یک فعال رسانه‌ای: استعفاها یک روش اعتراضی است

یک تحلیلگر و فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وزرای دولت در حالی که تعهداتی نسبت به مردم و زیرمجموعه‌های خود دارند، اغلب به دلیل اینکه وضعیت اقتصادی دولت خوب نیست و نمی‌توانند طرح‌های خودشان را اجرا کنند، استعفا می‌دهند. او گفت: یک گاف آقای بطحایی اجازه دخالت به نمایندگان در انتخاب روسای آموزش و پرورش حوزه‌های انتخابی آنها بود.
به گزارش ایلنا، محمدصادق جوادی‌حصار با اشاره ناهماهنگی و ناهمگونی مطالبات بخشی به عنوان یکی از عمده‌ترین دلایل استعفای وزرا گفت: ما در دولت مطالبات بخشی زیادی داریم و وزرا هر‌کدام به طور جداگانه بر اساس مطالبات بخشی تحت سوال و فشار هستند.
وی افزود: مطالبات بخشی آنقدر زیاد است که وزیر نمی‌تواند پاسخگو باشد و از طرفی هم دولت نمی‌تواند با وزارتخانه‌ها همراهی کند، وزیر هم در این شرایط می‌گوید وقتی شما همکاری نمی‌کنید من چرا باید مسئولیتش را بر عهده بگیرم.
جوادی‌حصار با تشریح طرح سلامت وزیر بهداشت به عنوان یک مطالبه بخشی گفت: دولت طرح بیمه سلامت را که طرح رای‌آوری بود و همچنین خدمات عمومی را هم در حوزه بهداشت برای مردم تامین می‌کرد و از طرفی هم باعث افزایش امید به زندگی در میان مردم می‌شد، در مرحله اول پذیرفت، اما چون این طرح هزینه‌هایی در برداشت و چون دولت وضعیت اقتصادی خوبی ندارد، طرح را وسط راه رها کرد.


وی افزود: وزیر بهداشت هم گفت که من برای انجام این طرح آمده‌ام اگر نتوانم آن را انجام دهم چرا باید وزیر باشم، بروید فرد دیگری را بیاورید که چنین عهدی را با مردم و نیز پیمانی را با حوزه بهداشت و درمان نبسته باشد.
جوادی حصار با اشاره به دو طرح «نظام پرداخت هماهنگ» و «همسان‌سازی پرداخت حقوق فرهنگیان» وزارت آموزش و پرورش گفت: آنطور که من اطلاع دارم قرار بوده این دو طرح در دستور کار هیئت دولت قرار بگیرد اما وقتی وزیر درخواست می‌کند که طرح در دستور جلسه هیئت دولت قرار بگیرد، رئیس‌جمهوری می‌گوید در حال حاضر شرایط مناسب نیست و این طرح را در دستور نگذارید. وزیر هم می‌گوید اگر قرار است من مدام به مردم وعده بدهم که این ماه یا ماه بعد درستش می‌کنیم و به آنها خلاف واقع بگویم دیگر نمی‌توانم و نمی‌کشم.
این فعال رسانه‌ای درباره این موضوع که آیا با استعفا و آمدن وزیر جدید تغییری در شرایط ایجاد می‌شود، این استعفاها تا کجا باید ادامه پیدا کند، گفت: بخشی از پیام این استعفاها مصرف بخشی دارد، یعنی بطحایی با استعفای خود این پیام را به حوزه آموزش و پرورش و همکاران فرهنگی خود اعلام کرد که همه تلاشش را کرده و طرح را به دولت برده اما رئیس‌جمهوری آن را کنار گذاشته و گفت که فعلا نمی‌توانیم به مطالبات پرداخت حقوق و مطالبات صنفی فرهنگیان بپردازیم.
وی با عنوان اینکه این استعفاها به نوعی یک روش اعتراضی هم هست، افزود: بنابراین وزیر به زیرمجموعه خود این پیام را می‌دهد که وقتی نمی‌توانم مطالبات شما را در دولت نمایندگی کنم، حداقل کار این است که استعفا دهم.
سایر اخبار این روزنامه
کاهش توان اقتصادی مردم چه تاثیری بر بهداشت و سلامت جامعه می‌گذارد؟ جیب بیمار، جان بیمار! علیرضا صدقی از حس‌ تا هراس اخلاقی تشکیل بازار متشکل ارزی باعث ایجاد شفافیت در حوزه ارز می‌شود؟ اما و اگرهای بازار متشکل ارزی «‌ابتکار» ادعای آمریکا مبنی بر مسئولیت ایران در حملات روز پنجشنبه به دو کشتی در دریای عمان را بررسی می‌کند «ابتکار» از مهم‌ترین رویدادهای صحن علنی مجلس در روزی که گذشت گزارش می‌دهد کامیابی تا ناکامی در مجلس یک فعال رسانه‌ای: استعفاها یک روش اعتراضی است مینا اکبری، سازنده مستند «میدان جوانان (سابق)» در گفت‌وگو با «ابتکار»: اجازه ندهیم روایت‌های‌مان بمیرد روحانی در دیدار تولیت آستان قدس رضوی: دولت برای ارائه خدمت بهتر به زائران در کنار تولیت آستان قدس است گزارش «ابتکار» از انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌ها در سال چهارم مجلس دهم آن‌ها که ماندند و آن‌ها که رفتند امیرعبداللهیان بیان کرد اقدام سنجیده ایران در توقف موردی برجام