نیروهای مسلح یمن: روزهای دردناک‌تری در انتظار رژیم سعودی است

نیروهای مسلح یمن به ائتلاف سعودی هشدار دادند به محاصره یمن پایان دهد در غیر این صورت حملات دردناکی ازسوی نیروهای این کشور دریافت خواهد کرد.
سرگرد «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بعد از انجام حملات پهپادی به فرودگاه‌های ابها و جیزان گفت: «پهپادها عملیات گسترده و منحصر به فردی علیه فرودگاه‌های ابها و جیزان داشتند».
او گفت که در حمله اول، اتاق کنترل و هدایت پهپادهای عربستان سعودی هدف قرار گرفت و منهدم شد و در دومین عملیات ایستگاه سوخت‌رسانی فرودگاه بین‌المللی ابها با چند پهپاد از نوع «قاصف کی 2» هدف قرار گرفته است.
به گزارش المسیره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، عملیات شنبه شب پهپادهای یمن به فرودگاه‌های ابها و جیزان را «دقیق» خواند به گونه‌ای که این فرودگاه‌ها از کار افتاده‌اند.


سرگرد سریع گفت: «به رژیم سعودی قول می‌دهیم اگر حملات و محاصره ادامه پیدا کند، روزهای دردناک‌تری خواهد داشت».
ائتلاف سعودی بعد از این حمله مدعی شد که توانسته است یک فروند موشک بالستیک را در آسمان ابها رهگیری و منهدم کند.
حملات پهپادی اخیر یمن به فرودگاه‌های سعودی در واکنش به محاصره یمن ازسوی ائتلاف سعودی و اماراتی صورت می‌گیرد.
دولت نجات ملی یمن هفته گذشته هشدار داد که در مقابل محاصره فرودگاه‌ صنعاء آن‌ها نیز به فرودگاه‌های امارات و عربستان سعودی به عنوان اهداف مشروع حمله خواهند کرد.
میانجی‌گری‌های بین‌المللی برای توقف حملات انصارالله به تاسیسات عربستان
وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی مستقر در صنعا از تلاش‌های بین‌المللی در نزد انصارالله برای متوقف کردن حملات این گروه به تاسیسات حیاتی در عربستان و امارات از جمله فرودگاه‌ها خبر داد.به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ضیف‌الله الشامی در پیامی توییتری نوشت: تلاش‌ها و میانجی‌گری‌های بین‌المللی و در راس آنها انگلیس برای توقف حمله به فرودگاه‌ها و تاسیسات حیاتی در عربستان و امارات وجود دارند.
انصارالله از اواسط ماه گذشته عملیات خود را برای هدف قرار گرفتن تاسیسات حیاتی در عربستان با پهپادهای بمب‌گذاری شده افزایش داده است و پمپاژ نفت خام در دو استان الدوادمی و عفیف در منطقه الریاض را 14 مه و فرودگاه نجران را در 21 و 22 و 23 مه هدف قرار داد و حملات مشابهی نیز 26 مه و نهم ژوئن به فرودگاه جیزان و پایگاه هوایی ملک خالد در 10 ژوئن داشته است.
همچنین انصارالله فرودگاه منطقه‌ای "ابها" را د و بار مورد هدف قرار داده است.
ازسوی دیگر، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله در گفت‌وگو با شبکه الجزیره عنوان کرد: عملیات هدف قرار دادن مناطقی در عمق خاک عربستان گسترده‌تر خواهد شد تا شامل تاسیسات حساس‌تر شود که همین مساله در نهایت به توقف جنگ منجر خواهد شد.
وی افزود: عربستان و امارات باید حساب‌های خود را بررسی کنند چرا که زمان کم شده است.
ائتلاف سعودی یک روستا را در غرب یمن آتش زد
شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی با آتش زدن یک روستا در استان الحدیده، «جنایت فجیع» دیگری را علیه ملت یمن رقم زدند.
عناصر مزدور وابسته به ائتلاف سعودی در تازه‌ترین جنایت خود در یمن، یک روستا را در الحدیده واقع در غرب این کشور آتش زدند.شبکه المسیره یمن ضمن انتشار تصاویر آتش‌سوزی روستا گزارش داد که این روستا در منطقه «بیت الفقیه» استان الحدیده واقع شده است و شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی با حملات هوایی و توپخانه‌ای آن را به آتش کشیدند.
المسیره در ادامه گفت که همزمان با انجام حملات هوایی و توپخانه‌ای، شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف اقدام به آتش‌سوزی روستای و تخریب منازل آن کردند تا شدت جنایاتشان در حق ملت یمن را به جهانیان نشان دهند.
این اولین باری نیست که ائتلاف سعودی به سبک رژیم صهیونیستی دست به چنین جنایاتی می‌زند، بلکه جنایت مشابه را در روستایی در شهرستان محاصره شده الدریهمی نیز مرتکب شده بود.
حملات سنگین ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به منازل مسکونی یمنی‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که نیروهای طی روزهای اخیر در جبهه‌های نبرد و در عمق خاک عربستان شکست‌های سنگینی را به متجاوزان تحمیل کردند که شاخص‌ترین آن هدف قرار گرفتن فرودگاه مهم «ابها» در جنوب عربستان است.
سایر اخبار این روزنامه
شکل‌گیری بازار متشکل ارزی تا اوایل تیرماه ثبات قیمت‌ها در انتظار بازار ارز دکتر روحانی در دیدار تولیت آستان قدس رضوی: دولت برای ارائه خدمت بهتر به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در کنار تولیت آستان قدس رضوی است وزیر نیرو اعلام کرد: کاهش تعرفه 800 قلم کالا در روابط تجاری ایران و قفقاز شمالی رئیس مجلس پس از جلسه غیرعلنی با حضور وزیر صنعت: شرایط کشور باید برای سرمایه‌گذاری قابل پیش‌بینی باشد سخنگوی دولت در نشست خبری: تصویب لوایح اف‌ای‌تی‌اف را به نفع مردم می‌دانیم فعالان ضد ترامپ در سراسر آمریکا به خیابان‌ها آمدند نیروهای مسلح یمن: روزهای دردناک‌تری در انتظار رژیم سعودی است تلاش نافرجام برای احیای پروژه امنیتی سازی ایران رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان: بزرگداشت شهدای هفتم تیر جامعه را از آسیب‌ها مصون می‌دارد رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: توسعه گردشگری از جهت رونق اقتصادی، ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال و افزایش نشاط اجتماعی فوق‌العاده مهم است فرصت ارسال مستندات، 30 آذر؛ فراخوان جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب دیدار هیئت بلندپایه حماس با وزیر اطلاعات کشورمان مرکز آمار: رشد اقتصادی پارسال با احتساب نفت منفی 4.9 درصد بود دیدار سفیر جدید جمهوری لهستان با ظریف