رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان: بزرگداشت شهدای هفتم تیر جامعه را از آسیب‌ها مصون می‌دارد

اصفهان-خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: حدود ساعت 21 و7 دقیقه هفتم تیرماه 1360، درحالی که تهران یک روز دیگر خود را سپری می‌کرد انفجار شدیدی خیابان سرچشمه تهران واطراف آن را لرزند. انفجاری مهیب و وحشتناک. هیچ کس خبر نداشت این انفجار کچاست، اما به سرعت خبر در شهر وکشور پیچید. انفجار در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی رخ داد، درحالی که جمعی ازشخصیت‌های بلند و مسئولان ودلسوزان نظام، هم چون شهید آیت‌الله بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، چهار تن ازوزرای دولت شهید رجایی، دوازده معاون وزیر و حدود سی نماینده مجلس گرد هم جمع شده بودند تا مسائل کشور را مورد بررسی قرار دهند، اما بغض و کینه منافقان کوردل فاجعه‌ای را رقم زد که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. بِاَی ذَنبٍ قُتِلَت در این فاجعه هولناک آیت‌الله بهشتی آن مرد خداو 72 یار وفادار انقلاب و امام، با ذکر خدا بر لب و بدن‌های پاره پاره، به دیدار حق شتافتند. در پی این فاجعه خونین و مشخص شدن شهدای گرانقدر ومظلوم،ر مردم انقلابی ایران، در سراسر کشور به خیابان‌ها ریختند وکشور سیاهپوش این غم بزرگ شد.مردم قدرشناس تهران وکشور با حضور گسترده خود در خیابان‌ها، مساجد ومعابر نفرت عمیق خود را از دشمنان انقلاب و به ویژه منافقان اعلام داشتند. حضرت امام خمینی رحمه‌الله نیز درباره این حادثه جان سوز فرمودند: « ملت ایران در این فاجعه بزرگ، 72 تن بی‌گناه، به عدد شهدای کربلا از دست داد و آنچه که من راجع به ایشان متاثر هستم، شهادت ایشان در مقابل او ناچیز است و آن مظلومیت ایشان در این کشور بود».اگرچه چند دهه از آن فاجعه عطیم می‌گذرد اما یاد و خاطره آن شخصیت‌های عزیز ودلسوز نظام هرگز از دل مردم ایران نمی‌رود. پس از این واقعه تلخ، هفته اول تیرماه جهت تکریم مقام شامخ شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی اولین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران و ارج نهادن به مقام والای قضاوت به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شد. همچنین ششم تا دوازدهم تیرماه نیز به عنوان هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شد تا در روزهایی که به نام و یاد شهدای ترور نام‌گذاری شده، چهره واقعی آمریکا و جنایت‌های آن کرده و جوانان ایران را به خاک و خون کشیدند. در آستانه سی و هشتمین سالگرد فاجعه هفتم تیر و بزرگداشت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران امام که به عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده و همچنین همزمان با هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی که از ششم تا دوازدهم تیرماه نام‌گذاری شده، جمعی از اعضای ستاد بزرگداشت سالگرد هفتم تیر استان اصفهان در نشستی که در سالن اجتماعات دادگستری استان برگزار شد، ضمن تبیین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام، پیشنهادات و راهکارهایی برای برگزاری هرچه بهتر این مناسبت‌ها مطرح کردند.
جوانان مخاطب اصلی در جهت گیری برنامه‌ها باشند
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ابتدای این نشست با اشاره به شرایط حساس کشور و دشمنی‌هایی که علیه ایران اسلامی در جریان است، اظهارداشت: بزرگداشت شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهدای والامقام هفتم تیر و در راس آنها شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی اگر همراه با تبیین ارزش‌ها باشد جامعه را از هرگونه آسیب وخطر مصون می‌دارد. جعفر عسگری ادامه داد: همانگونه که این روزها شاهدیم اقتداری که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به رئیس جمهورآمریکا وجود دارد ثمره خون شهدا و مقاومت است و این ایستادگی موجب عزت، اقتدار و سربلندی نظام اسلامی در جهان شده است. وی با اشاره به در پیش بودن سالروز هفتم تیر و شهادت حضرت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یاران امام (ره)، یاد وخاطره شهدای هفتم را گرامی داشت وگفت: در شهری که زادگاه شهید مظلوم بهشتی است می‌بایست برنامه‌هایی در سطح ملی و با اثرگذاری گسترده پیش‌بینی شود و ابعاد شخصیتی آن شهید والامقام برای مردم به ویژه جوانان به عنوان مخاطبان اصلی قرار گیردکه این مهم نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد.
برگزاری کنگره بزرگ شهدای ترور در استان اصفهان


وی با بیان اینکه بزرگداشت 200 شهید ترور، 200 شهید مدافع حرم و شهدای هفتم تیر و دادگستری در استان را در پیش داریم، افزود: به منظور گرامی داشت مقام شامخ این شهدای بزرگ می‌توانیم کنگره بزرگی در استان با حضور خانواده شهدای معظم و مسئولان استان و با دعوت از سخنرانانی همچون وزیر اطلاعات برگزار کنیم. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، عطرافشانی قبور شهدا، حضور پرشور در نمازهای عبادی سیاسی جمعه در سطح استان و سخنرانی‌های قبل از خطبه‌ها، پاسخگویی به مردم در محل‌های اقامه نماز جمعه، برپایی جلسات سخنرانی و تبیین حقوق بشر آمریکایی در 14 مساجد شاخص استان، دیدار از خانواده معظم شهدا، محکوم کردن تروریست را از دیگر برنامه‌ها برای گرامی داشت این ایام عنوان کرد و افزود: فضای شهر نیز در طول این هفته می‌بایست مزین به تصاویر شهدا و نقطه نظر بزرگان باشد، همچنین در رسانه‌ها و فضای مجازی به این موضوع پرداخته شود، مراکزی که به نام شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی هست نیز در این هفته برشور و محتوای فرهنگی تهیه کرده و در اختیار مخاطبان قرار دهند.
پیام خون شهید بهشتی جلوی بسیاری از ترورهای فیزیکی و شخصیتی را می‌گیرد
در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام موسوی نژاد معاون فرهنگی دادگستری کل استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه پیام خون شهدای هفتم تیر و به ویژه شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی به خوبی تبیین نشده است، گفت: حضرت امام خمینی(ره) راجع به شهادت شهید بهشتی فرمودند، شهادت ایشان در مقابل مظلومیت او ناچیز است. وی بیان داشت: اگر پیام خون شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر به خوبی منتقل شود جلوی بسیاری از ترورهای فیزیکی و شخصیتی را می‌گیرد، همانگونه که در مورد شهید بهشتی نیز ابتدا سعی کردند ایشان را ترور شخصیتی کنند و بعد دست به ترور فیزیکی زدند اما در نهایت خون پاک شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی همه تهمت‌ها و هجمه‌ها را خنثی کرد. وی با بیان اینکه مسئولیت امروز همه دلسوزان نظام انتقال پیام خون شهدا به جامعه و به ویژه به نسل جوان است، گفت: روحانیون و ائمه جمعه وجماعات در این زمینه تکلیف بزرگی دارند، همچنین از رسانه‌ها و فضای مجازی هم باید درجهت تبیین خون شهدا استفاده کرد. وی اضافه کرد: موضوعی که ما را رنج می‌دهد این است که متاسفانه گاهی هفته قوه قضائیه علیه این قوه است، البته درست است که باید انتقاد کرد اما از خدمات هم باید گفت و امید را در مردم تقویت کرد. همچنین حسینی معاون دادگستری اصفهان با اشاره به برنامه‌های هفته قوه قضاییه همزمان با سالگرد شهادت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و یاران ایشان، گفت: تشکیل ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر و شهدای دادگستری استان، برنامه‌ریزی برای حضور گسترده در نماز جمعه و سخنرانی پیش از خطبه‌ها، تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، حضور کارکنان در مراسم عطرافشانی شهدا از جمله این برنامه هاست. وی همچنین از برگزاری نشست‌های حقوقی، حضور قضات و کارشناسان قضایی بعنوان سخنران در مساجد و پاسخگویی به مردم در ملاقات‌های مردمی در طول هفته قوه قضائیه خبرداد.
هفتم تیر تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بود
حجت الاسلام مهدی اژه‌ای برادر شهید حجت‌الاسلام علی اکبر اژه‌ای از شهدای هفتم تیر در این جلسه با تاکید براینکه در حادثه خون بارهفتم تیر هدف دشمن فقط ترور شخصیت‌های انقلاب اسلامی نبود، بلکه تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بود، گفت: این درحالی است که خون شهدای فاجعه هفتم تیر به قدری ارزشمند بوده که یک نقشه بین‌المللی برای تصرف کشور عزیزمان را خنثی کرده است. وی با بیان اینکه شهدای هفتم تیر شاخصی برای حق و باطل شدند، گفت: حقانیت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و یارانشان امروز ثابت شده است، شخصیت‌هایی که اعتقاد همه جانبه به دین داشتند. در مقابل کوته فکرانی که می‌گویند دین نباید حکومتی شود؛ درحالی که غافل از این هستند که حکومت نباید غیر دینی شود و دین باید بر حکومت حاکم باشد نه ابزار حاکمیت. حجت‌الاسلام اژه‌ای ادامه داد: امروز باید معیارهای حکومت دینی را در جامعه تبیین کنیم و این مناسبت‌ها فرصت خوبی است که بجای نقد مخرب و ناامید کردن مردم، به ارزش‌ها و اهداف انقلاب و نظام اسلامی بپردازیم. در ادامه این جلسه یکی از اعضای خانواده شهید بهشتی بیان داشت: در تصویری که از شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی برای ما باقی مانده شاخصه‌هایی وجود دارد که معرف این شخصیت بزرگ می‌باشد، همچون نظم که جزو خصوصیات شخصی و مدیریتی ایشان بود، و نیز امیدواری و توصیه به امید به آینده که امروز در جامعه نیاز زیادی به آن داریم، ایشان همواره خلاق و مبتکر بودند و فقط به لباس روحانی نبودند بلکه به حقیقت ایمان روحانی بودند. کمتر شخصیتی سراغ داریم که همچون شهید بهشتی چنین جامعیتی داشته باشند و این قدر اثرگذار باشد. ایشان به این جمله اعتقاد جدی در سیره رفتاری و عملی داشت که جاذبه در حد اعلی و دافعه در حد ضرورت. امیدواریم بتوانیم راه این شهدا را ادامه دهیم وتبیین افکار و اندیشه‌های شهدای بزرگی همچون شهید بهشتی در طول سال و نه یک هفته مستمر باشد.
ساخت سریال شهید بهشتی، نیازمند توجه و همراهی مسئولان استان
نماینده بنیاد شهید استان هم در این جلسه از عطرافشانی قبول مطهر شهدا و دیدار و تجلیل از خانواده شهدای ترور خبرداد. همچنین معاون صدا و سیمای مرکز اصفهان از پخش برنامه‌های مختلفی همچون مستندهای گزارشی، خبری و ترکیبی، فیلم‌های سینمایی، گفتگو و پوشش مراسم و برنامه‌های مختلف در طول هفته قوه قضائیه و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی خبرداد. وی یادآور شد: سریال 26 قسمتی درباره شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی به تصویب شورای طرح و برنامه سازمان رسید و تفاهم نامه‌ای هم برای ساخت این سریال با استاندار سابق منعقد شد، اما با تغییر مدیریت استان فعلا این طرح متوقف شده که امیدواریم توجه ویژه و همراهی ازسوی مسئولان استان برای ساخت این سریال صورت گیرد. نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد استان هم عنوان کرد: در راستای تبیین اندیشه‌های شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه برنامه‌های شاخصی در سطح مساجد پیش‌بینی شده ازجمله حضور و سخنرانی قضات در مساجد شاخص. علاوه بر حضور قضات، پیشنهاد برپایی میز خدمت وغرفه مشاوره و توریع بسته‌های آموزشی در مساجد را داریم. نماینده اصناف نیز خواستار ارائه محتوا برای استفاده در برنامه‌ها شد. نماینده شهرداری هم از حضور پررنگ شهرداری برای فضاسازی شهر خبرداد و خواستار همدلی بیشتر برای برگزاری مراسم به مناسبت‌های پیش رو شد. گفتنی است، در این جلسه همچنین نماینده سپاه صاحب الزمان(عج) استان، نیروی انتظامی، استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه علمیه استان نقطه نظرات و پیشنهادات خود را برای برنامه‌های گرامی داشت سالگرد فاجعه هفتم تیر و شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و یاران امام و همچنین هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی مطرح کردند.
سایر اخبار این روزنامه
شکل‌گیری بازار متشکل ارزی تا اوایل تیرماه ثبات قیمت‌ها در انتظار بازار ارز دکتر روحانی در دیدار تولیت آستان قدس رضوی: دولت برای ارائه خدمت بهتر به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در کنار تولیت آستان قدس رضوی است وزیر نیرو اعلام کرد: کاهش تعرفه 800 قلم کالا در روابط تجاری ایران و قفقاز شمالی رئیس مجلس پس از جلسه غیرعلنی با حضور وزیر صنعت: شرایط کشور باید برای سرمایه‌گذاری قابل پیش‌بینی باشد سخنگوی دولت در نشست خبری: تصویب لوایح اف‌ای‌تی‌اف را به نفع مردم می‌دانیم فعالان ضد ترامپ در سراسر آمریکا به خیابان‌ها آمدند نیروهای مسلح یمن: روزهای دردناک‌تری در انتظار رژیم سعودی است تلاش نافرجام برای احیای پروژه امنیتی سازی ایران رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان: بزرگداشت شهدای هفتم تیر جامعه را از آسیب‌ها مصون می‌دارد رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: توسعه گردشگری از جهت رونق اقتصادی، ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال و افزایش نشاط اجتماعی فوق‌العاده مهم است فرصت ارسال مستندات، 30 آذر؛ فراخوان جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب دیدار هیئت بلندپایه حماس با وزیر اطلاعات کشورمان مرکز آمار: رشد اقتصادی پارسال با احتساب نفت منفی 4.9 درصد بود دیدار سفیر جدید جمهوری لهستان با ظریف