فعالان ضد ترامپ در سراسر آمریکا به خیابان‌ها آمدند

فعالان مخالف سیاست‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با حضور در خیابان‌های سراسر این کشور خواستار استیضاح رئیس‌جمهور این کشور شدند.
به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، این گروه از فعالان در اعتراضات روز شنبه خود تلاش کردند فشارها بر رهبران کنگره را برای حمایت از اقدامات برای برکناری ترامپ افزایش دهند.
در مطلبی که در تارنمای «#استیضاح ترامپ: اقدام برای دفاع از دموکراسی» ازسوی گروه چپ گرای «Move on» منتشر شده، آمده است: سو استفاده ترامپ ازجوامع و کشور ما به اقدامی ازسوی کنگره نیاز دارد که از مسئولیت و اختیارات پاسخگو دانستن رئیس‌جمهور برخوردار است. گام اساسی بعدی بررسی این موضوع است که آیا واقعاً به تهیه پیش نویس استیضاح نیاز هست یا نه».
سازمان دهندگان این اعتراضات انتظار دارند معترضان براساس قانون عمل کرده و از هرگونه رویارویی خودداری کنند.


براساس گزارش فاکس نیوز، این اعتراضات سراسری بوده اما کالیفرنیا ظاهراً مهم‌ترین ایالت محل برگزاری اعتراضات بوده است. این رسانه به نقل از گزارش روزنامه «مرکوری نیوز» شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا گزارش داد که انتظار می‌رفت بیش از 140 گردهمایی اعتراضی در جنوب کالیفرنیا و سراسر کشور برگزار شود.
این رسانه افزود: اعتراضات از «سیل بیچ» شهری در ایالت کالیفرنیا آغاز شد، و برخی از این اعتراضات با حمایت قانونگذاران دموکرات نیز مواجه شد.
اعتراضات اخیر در آمریکا همزمان با درخواست جناح چپ حزب دموکرات برای استیضاح ترامپ به دلیل انتشار گزارش مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 1395 آمریکا انجام شده است.
درحالی که این گزارش به شواهد کافی در متهم کردن تیم ترامپ به تبانی با روسیه دست نیافت و از متهم کردن ترامپ به مانع تراشی در روند اجرای عدالت خودداری کرد، دموکرات‌ها مدعی‌اند که این گزارش ابهامات بیشتری را درباره هر دوی این مسائل مطرح کرده است. این موضوع باعث شده که آنها خواستار تحقیقات بیشتری در مجلس نمایندگان آمریکا بشوند.
«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه هفته پیش دومین نشست بررسی آنچه که وی «نتایج مخرب» گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات روسیه نامیده است، برگزار کرد. جمهوری خواهان با محکوم کردن این نشست آن را «نمایشی مضحک» توصیف کردند.
تلاش‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ با توجه به در اکثریت بودن نمایندگان دموکرات ممکن است موفقیتآمیز باشد اما پیش‌بینی می‌شود در سنا که تحت کنترل جمهوری خواهان است، شکست بخورد.
«نانسی پلوسی» رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که تاکنون شیوه محتاطانه‌ای در استیضاح ترامپ اتخاذ کرده گفته است استیضاح در حزب ما نزدیک نیست. البته از روی میز هم برداشته نشده است.
وی گفت: من فکر نمی‌کنم که باید رئیس‌جمهور را به دلایل سیاسی استیضاح کرد و فکر هم نمی‌کنم که باید او را به دلایل سیاسی استیضاح نکنیم.
سایر اخبار این روزنامه
شکل‌گیری بازار متشکل ارزی تا اوایل تیرماه ثبات قیمت‌ها در انتظار بازار ارز دکتر روحانی در دیدار تولیت آستان قدس رضوی: دولت برای ارائه خدمت بهتر به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در کنار تولیت آستان قدس رضوی است وزیر نیرو اعلام کرد: کاهش تعرفه 800 قلم کالا در روابط تجاری ایران و قفقاز شمالی رئیس مجلس پس از جلسه غیرعلنی با حضور وزیر صنعت: شرایط کشور باید برای سرمایه‌گذاری قابل پیش‌بینی باشد سخنگوی دولت در نشست خبری: تصویب لوایح اف‌ای‌تی‌اف را به نفع مردم می‌دانیم فعالان ضد ترامپ در سراسر آمریکا به خیابان‌ها آمدند نیروهای مسلح یمن: روزهای دردناک‌تری در انتظار رژیم سعودی است تلاش نافرجام برای احیای پروژه امنیتی سازی ایران رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان: بزرگداشت شهدای هفتم تیر جامعه را از آسیب‌ها مصون می‌دارد رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: توسعه گردشگری از جهت رونق اقتصادی، ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال و افزایش نشاط اجتماعی فوق‌العاده مهم است فرصت ارسال مستندات، 30 آذر؛ فراخوان جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب دیدار هیئت بلندپایه حماس با وزیر اطلاعات کشورمان مرکز آمار: رشد اقتصادی پارسال با احتساب نفت منفی 4.9 درصد بود دیدار سفیر جدید جمهوری لهستان با ظریف