگ تشکیل جلسه داده‌اند، همچنین خواستند تا مدارک بیشتری در این زمینه ارائه شود.
نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا دیروز (دوشنبه) در لوگزامبورگ برگزارشد. در این نشست، وقایع روی داده در دریای عمان مورد بررسی قرار گرفت.
«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان گفت: کشورهای اتحادیه اروپا به گردآوری اطلاعات ادامه می‌دهند.


وی افزود: ما از یافته‌های سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس باخبریم.این اطلاعات را با اطلاعات خودمان مقایسه می‌کنیم. باید در این زمینه خیلی با دقت عمل کرد.
«استف بلوک» وزیر امور خارجه هلند نیز گفت که کشورش به هر گونه شفاف سازی که قابل دسترسی باشد، علاقمند است.
«جین آسلبورن» وزیر امور خارجه لوگزامبورگ نیز افزود: معتقدم که وظیفه اصلی وزیران امور خارجه، اجتناب از جنگ است. ما باید این کار را همین امروز انجام دهیم.
وی اظهار داشت: همچون 16 سال پیش، متقاعد شده‌ام که نباید اشتباهاً باور کنید که می‌توان مشکلی در خاورمیانه را با اسلحه حل کرد.
در همین حال، «پکا هاویستو» وزیر خارجه فنلاند اعلام کرد که این مساله حائز اهمیت است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا قبل از هر گونه جمع بندی، شواهد کاملی در اختیار داشته باشند.
وی افزود: از موضع گوترش دبیرکل سازمان ملل مبنی بر انجام تحقیقات کامل برای روشن کردن همه حقایق و توجه به آنچه واقعاً روی داده و یافتن مقصر این حادثه، حمایت می‌کنم.
وی وقایع دریای عمان را بسیار نگران‌کننده خواند و در عین حال خواستار بررسی جزئیات دقیق در گام نخست شد.
«انزو موآورو» وزیر امور خارجه ایتالیا گفت: این طور فکر می‌کنیم که فضا برای یافتن راهی برای صلح و ثبات در جهان موجود است.
جلسه شورای امور خارجی اروپا دیروز به ریاست «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ با بحث درمورد موضوعات جاری در صحنه بین‌المللی برگزار شد.
وزیران امور خارجه اروپایی قرار است در جریان این نشست راههای بهبود سیاست مشترک خارجی و امنیتی اروپا را مورد بحث قرار دادند.
سایر اخبار این روزنامه
آغاز ثبت‌نام پرداخت وام ساخت ارزان قیمت معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور: 51 استان روسیه‌آمادگی خود را برای همکاری اقتصادی با ایران اعلام کردند معاون اول رئیس جمهور: معیشت مردم، رونق تولید و اشتغال مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی دولت هستند حذف ارز 4200 تومانی در جلسه پنج‌شنبه سران قوا تعیین تکلیف می‌شود در دیدار سفیر جدید فرانسه در تهران؛ اروپا در فرصت کوتاهی که دارد نقش تاریخی خود را برای حفظ برجام ایفا کند اتحادیه اروپا ادعای آمریکا در باره دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش را رد کرد دبیر شورای عالی امنیت ملی: یکی از پیچیده‌ترین شبکه‌های سایبری سیا توسط ایران کشف شد موسسه پژوهش‌های بین‌المللی صلح استکهلم فاش کرد: دسترسی رژیم صهیونیستی به سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای بیشتر ترامپ در نظرسنجی فاکس‌نیوز پس از 5 دموکرات قرار گرفت برای خنثی‌سازی اقدامات «تیم ب» مرگ ناگهانی «مُرسی» در دادگاه اتحادیه اروپا ادعای آمریکا در باره دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش را رد کرد واکنش برخی از کشورها به تصمیم ایران برای عبور از برجام برای ذخیره اورانیوم غنی شده دیدار سفرای جدید ایران در یونان، اندونزی و الجزایر با دکتر روحانی یمن، سیاست مقابله به مثل