افغانستان بعد از 18 سال حضور آمریکا ناامن‌ترین کشور جهان

بر اساس گزارش سالانه «انستیتوی اقتصاد و صلح» در آمریکا، که تحت عنوان «گزارش شاخص صلح جهانی ۲۰۱۹» منتشر شده، افغانستان اکنون خطرناک ‌ترین و نا‌آرام‌ترین کشور دنیا است. این در حالی است که حضور نیروهای‌اشغالگر آمریکایی در افغانستان، وارد نوزدهمین سال خود شده است. انستیتوی اقتصاد و صلح در گزارش قبلی خود، سوریه را به عنوان خطرناک‌ترین کشور جهان معرفی کرده بود.
 «محب اقبال» یک کارشناس این انستیتو، طی مصاحبه‌ای اظهار داشته: «افغانستان اکنون به عنوان پرخشونت‌‌ترین کشور و دارنده بالاترین میزان تلفات جنگی و تروریسم در جهان شناخته می‌شود.»
به گزارش ایسنا، «استیو کیلِلیا» رئیس‌اجرایی این انستیتو نیز به نشریه «بیزینس اینساید» گفته: «با سقوط خلافت گروه تروریستی داعش و از بین رفتن قلمرو این گروه در عراق و سوریه، دیگر نمی‌توان داعش را یک نیروی مؤثر جنگی تلقی کرد. با این حال، داعش اگرچه به میزان چشمگیری ضعیف شده، اما هنوز کاملاً شکست نخورده و شبه‌نظامیانی را در سراسر منطقه و برخی مناطق دنیا دراختیار دارد. به گفته وی، فعالیت داعش در افغانستان در حال گسترش است.»
آمریکا به همراه متحدانش در سال 2001، به بهانه مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت در فغانستان، به این کشور لشکر کشیده است. اما بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که از این کشور می‌رسد و گزارش انستیتوی اقتصاد و صلح یکی از آنها است، اوضاع امنیتی افغانستان متشنج‌تر شده و علاوه‌بر آن، فقر، تولید مواد مخدر و بی‌اعتمادی سیاسی و اجتماعی در این کشور به شدت گسترش یافته است.
سایر اخبار این روزنامه
سهم ناچیز ایران از بازار چند هزار میلیارد دلاری غذای حلال در جهان تحقیر آمریکا، مقاومت ملت! (یادداشت میهمان) اخبار ویژه ولنگاری فرهنگی به وحشی گری رسید بسیجیان گیلان کجا هستند؟! سازمان ملل: مسکن مهر تجربه‌ای منحصربه‌فرد و قابل انتقال به سایر کشورهاست مدیر مسئول کیهان برای تفهیم اتهام درباره ۹ فقره از ۲۷ شکایت به دادگاه رفت افغانستان بعد از 18 سال حضور آمریکا ناامن‌ترین کشور جهان تحریم‌های نفتی آمریکا با توسعه پتروپالایشگاه‌ها بی‌اثر می‌شود اسرائیل،‌ امارات، عربستان و حتی آمریکا می‌توانند عامل حادثه نفتکش‌ها باشند بازدید سرزده آیت‌الله رئیسی از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه پيروزى قاطع تيم ملى واليبال مقابل روسيه ايران در صدر جدول ليگ ملت‌ها باقى ماند برگزیت و آشوب‌های سیاسی آن انگلیس را مضحکه خاص و عام کرده است سهم ناچیز ایران از بازار چند هزار میلیارد دلاری غذای حلال در جهان سهم ناچیز ایران از بازار چند هزار میلیارد دلاری غذای حلال در جهان